Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor Keyser » ma 09 aug 2021, 12:37

haha jij doet niet aan concessies.


De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 09 aug 2021, 22:12

Nederlanders en camperen... nooit half werk.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor GuidovW » di 24 aug 2021, 21:58

Wij stappen van de La Pavoni over op de Chemex (dat grote(?) apparaat mag niet mee van SHAMBO).
Dus:
- Chemex
- filters
- weegschaal
- kilo verse boontjes
- Kunu M47 handmaler en
- Senseo melkopschuimer, voor als er wel melk geschuimd moet worden (is ook het enige van Senseo dat m’n huis binnen komt ;) )
- de waterkoker van de sleurhut doet verder prima werk voor het hete water. :ugeek: Duurt wel een bertje lang, maar ach, we hebben vakantie, niet waar. :D

De Chemex is wel mee, maar heeft nog weinig aandacht gehad.
Ik heb op m’n verjaardag een Aeropress gekregen en die geniet toch grote voorkeur. :D

En o ja, de Senseo melkopschuimer is thuis gebleven…. :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Joeyvn
Berichten: 80
Lid geworden op: za 11 mei 2019, 16:26

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor Joeyvn » zo 06 feb 2022, 20:43

Je kunt het je met dit weer haast niet voorstellen maar we gaan langzaamaan aan de camping denken.. mijn setup is wat groot en zwaar om mee te zeulen. Dus wil een aeropress met handmalertje.. Ik heb ook al wat mokapotjes die ik meeneem.

Wil met de handmaler onder de 100€ blijven… vind de comandante echt stapje te ver.

Zijn die timemore van v pommeren aan te bevelen? Of iemand van het forum nog wat leuks in de aanbieding?

Gebruikersavatar
Verenjano
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 20:02
Locatie: Zeist

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor Verenjano » zo 06 feb 2022, 22:22

Ik heb een rhino malertje, die past in de aeropress en kost zes tientjes. Voor vakanties ideaal, als je het mij vraagt.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor cremalover » ma 07 feb 2022, 16:29

Ik haat camperen. Laatste keer dat ik dat gedaan heb is 40 jaar geleden. Dat geloop met wcrol of chemische schijtbak naar het sanitairhuis is me een gruwel. Dan nog dat slapen in een gehorige caravan of tent op een slecht matras of nog erger luchtbed. De buren die doorzuipen tot 3 uur snachts,dat geploeter op een tweepits kookstelletje.Ik zou me zo ellendig voelen dat ik niet eens aan koffie zou denken.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor fransg » ma 07 feb 2022, 16:38

Ik heb weleens een tent gekocht met het plan te gaan kamperen. Onderweg naar Spanje met een vriendin eerst in een hotel geslapen (ze vond het een te luxe plek eigenlijk) en de volgende dag op een camping gezocht naar het ons toegewezen plekje. Dat was een klein heuveltje van 4 vierkante meter in de bocht van een drukke onverharde weg op de camping. Ik kon me niet goed voorstellen hoe men zou moeten slapen op zo'n puist dus het werd toch weer een hotel (nu tot opluchting van de vriendin). De tent die ik nooit heb gebruikt heb ik later aan actievoerders van de Occupy beweging gegeven, al bleek later dat de meesten gewoon thuis sliepen en dan overdag in en rond het tentje 'actievoerden'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 07 feb 2022, 19:52

Ben na mijn trip deze zomer nu van plan om een stap verder te gaan en een paar weken te gaan wildkamperen met de motor in Zweden. Dus weinig bagage mogelijkheden. Ik dacht aan een aeropress en een 1zpresso handmaler. Die krijgen gelijk goede reviews en zitten rond die 100 euro. Maar ik ga die Rinho ook eens bekijken

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor bobbee » di 08 feb 2022, 07:42

Lido 3 Koffie grinder koffiemolen hand nieuw
€ 100,00
https://link.marktplaats.nl/m1798433850
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Aldorean
Berichten: 67
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 21:54

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor Aldorean » do 09 nov 2023, 23:55

Mijn setup is ontstaan door motor camperen en ik zit niet graag lang te kloten voor mijn Hilleberg tent in de regen in het gras dus.

Koop op locatie of onderweg een speciality koffie en laat die malen voor de aeropress. Heb ook nog de Stanley french press mee die het super goed doet en de beker van een liter gebruik ik ook om soep in te maken of worstjes in te warmen etc.

En de goede koffie die haal ik onderweg bij lokale koffie barretjes


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron