Waterkoker en geluid

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Dirk Jan » wo 21 feb 2024, 19:31

nee 3 liter water dat zou te lang duren, dan ben je beter uit met een waterkoker ik dacht dacht dat je max een thee pot wou vullen, water temperatuur heb ik niet opgemeten maar de voorgeprogrammeerde temperatuur voor thee maken is 92 graden ,als je een beker thee maakt dan zie je geen schuim ,wat je wel ziet als het water te koud zou zijn, maar je kunt het ook op 100 graden zetten, nagemeten heb ik het niet, vullen doe je door de waterbak er uit te tillen, of zoals ik doe met een kan vanboven af vullen, in de technische gegevens staat niet hoe het verwarmt word, wel kan ik zeggen dat het niet gebeurd in de waterbak, het maakt mij eerlijk gezegd ook niet uit hoe dan verwarmen in zijn werk gaat, het resultaat is goed en het kost minder energie, 200 ml water duurt 30 seconden 100 graden
Bedankt voor de snelle antwoorden! Begint me helder te worden.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Ben70 » wo 21 feb 2024, 19:34

nee 3 liter water dat zou te lang duren, dan ben je beter uit met een waterkoker ik dacht dacht dat je max een thee pot wou vullen, water temperatuur heb ik niet opgemeten maar de voorgeprogrammeerde temperatuur voor thee maken is 92 graden ,als je een beker thee maakt dan zie je geen schuim ,wat je wel ziet als het water te koud zou zijn, maar je kunt het ook op 100 graden zetten, nagemeten heb ik het niet, vullen doe je door de waterbak er uit te tillen, of zoals ik doe met een kan vanboven af vullen, in de technische gegevens staat niet hoe het verwarmt word, wel kan ik zeggen dat het niet gebeurd in de waterbak, het maakt mij eerlijk gezegd ook niet uit hoe dan verwarmen in zijn werk gaat, het resultaat is goed en het kost minder energie, 200 ml water duurt 30 seconden 100 graden
Bedankt voor de snelle antwoorden! Begint me helder te worden.
Graag gedaan Dirk Jan
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Dirk Jan » wo 28 feb 2024, 12:16

En het is een waterkoker van de Action geworden.
Het was mijn zwager die het opviel hoeveel herrie onze oude waterkoker maakte en hij gaf de tip voor die van de Action. Vanmorgen dus naar de Action en hoor: zoveel minder geluid. En zeer redelijk geprijsd.
https://www.action.com/nl-nl/p/2574659/ ... waterkoker
Ae_20240228_115930.jpg
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Ben70 » wo 28 feb 2024, 12:24

Soort gelijke heb ik paar jaar geleden gehad ook van de action , ik had er pech mee de lijm die het glas op zijn plek houd liet naar een paar maanden los. wat natuurlijk niet betekent dat dit ook bij jou gaat gebeuren, ik heb er nu eentje van volledig rvs
,
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Dirk Jan » wo 28 feb 2024, 13:22

ik had er pech mee de lijm die het glas op zijn plek houd liet naar een paar maanden los.
Ja, ik ben me ervan bewust dat kan gebeuren, het geluidsniveau gaf echter de doorslag om dit wel te kopen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor bobbee » wo 28 feb 2024, 13:30

Koop er 4 voor 60 euro, ben je aantal jaren verder als je de laatste weggooit en nog steeds goedkoper uit dan 1 hele dure.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Dirk Jan » wo 28 feb 2024, 14:23

Afbeelding
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor manduca » wo 28 feb 2024, 18:18

Koop er 4 voor 60 euro, ben je aantal jaren verder als je de laatste weggooit en nog steeds goedkoper uit dan 1 hele dure. Afbeelding
Het is alleen niet bepaald duurzaam.... maar dat is de action sowieso al niet volgens mij.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Dirk Jan » wo 28 feb 2024, 18:34

Tja, soms is het schipperen ;-)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor gilleko B. » wo 28 feb 2024, 18:42

Tja, soms is het schipperen ;-)
Maar we zijn wel met zijn allen erg begaan met het waterkokeren. Ik zat te denken aan een theemuts eromheen maar dat kan natuurlijk niet!

Afbeelding




Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten