Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

MartinH80
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 14:50

Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

Berichtdoor MartinH80 » zo 25 dec 2011, 11:50

Nu ik de laatste weken geleerd heb hoe een espresso wel hoort te smaken, merk ik ook dat ik op heel veel plekken 'smerige' koffie voorgeschoteld krijg die ik vroeger wel erg lekker vond.

En toch.. een senseo zeg ik altijd nee tegen, ook als het half 6 's ochtends is en ik in m'n bed hoor te liggen. Maar een nespresso die met weinig water gezet is is best aardig (je hebt ook mensen die er gelijk een grote mok koffie mee willen zetten en dat smaakt dan net als senseo).

Vandaar de tip om eens te kijken of zo'n goedkoop nespresso apparaat niet een goede vervanger is voor de senseo. Volgens mij kun je ook tegenwoordig nog bij de gemiddelde mediamarkt/saturn daar gewoon een kopje proeven voordat je hem aanschaft.

Maus
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 01:28

Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

Berichtdoor Maus » ma 30 jan 2012, 23:03

Ik was laatst op een locatie waar alleen een senseo stond, verder niets. (ook geen koelkast met frisdrank oid).
Ik heb 2 pads in de senseo gedaan, en dan voor 1 kopje gezet. Dan vond ik het nog redelijk te doen...

sjors8
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 16:54

Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

Berichtdoor sjors8 » zo 03 jun 2012, 16:57

Ik zou gewoon lekker water koken en opgieten net als vroeger, goedkoper en veeeel lekkerder! :D

Atomic2005
Berichten: 8
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 15:51

Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

Berichtdoor Atomic2005 » do 21 jun 2012, 16:15

Wvt Senseo pad's..

Hoe komt het dat dezelfde Pads in verschillende Senseo apparaten anders smaakt?
Zijn de apparaten opzich niet gelijk aan elkaar?

Vraag van een beginner ;-)

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

Berichtdoor Thomaserati » do 21 jun 2012, 19:15

Ik zou me daar niet druk over maken. Zal wel te maken hebben met welke restjes ze de pads hebben gevuld en hoe vaak dit op de grond is gevallen in de fabriek.

Nu serieus; elk apparaat is anders en zal een iets andere instelling hebben. Ook het water kan een verschil maken + de mate van smerigheid binnen zo'n senseo.

Ook als beginner zou ik eens kijken naar wat alternatieven die wel een fatsoenlijke bak opleveren.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Atomic2005
Berichten: 8
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 15:51

Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

Berichtdoor Atomic2005 » do 08 mei 2014, 21:32

Probleem is opgelost hoor.
Had al een mokkapotje..
En nu sinds paar dagen een Quickmill820..

Gebruikersavatar
Santa Clara
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 15:02
Locatie: Schiedam 3112 DE

Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

Berichtdoor Santa Clara » vr 09 mei 2014, 16:44

Probeer eens een coffeeduck. Die kan je zelf vullen. FF versgebrande bonen malen en gaan met die banaan. Heb zelf geen senseo maar het zal altijd beter smaken dan die pads uit de supermarkt

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

Berichtdoor bobbee » vr 09 mei 2014, 16:53

Slecht advies.... zonde van de verse bonen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

Berichtdoor Spironski » vr 09 mei 2014, 17:11

Is dat zo? Lijkt me toch dat het resultaat met min of meer verse koffie altijd nog stukken beter zal zijn dan die gecremeerde dooie Senseopads?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?

Berichtdoor bobbee » vr 09 mei 2014, 18:03

Probeer het maar eens. ;-)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron