Home made cold-drip station

Tjibbe
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 05:05
Contacteer:

Home made cold-drip station

Berichtdoor Tjibbe » wo 25 sep 2013, 14:56

De afgelopen zomer ben ik veel bezig geweest met koude koffie zetten en heb nu van wat spullen van de rommelmarkt en de Chemex/Aeropress een knutselprojectje gemaakt.
De arabische theepot heeft een secuur instelbaar kraantje voor het aantal druppels water , hij staat nu op wel heel slow.
Nachtje wegzetten in de kelder en lekker laten druppelen. Ben benieuwd naar het resultaat.
Expobar Office, Vario 2, Macap MXA ,Aeropress,Clever Dripper, Chemex,Technivorm Moccamaster,Espresso Gear ,North Coffee TJ067-roaster

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Home made cold-drip station

Berichtdoor @3aan » wo 25 sep 2013, 15:36

De afgelopen zomer ben ik veel bezig geweest met koude koffie zetten en heb nu van wat spullen van de rommelmarkt en de Chemex/Aeropress een knutselprojectje gemaakt.
De arabische theepot heeft een secuur instelbaar kraantje voor het aantal druppels water , hij staat nu op wel heel slow.
Nachtje wegzetten in de kelder en lekker laten druppelen. Ben benieuwd naar het resultaat.
Een snelheid van 1 druppel per vier seconden is mooi en snel genoeg, is toch 15 druppels per minuut en dus 900 per uur 8-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Home made cold-drip station

Berichtdoor Spironski » wo 25 sep 2013, 16:45

Ha, ik vind het er toch wel verbazingwekkend consistent uitzien, gezien het eclectische karakter van deze contraptie. Leuk hoor!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron