Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor bobbee » di 04 sep 2018, 21:05

Hopelijk mag ik dit draadje wat nieuw leven inblazen, anders wordt het ook maar zo'n dubbele verzameling topics.

Net zoals met weegschalen, is er ook een grote markt van alternatieve, goedkopere zwanenhalsketels. Ik heb het over de "temp. controlled", elektrische varianten a la Bonavita voor max €50 - €60. Ook te bestellen vanuit China.

Zijn er ervaringen met deze producten? Er wordt niet veel over gerept in de wandelgangen van de koffie/coffee fora.

Nu weet ik dat de Fellow / Bonavita / Buono "tried and proven" zijn, en ook dat er niks mis is met een "stovetop" variant. Maar ik zou me graag buiten de gebaande wegen begeven en hiervan verslag doen.

.. tenzij ik iets van overduidelijke aard over het hoofd zie, waarvoor iemand anders me zou kunnen/moeten behoeden.

Voorbeeldje:
https://www.electronic-star.nl/Home-Liv ... ElEALw_wcB

(Geen enkele affiniteit met bedrijf noch product).

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Afbeelding Afbeelding Ik had jouw post niet helemaal gelezen, maar zie nu dat we naar hetzelfde keteltje linken. Afbeelding
PS: ook geen enkele affiniteit met het bedrijf, nog het product.
:D
GuidovW,

In ieder geval bedankt voor jouw impressie. Dit model stond ook bovenaan mijn wish-list, maar lijkt het toch niet helemaal te zijn.

Ik wil er op kunnen vertrouwen dat ik water met +/- een graad Celsius nauwkeurig kan opschenken. Een waterkoker aan- en uitzetten doe ik nu ook al steeds. Vervelend klusje, dat wel..

Ach, 't heeft geen haast.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Heb je de brewista artisan ketel al gezien?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor Fisherman » di 04 sep 2018, 22:09


Afbeelding Afbeelding Ik had jouw post niet helemaal gelezen, maar zie nu dat we naar hetzelfde keteltje linken. Afbeelding
PS: ook geen enkele affiniteit met het bedrijf, nog het product.
:D
GuidovW,

In ieder geval bedankt voor jouw impressie. Dit model stond ook bovenaan mijn wish-list, maar lijkt het toch niet helemaal te zijn.

Ik wil er op kunnen vertrouwen dat ik water met +/- een graad Celsius nauwkeurig kan opschenken. Een waterkoker aan- en uitzetten doe ik nu ook al steeds. Vervelend klusje, dat wel..

Ach, 't heeft geen haast.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Heb je de brewista artisan ketel al gezien?
Heb hem enkele malen langs zien komen tijdens het speuren. Fancy dingetje! Ergens wel een slechte combi van klassieke luxe (houten elementen) met modern chique (technologie en kleur).

De basis doet me een beetje denken aan de Oxo pour over kettle.

Heb je al met de Artisan kennis kunnen maken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor bobbee » di 04 sep 2018, 23:26

Ik heb hem nog niet in het echt kunnen beoordelen maar hij doet het prima voor wat ik van andere heb kunnen waarnemen. Ik heb stagg gemaild om te vragen wanneer de 230v versie van ekg komt maar ze reageren niet. Nu alweer een week geleden.
Ja idd is het design van de brewista artisan wat vreemd. Net of het niet klopt. Maar ja, wat wil je als je een chinese fabriek vraagt om hun bestaande ketel wat aan te passen.... Afbeelding

Check :

220 V Rvs Elektrische Koffiezetapparaat Pot Koffiezetapparaat Pot
http://s.aliexpress.com/7vEzyAVz
Waterkoker Koffiepot Theepot Fijne Mond
http://s.aliexpress.com/RBRruMzM
220 V/1340 W rvs elektrische hand punch potten LCD stekkers inktvissen potten verstelbare temperatuur hand brouwen koffie potten 0.8L
http://s.aliexpress.com/juuuiaEj
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor bvds » wo 05 sep 2018, 08:20

"Unfortunately, I don't have a specific release date just yet, but I'm hoping we can make an announcement by 2019."

Vandaar dat ik de Stagg EKG voorlopig niet verwacht. Vreemd dat die 230V conversie zo veel tijd en moeite kost? Certificering?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor bobbee » wo 05 sep 2018, 08:26

Ik krijg net mail binnen van stagg:

Hi Bob,

Thanks for reaching out!

We are actively working on international versions, but don't yet have any specific release dates or timeframes. I'm hoping we can make announcement by the end of the year. 

If you'd like to receive more information on the international version, please sign up to receive updates.

Let me know if I can answer any other questions.

Best,
Nick
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor Fisherman » wo 05 sep 2018, 08:45

"Unfortunately, I don't have a specific release date just yet, but I'm hoping we can make an announcement by 2019."

Vandaar dat ik de Stagg EKG voorlopig niet verwacht. Vreemd dat die 230V conversie zo veel tijd en moeite kost? Certificering?
Zou zoiets niet met een spanningsomvormer samen kunnen werken? Wel een beetje houtje touwtje, maar dan ben je wel 1 van de eersten om je ervaringen te delen met ons :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor bobbee » wo 05 sep 2018, 09:42


maar dan ben je wel 1 van de eersten om je ervaringen te delen met ons :D
Het is bijna geen vraag meer.... Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor Fisherman » wo 05 sep 2018, 09:45

maar dan ben je wel 1 van de eersten om je ervaringen te delen met ons :D
Het is bijna geen vraag meer.... Afbeelding
Gekkigheid!

Ik zal me focussen op mijn Aeropress; de thermometer geeft bijna 81,4°C aan :p.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor Pti » wo 05 sep 2018, 10:01

"Unfortunately, I don't have a specific release date just yet, but I'm hoping we can make an announcement by 2019."

Vandaar dat ik de Stagg EKG voorlopig niet verwacht. Vreemd dat die 230V conversie zo veel tijd en moeite kost? Certificering?
Zou zoiets niet met een spanningsomvormer samen kunnen werken? Wel een beetje houtje touwtje, maar dan ben je wel 1 van de eersten om je ervaringen te delen met ons :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Ja dat werkt maar je hebt dan wel een hele zware jongen nodig, je hebt een omvormer nodig met 2keer het vermogen van het keteltje. En die is zwaar, groot en prijzig.

WB. Certificering. Amerikaans UL is volgens mij een stuk strenger dan Europees CE dus daar mag niet aan liggen.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor cremalover » wo 05 sep 2018, 14:17

Ik zou een fluitketel bij de hema of zo kopen.Ik had een Kalita maar die gebruikt mijn moeder nu.Voor de bloemen .Erg fijn daarvoor.


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten