Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor Capulus » di 18 dec 2018, 21:54

Misschien wil ik er wel 3 of 5, want het is leuk om kado te doen en minder kostbaar dan telkens Pavoni's weggeven
Zeker als je er ook een maler bij geeft.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor Pti » di 18 dec 2018, 21:56

:mrgreen: Dan weet ik dat het qua aantallen in elk geval wel goedkomt.

Ik zal met bobby even achter de gordijnen afstemmen of de prijs acceptabel is en dan knal ik er een eigen topic tegenaan.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor Fisherman » di 18 dec 2018, 22:08

:mrgreen: Dan weet ik dat het qua aantallen in elk geval wel goedkomt.

Ik zal met bobby even achter de gordijnen afstemmen of de prijs acceptabel is en dan knal ik er een eigen topic tegenaan.
Geweldig! Bedankt voor het initiatief mensen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bobbee » di 18 dec 2018, 22:10

Misschien wil ik er wel 3 of 5, want het is leuk om kado te doen en minder kostbaar dan telkens Pavoni's weggeven
Ik graag 1 Frans! AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor fransg » di 18 dec 2018, 22:22

Misschien wil ik er wel 3 of 5, want het is leuk om kado te doen en minder kostbaar dan telkens Pavoni's weggeven
Zeker als je er ook een maler bij geeft.
Ja dat moet wel, anders is het geen kado en jaag je de mensen alleen maar op kosten
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bobbee » di 18 dec 2018, 22:54

Misschien wil ik er wel 3 of 5, want het is leuk om kado te doen en minder kostbaar dan telkens Pavoni's weggeven
Zeker als je er ook een maler bij geeft.
Ja dat moet wel, anders is het geen kado en jaag je de mensen alleen maar op kosten
Prachtig! Als jij ervan geniet om het te geven en de persoon ervan geniet omdat hij het krijgt en er lekker mee aan het werk gaat, dan is dat geweldig. Afbeelding

Ik geniet dalijk weer fijn van de door jou geschonken mypressi als ik van huis ben. AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor Capulus » vr 21 dec 2018, 14:48

:mrgreen: Dan weet ik dat het qua aantallen in elk geval wel goedkomt.

Ik zal met bobby even achter de gordijnen afstemmen of de prijs acceptabel is en dan knal ik er een eigen topic tegenaan.
Ik had van tevoren ook al even navraag gedaan bij Baristawinkel.nl. Hij geeft aan dat er een productiefout was waardoor er een hele partij terug is gestuurd. Zo snel hij leverbaar is zal hij ze in de winkel plaatsen.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.

Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...


Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor Fisherman » zo 13 jan 2019, 14:14

Een tijdje verder met de Gabi nu en ik moet zeggen dat het echt een geweldig product is! Consistentie van heb ik me jou daar en erg makkelijk in het gebruik, ook voor beginners.

Gisteren toch maar weer eens een plastic V60 in maat 1 gekocht om te experimenteren icm met de Gabi; wauw! Wat mij betreft nog beter dan met het Wave 155 style bakje wat er origineel bij zit. Aanrader!

Wel een crime om schoon te maken, maar dat neem je dan voor lief.

Wat ik doe qua "pour" is de hele shabang op de weegschaal zetten en langzaam in het trechtertje blijven gieten tot ik het gewenste gewicht heb bereikt. Ik heb het idee dat het geheel dan nog wat consistenter wordt. Dus niet bijv. 1x 150gr en 1x 75gr voor een totaal van 225gr, maar gewoon de volle 225gr in 1x.

Genieten!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bobbee » zo 13 jan 2019, 14:57

Leuk,ik ben er ook mee bezig momenteel. Maar met bloom. Dit komt door de werkwijze die ik een beetje van de melodrip heb afgekeken.
Het douche gedeelte van de gabi weegt precies 50 gram dus erg makkelijk rekenen met gewicht tijdens bloom zonder het onderdeel en het er later op plaatsen.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor Erik82 » zo 13 jan 2019, 18:21

Wel een crime om schoon te maken, maar dat neem je dan voor lief.
Hoezo dat? De douche van de Gabi past er mooi op en of je nou een plastic V60-01 af moet spoelen of de dripper van de Gabi maakt toch niet uit?

Sinds een paar dagen ben ik aan het spelen met de melodrip maar daarmee haal ik nog wel betere resultaten dan ik met de Gabi op de V60 heb behaald. Ik heb mijn Kalita ook weer opnieuw ontdekt met veel betere resultaten.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron