Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bobbee » ma 17 sep 2018, 16:39

Ik heb sinds vrijdag deze nieuwe dripper in bezit.

Het is een soortgelijke dripper als de kalita 155. Hij heeft een iets andere uitloop maar het bijzondere is wat daarboven zit! Een water compartiment die het water evenredig verdeelt over het koffiebed in kleine druppeltjes!
Dit zorgt voor zo'n prachtige evenredige extractie die je met handmatig opschenken eigenlijk niet kunt bereiken.
Boven dat compartment zit weer een trechter waar je 150ml water in giet.
Ik heb niet het orginele recept gevolgd maar dezelfde verhouding als de V60 gebruikt om goed te kunnen vergelijken. 20 gram koffie met 300 ml water, dus 2x de trechter vullen met 150ml kokend water.
Om kort te zijn, ik wist niet wat mij overkwam. Ik had als eerste een koffie van Tim Wendelboe gebruikt : Honduras Caballero Geisha. En hoewel die uit de V60 en mijn manier van opschenken al geweldig is kwam hij er in de Gabi nog veel zoeter, zachter en cleaner uit. Was dat dan een lucky shot? Nee, keer op keer die heerlijke zachte zoete smaak!
Je hebt bij deze dripper dus ook geen learning curve, ook geen fancy thin spout kettle van 65 euro nodig en het zou zelfs zonder weegschaal kunnen! Bloomen, nee. Niet gedaan, het ding druppelt zoals hij druppelt. Het spelen blijft dus beperkt tot type boon/branding, maalgraad en water/koffie verhouding wat de doorlooptijd beïnvloed die zo tussen de 3 a 4 minuten ligt. En dat werkt met deze Gabi Master A!

Wat een uitvinding, ik kan hem een ieder aanraden!

https://youtu.be/jGpFPPnAT14Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bvds » ma 17 sep 2018, 18:40

Ik wist al dat je enthousiast was. Leuk dus om deze post te lezen. Krijg meteen zin om er ook een te bestellen ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor GuidovW » ma 17 sep 2018, 22:12

Leuk!
Waar heb je hem vandaan gehaald?
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor fransg » ma 17 sep 2018, 22:33

Fraaie foto's ook!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bobbee » ma 17 sep 2018, 23:18

Fraaie foto's ook!
Dank!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bobbee » ma 17 sep 2018, 23:19

Leuk!
Waar heb je hem vandaan gehaald?
https://www.baristawinkel.nl/a-53446417 ... e-dripper/
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor GuidovW » di 18 sep 2018, 11:48

Leuk!
Waar heb je hem vandaan gehaald?
https://www.baristawinkel.nl/a-53446417 ... e-dripper/

:) tnx
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor Fisherman » di 18 sep 2018, 14:54

Wauw Bob!

Bedankt voor het delen. Dit is echt een ware uitkomst; ik wil al een tijd weer eens een V60/Wave aanschaffen, maar vind het eigenlijk een beetje gortig om daar een extra ketel voor te kopen.

Dit sluit precies aan op wat ik zoek. Ik ga 'm kopen!

Cheers

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bobbee » di 18 sep 2018, 15:27

Wauw Bob!

Bedankt voor het delen. Dit is echt een ware uitkomst; ik wil al een tijd weer eens een V60/Wave aanschaffen, maar vind het eigenlijk een beetje gortig om daar een extra ketel voor te kopen.

Dit sluit precies aan op wat ik zoek. Ik ga 'm kopen!

Cheers

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Leuk! Dan nog wel goede bonen, juiste maalgraad uit een goed malertje en lekker genieten!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bobbee » di 18 sep 2018, 15:37

Oh ja! Behandel hem alsof hij van glas is! Ik heb hem laten vallen en heb helaas een nieuwe moeten bestellen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron