moccamaster

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

moccamaster

Berichtdoor seels » zo 30 dec 2018, 12:02

Overweeg een moccamaster aan te schaffen, voor de momenten dat je "snel" een redelijke bak kan drinken. en vooral dat moeder de vrouw stopt met gasten oploskoffie te serveren :lol:

iemand echt ervaring hiermee?

wat is het verschil tussen de douwe egberts variant en die van technivorm?

is het de investering waard of zijn er andere/betere toestellen hiervoor?

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: moccamaster

Berichtdoor GuidovW » zo 30 dec 2018, 13:23

We hebben hier een Technivorm staan.
Of en wat het verschil is met DE weet ik niet.

Het is een prima apparaat en goed en snel te gebruiken als er gasten zijn.
Ik heb geen vergelijkend smaak onderzoek gedaan, voordat we hem hebben aangeschaft.
Hij stond al jaren op het verlanglijstje van m'n vrouw. 8-)

We hebben diverse andere apparaten gehad, waarbij vooral degenen die ook de bonen malen tegen vielen.
En eigenlijk de goedkoopste, met glazen kan en warmhoudplaat de lekkerste koffie schonken.... :!:

Het (enige) nadeel van de Technivorm vind ik dat hij na een tijdje automatisch uit schakelt.
Als ik dat vergeet is het 2e kopje koud. :cry:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: moccamaster

Berichtdoor cremalover » zo 30 dec 2018, 17:10

Overweeg een moccamaster aan te schaffen, voor de momenten dat je "snel" een redelijke bak kan drinken. en vooral dat moeder de vrouw stopt met gasten oploskoffie te serveren :lol:

iemand echt ervaring hiermee?

wat is het verschil tussen de douwe egberts variant en die van technivorm?

is het de investering waard of zijn er andere/betere toestellen hiervoor?
Fluitketel en plastic filterhouder.

Gebruikersavatar
rosepeug
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 23:30

Re: moccamaster

Berichtdoor rosepeug » ma 31 dec 2018, 09:56

Ik gebruik mijn Moccamaster dagelijks voor filterkoffie en ben zeer tevreden over het apparaat. Ik ben na de aanschaf van een half-automaat meer filterkoffie gaan drinken.
In eerste instantie ook aangeschaft voor de 'visite'. 'Met de hand' vind ik te veel gedoe.

Uiteraard wel met versgebrande bonen en de juiste maalgraad met een goede molen. Ik gebruik de Sette 270 met coarse burr.

Moccamaster wordt gemaakt door Technivorm. De reden van het logo van DE op sommige types is denk ik marketing.

Wat betreft de uitschakeling na een tijdje. Ik wil de koffie al op hebben vóór die tijd anders is ie echt niet meer lekker. Ik zet 'm de laatste tijd zelf al eerder uit. Koffie die een beetje is afgekoeld vind ik veel lekkerder.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Malhkönig Vario, Bezerra BZ10, Quamar Fiorenzato, Hario V60 en voor het gemak een Techniform Moccamaster, Acaia weegschaal

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: moccamaster

Berichtdoor bvds » ma 31 dec 2018, 11:03

Ik heb ook een Moccamaster. Van de automatische filterapparaten een van de beste. Uitgaande van mooie filterkoffie en een goede maler. Met DE Roodmerk gaat het niks worden ;)

Maar je kan net zo snel een grote Chemex maken.

Ik gebruik de Moccamaster alleen bij feestjes.

Voor dagelijks gebruik en dat is ook bij een paar man bezoek doe ik het liever met de hand.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: moccamaster

Berichtdoor tohenk2 » ma 11 feb 2019, 14:38

De Moccamaster Technivorm is technisch hetzelfde met en zonder DE-logo. (Ik heb er hier nog een goudkleurige met het oude logo -dame met kapje en Douwe Egberts voluit geschreven. Ik heb nog wel meer: theeglazen -laag en dik, hoog en dun- koffiemolens -hand en electrisch (met van die messen)-, glazen koffiekannen, thermoskannen, kopjes. Mijn ouders wisten op den duur niet meer wat ze met de punten moesten...)

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: moccamaster

Berichtdoor @3aan » ma 11 feb 2019, 16:00

De Moccamaster Technivorm is technisch hetzelfde met en zonder DE-logo. (Ik heb er hier nog een goudkleurige met het oude logo -dame met kapje en Douwe Egberts voluit geschreven. Ik heb nog wel meer: theeglazen -laag en dik, hoog en dun- koffiemolens -hand en electrisch (met van die messen)-, glazen koffiekannen, thermoskannen, kopjes. Mijn ouders wisten op den duur niet meer wat ze met de punten moesten...)
Hoeft niet helemaal hetzelfde te zijn, ik dacht me te herinneren dat de MM-TV zwaardere elementen heeft, kan me natuurlijk vergissen. Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron