Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

Berichtdoor gilleko B. » do 09 sep 2021, 18:05







Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

Berichtdoor Dirk Jan » do 09 sep 2021, 18:20

Goede ideeën zijn altijd welkom. Deel ze hier graag met ons!
Ik denk dat deelnemers non verbaal uiten dat het forum subliem werkt, mede dankzij jouw bezielende moderator schap, waarvoor veel dank dat je dat allemaal doet.
Afbeelding
Ik heb een MS office abonnement en daar zit een 1TB serverruimte (cloud) in. Daar kan ik een link delen voor foto's of filmpjes. Kan kijken of dat gaat en veilig is.
Afbeelding
Ik heb ook een eigen cloudopslag, Stack van TransIP. Als dat zou werken, prima.
Als ik dan toch een suggestie zou mogen doen: een posting of reactie een duim omhoog / hartje oid kunnen geven.
Afbeelding
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

pauls90
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 14:03

Re: Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

Berichtdoor pauls90 » do 09 sep 2021, 20:07

Ik ben zelf geen veel-poster, maar kijk toch bijna dagelijks even op het forum. Fijne gesprekken en mensen die met kennis van zaken hun ervaringen delen. Bedankt Bobbee om het allemaal in goede banen te leiden.
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

Berichtdoor turboyeast » do 09 sep 2021, 21:16

LS.,
Ik ben ook erg tevreden over Bob als scheidsrechter... ;)
Betrokken, soms scherp maar altijd netjes. Ik heb ook het gevoel dat de sfeer op het forum zich de laatste tijd positief heeft ontwikkeld, maar daar heb ik al wat over geschreven. Ik denk we Bob daarvoor mogen bedanken, hierbij.

OK, genoeg veren gestoken. Ik zou graag een "like"-button willen hebben bij posts. Een beetje analoog aan het Duitse KN.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

Berichtdoor bobbee » do 09 sep 2021, 21:18

Dank je wel TY. Ja jouw topic is mij bekend. We doen het allemaal samen!


Wat leuk om nu ook wat van paar stille leden te horen! Meen ik oprecht.
Volgens mij is het net als met een product review, mensen spreken vaak alleen wanneer iets niet goed of fijn is dus dat er waardering wordt uitgesproken zegt wel wat! Dank.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

B003
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

Berichtdoor B003 » za 11 sep 2021, 16:43

Wat ik mis of niet gevonden heb, als ik via de webbrowser kijk, is een timeline functie met berichten in volgorde van nieuwste naar oudere. Dat is de reden dat ik toch altijd sneller via Tapatalk kijk. Er is wel een 'Active onderwerpen' functie maar daar scroll je door een onderwerpenlijst.
In Tapatalk scroll je door een berichtenlijst. Je ziet al een paar regels van het bericht en zo zie je ook snel waar je gebleven was.

Verder zou graag op de homepage meteen willen zien of ik nog moet inloggen of dat ik dat al ben.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

Berichtdoor GuidovW » ma 13 sep 2021, 21:01

Goede ideeën zijn altijd welkom. Deel ze hier graag met ons!
Ik denk dat deelnemers non verbaal uiten dat het forum subliem werkt, mede dankzij jouw bezielende moderator schap, waarvoor veel dank dat je dat allemaal doet.

Afbeelding

Helemaal mee eens! Tnx Bob :D :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

RigolleM
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 17:05

Re: Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

Berichtdoor RigolleM » di 14 sep 2021, 13:56

Wat ik mis of niet gevonden heb, als ik via de webbrowser kijk, is een timeline functie met berichten in volgorde van nieuwste naar oudere. Dat is de reden dat ik toch altijd sneller via Tapatalk kijk. Er is wel een 'Active onderwerpen' functie maar daar scroll je door een onderwerpenlijst.
In Tapatalk scroll je door een berichtenlijst. Je ziet al een paar regels van het bericht en zo zie je ook snel waar je gebleven was.
Deze link gebruiken: search.php?search_id=newposts of knop forum drukken en kiezen voor 'nieuwe berichten'.
Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

Berichtdoor bobbee » wo 15 sep 2021, 07:49

Wat ik mis of niet gevonden heb, als ik via de webbrowser kijk, is een timeline functie met berichten in volgorde van nieuwste naar oudere. Dat is de reden dat ik toch altijd sneller via Tapatalk kijk. Er is wel een 'Active onderwerpen' functie maar daar scroll je door een onderwerpenlijst.
In Tapatalk scroll je door een berichtenlijst. Je ziet al een paar regels van het bericht en zo zie je ook snel waar je gebleven was.
Deze link gebruiken: search.php?search_id=newposts of knop forum drukken en kiezen voor 'nieuwe berichten'.
Die zocht ik. Deze moet ergens prominent op de website komen. Thanks.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

B003
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Tips en ideeën voor verbetering van het forum.

Berichtdoor B003 » ma 20 sep 2021, 13:09

Wat ik mis of niet gevonden heb, als ik via de webbrowser kijk, is een timeline functie met berichten in volgorde van nieuwste naar oudere. Dat is de reden dat ik toch altijd sneller via Tapatalk kijk. Er is wel een 'Active onderwerpen' functie maar daar scroll je door een onderwerpenlijst.
In Tapatalk scroll je door een berichtenlijst. Je ziet al een paar regels van het bericht en zo zie je ook snel waar je gebleven was.
Deze link gebruiken: search.php?search_id=newposts of knop forum drukken en kiezen voor 'nieuwe berichten'.
Dank je wel, dit werkt wel, maar bij lange na niet zo fijn als in Tapatalk. Hier krijg je een lijst met onderwerpen, je moet zelf nog naar de laatste pagina toe klikken en naar beneden scollen omhet laatste bericht te zien.
In Tapatalk zie je in 1 lijst de onderwerpen met de laatste berichten eronder. Daar scroll je snel doorheen zonder iets te hoeven openen wat je nog niet gezien hebt.
Dit zou ik ook graag op dit forum zien.


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten