Over de sfeer op het forum

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor SteefM » wo 14 mar 2012, 16:58

Ik word gestoord van jouw replies op mijn posts. Ze zijn niet inhoudelijk, staan vol met fouten en de desinteresse straalt ervan af. Ontzettend bedankt voor je bijdrage :lol:
Zullen we dit soort teksten achterwege laten? Ook dit valt onder op de man spelen. Als je het niet met zijn reactie eens bent, is het voldoende om (zoals je in het begin van je reactie had geschreven) aan te geven waarom je het er niet mee eens bent. Verder leidt ook dit niet tot nuttige bijdragen.

KoffieKikker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:08

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor KoffieKikker » wo 14 mar 2012, 23:05

Excuses, ik liet me even gaan.

Pet Boon
Berichten: 76
Lid geworden op: za 23 jun 2012, 10:11

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor Pet Boon » di 06 nov 2012, 13:15

TS werd stevig aangepakt op zijn vraag (waar ik eerlijk gezegd ook niks mee kon),
Ja het spijt mij hoor maar ik vind dit echt tekenend voor koffiepraat.nl.

Laat ik nu even van mijn hart geen moordkuil maken; Je behoort niet"aangepakt" te worden op een forum waar je een vraag stelt PUNT
Stevig argumenteren is heel wat anders,want dan is er een basis van gelijkwaardigheid.

Waar zelfs de moderator niets mee kon? Nou, nou.

Wat kon ik er dan wel mee:

De poster komt vrolijk binnen en gebruikt nespresso, da's mooi hij is in ieder geval een liefhebber van koffieprodukten. Wil geen cups meer gebruiken waarschijnlijk vanwege de prijs. Niet zo gek toch,nagenoeg elk forumlid verfoeid de prijs van die cups! Gaat denk ik, of wil boontjes gaan gebruiken in zijn volautomaat, en zoekt boontjes die zijn favoriete nespressosmaak benaderen. Dit is toch geweldig voor koffiepraat.nl.
Onze opdracht zou moeten zijn hem zover te enthousiasmeren dat hij bij wijze van spreken over een jaar aan de hendel trekt voor zijn godshot toch.
Wij zijn gewoon autoverkopers die die man of vrouw die al jaren tevreden is met zijn Corsa, waar niets mis mee is in die bentley te krijgen.
Dat is toch een geweldige uitdaging! kom op waar is die VOC mentaliteit ;)
Poster sluit af met een smiley;

eerste reactie: dan koop je toch gewoon een berg cups.

sorry hoor, maar hier hoort vind ik de moderator al meteen een tik op de vingers uit te delen.

Als je dit op HB flikt dan krijg je echt figuurlijk op je lazer; niet van de moderator danwel van andere HB members.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor Spironski » di 06 nov 2012, 14:08

Oké Pet, deze reactie gaat volgens mij voornamelijk over mij als moderator. Ik zal proberen er op in te gaan.

Over dat "stevig aanpakken": dat was een constatering van me. Daarmee zeg ik niet dat ik vind dat dit zo "behoort". Gewoon een "neutrale" constatering van wat er gebeurde (m.i.).

Kan je uitleggen wat je met deze zin bedoelt?: "Waar zelfs de moderator niets mee kon? Nou, nou." Ik snap niet wat jij er mee wil zeggen.
Wat ikzelf wilde zeggen is precies dat wat ik schrijf: TS schrijft dat hij koffie wil die precies zo smaakt als wat hij al gebruikt. PUNT. Dus??
Jouw aanname dat TS iets goedkopers wil is niets anders dan jouw aanname. Het staat nergens in in de beginpost. Ik weet niet wat TS nu eigenlijk wil, anders dan de smaak die hij al heeft.

Ik snap Blue's reactie dan ook wel. Waarom veranderen als je al tevreden bent? De toon van zijn post was niet agressief of denigrerend, hij geeft hem zelfs de raad om verse boontjes te gebruiken als hij iets beters wil. Ik ga daar dus zeker niet ingrijpen.

TS zèlf is degene die vervolgens de polariserende, sarcastische toon zet met zijn reactie: "Heel leuk, het typische Nederlandse sarcastische forum antwoord. Doel van je post is duidelijk, als je mijn beweegreden had willen weten had je het wel gevraagd.
Als iemand me kan helpen is dat zeer op prijs gesteld.
Oh en mocht mijn vraag (schijnbaar?) irritaties opwekken, bij deze mijn excuses, dan schrijf ik me wel weer uit.
".

"And the rest is history" zou ik bijna zeggen.

Je begrijpt hopelijk dat ik samen met Steef deze draadjes over de sfeer ben begonnen, just om de nare uitwassen (zoals die in dit voorbeeld) te voorkomen. Ook ik erger me, met meerdere forumleden, aan de soms sarcastische of denigrerende toon van reacties. Maar die komen dus niet alleen van de "stamgasten".
Ik heb denk vaak genoeg laten weten dat ik zeer ben vóór respect en geduld, en dat gaat twee kanten uit.

Als moderator voel ik me gespreksleider, niet politieman. Als je het niet eens bent met mijn stijl van modereren kan je dat natuurlijk laten weten, we zijn niet voor niets deze discussies gestart.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor Bluecold » di 06 nov 2012, 14:22

De vergelijking met H-B is krom, daar heb je namelijk heel weinig mensen die zich niet inlezen.

Maar als jij mensen oeverloos wil enthousiasmeren na iedere eerste post, be my guest. Heb ik je nog niet zien doen namelijk. Ik wil mensen gerust helpen, maar als ze niet de simpelste zoekterm in kunnen vullen, dan heb ik er al heel snel geen zin meer in.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor @3aan » di 06 nov 2012, 14:47

De vergelijking met H-B is krom, daar heb je namelijk heel weinig mensen die zich niet inlezen.

Maar als jij mensen oeverloos wil enthousiasmeren na iedere eerste post, be my guest. Heb ik je nog niet zien doen namelijk. Ik wil mensen gerust helpen, maar als ze niet de simpelste zoekterm in kunnen vullen, dan heb ik er al heel snel geen zin meer in.
Ik heb op HB zeker een paar maanden meegelezen voor ik daar lid van werd, heb er een hoop van op gestoken, dus eerst eens lekker meelezen en het forum leren kennen, zal best een deel van de wrevel wegnemen (voorkomen) ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor SteefM » di 06 nov 2012, 14:51

Laten we voor het overzicht het hier slechts over dit misgelopen topic (het 'arpeggio-topic') hebben, en de algemene discussie in deel 2.

Pet Boon
Berichten: 76
Lid geworden op: za 23 jun 2012, 10:11

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor Pet Boon » di 06 nov 2012, 15:11

Die contatering is ook prima samengevat met "stevig aanpakken"
Dit neem ik over als samenvatting van het gedrag van sommige leden en spreek mijn afkeuring uit over dit gedrag.
Waar zelfs de moderator niets mee kon?
Ik ben geen moderator en ik kon er toch wel wat mee. Er is absoluut sprake van dat ik iets aanneem dat uit de richting kan zijn, maar ik ben er van overtuigd dat de poster zich daardoor niet onbehaaglijk gaat voelen; sterker nog de poster zal mij misschien daarop willen corrigeren, prima toch.
TS schrijft dat hij koffie wil die precies zo smaakt als wat hij al gebruikt.
Dat is gewoon niet waar. [

Weet een van jullie welke koffiebonen het dichtst bij de smaak van de Nespresso Arpreggio grande cru komen?[/quote] en
Heeft iemand aanbevelingen voor een volle/pittige/romige koffieboon a la Arpeggio
PUNT. Dus??
Mijn vetgedrukte PUNT was overduidelijk een onderstreping wat ik ervan vind als" mensen aangepakt" worden in het algemeen, op een forum.
De "punt dus" komt over als persoonlijk op de tenen getrapt.
Waarom veranderen als je al tevreden bent
Die vraag kun je dan toch ook gewoon aan de TS stellen?
Dan had ik mijn evt verkeerde aanname ook weer kunnen herstellen.
TS zèlf is degene die vervolgens de polariserende, sarcastische toon zet
inderdaad "vervolgens" en zover had het gewoon niet moeten en naar mijn mening hoeven komen.
Ook ik erger me, met meerdere forumleden, aan de soms sarcastische of denigrerende toon van reacties. Maar die komen dus niet alleen van de "stamgasten".
In eerste aanleg dus wel.
ik erger me, met meerdere forumleden, aan de soms sarcastische of denigrerende toon van reacties
En ik heb alleen maar aangegeven dat het voor TS-ers en zich niet van dit soort reacties bedienende forumleden, het een steunje in de rug kan zijn als een moderator zijn ergernis uit.

De posts zijn geen juridische documenten die veel te vaak vind ik als zodanig worden ontleedt.
Ik durf rustig tussen de regels door te lezen een een foute conclusie te trekken. Als mijn grondhouding is om zo sympathiek mogelijk iemand verder te helpen zal geen TS er van het forum uit ergernis vertrekken.

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor Bluecold » di 06 nov 2012, 15:21

Ik heb mijn post in reactie op de Arpeggio-TS met de goede, niet-aanmatigende intenties geschreven. Als je arpeggio wil, dan kun je het beste arpeggio kopen. Als je wat beters wil, dan kun je het beste goede verse bonen kopen. Bij die twee statements blijf ik. Dat een TS een ander antwoord verwacht is niet mijn schuld en ik ga me ook echt niet verantwoordelijk voelen voor de vuilspuiterij vanuit de richting van de TS die volgde. Dan kun je met capslock en bold losgaan wat je wil. Dat jij dat genoeg aanleiding vindt om gepikeerd op te reageren is echt je eigen schuld, maar ik vind het niet leuk dat ik hier als zure stamgast weggezet te wordt.
Is je koffie te zuur?

Is je koffie te bitter?

Is je koffie te intens?

Snap je het allemaal niet meer?

Lees dit

Pet Boon
Berichten: 76
Lid geworden op: za 23 jun 2012, 10:11

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor Pet Boon » di 06 nov 2012, 15:22

Maar als jij mensen oeverloos wil enthousiasmeren na iedere eerste post, be my guest. Heb ik je nog niet zien doen namelijk

Kijk dit nemen we even als voorbeeld:
Blijkbaar weet hij precies waar mijn grenzen liggen
een pedanterig "be my guest" en als garnering even een persoonlijke noot.

Zo had het ook gekund:

Pet , Ik kan niet mensen oeverloos enthousiasmeren na iedere post.
jij hebt volgens mij ook nog niemand aan de lever gekregen ;-)


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron