Iemand ervaring met Wakuli

RareEarth
Berichten: 24
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 21:37

Iemand ervaring met Wakuli

Berichtdoor RareEarth » ma 17 mei 2021, 20:16

Hoi allen,

Heb een kortingsbon voor Wakuli gekregen. Iemand hier ervaring?Afbeelding

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Lelit MaraX - Niche Zero - Comandante C40

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Iemand ervaring met Wakuli

Berichtdoor bobbee » ma 17 mei 2021, 20:17

Ik heb het een aantal keer besteld. Was best ok. Ene keer beter dan de ander.

Kun je best eens proberen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Iemand ervaring met Wakuli

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 17 mei 2021, 20:29

Ik moet wel zeggen dat er verdomd veel beweegt in Nederland in vergelijking met België. Meeste reclame op mijn facebook is ook van Nederlandse branders.
Wel grappig dat statement van koffie recht vd boer...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Iemand ervaring met Wakuli

Berichtdoor bobbee » ma 17 mei 2021, 20:41


Wel grappig dat statement van koffie recht vd boer...
Ja dat is wel behoorlijk kul... Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RareEarth
Berichten: 24
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 21:37

Re: Iemand ervaring met Wakuli

Berichtdoor RareEarth » ma 17 mei 2021, 20:50

Wel grappig dat statement van koffie recht vd boer...
Ja dat is wel behoorlijk kul... Afbeelding
Heb nu besteld, zal mijn ervaringen hier tzt melden.

Het komt op mij nu vooral over als marketing. Ben altijd een beetje huiverig voor zo'n gelikte site. Je betaalt daar als klant dan denk ik mee aan de veel te dure huisstijl en reclameuitingen.

Recht vd boer, maar komt zo anders over als de informatie die je bijvoorbeeld bij Dutch barista of hoofdkwartier krijgt over de herkomst.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Lelit MaraX - Niche Zero - Comandante C40

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Iemand ervaring met Wakuli

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 17 mei 2021, 21:03

Het is een stijl van marketing die me persoonlijk niet ligt. Maar dat is ieder voor zich.

Gebruikersavatar
manofwilder
Berichten: 25
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:21
Locatie: Meppel

Re: Iemand ervaring met Wakuli

Berichtdoor manofwilder » ma 17 mei 2021, 21:11

Ik heb er ook een tijdje een abonnement gehad. Dat was in de tijd dat ik alleen nog met filterkoffie bezig was. Vond de koffie te donker gebrand voor filter. Kon niet anders. Ben er daarom na een poosje maar mee gestopt.

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

Terug naar het Filter, Moccamaster, Hario, Brewista, Comandante
Op de kast staat Ascaso, La Pavoni, AMA Milano, Bialetti en Peugeot

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Iemand ervaring met Wakuli

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 17 mei 2021, 21:14

Wil je eens iets speciaals en je wil er zwaar voor betalen moet je eens kijken naar de Gran crus van https://www.terresdecafe.com/

Ik heb er een. Paar mogen proberen bij iemand en het was meer dan de moeite.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Iemand ervaring met Wakuli

Berichtdoor bobbee » ma 17 mei 2021, 21:20

Maar de koffie die ik kreeg was de eerste keer niet lekker voor mijn smaak. Te donker, het 2e zakje stuurde ze terwijl ik al had opgezegd. Foutje denk ik maar die was wel lekker! Mooi gebrand, niet te donker.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Iemand ervaring met Wakuli

Berichtdoor Fisherman » di 18 mei 2021, 08:39

Hier ook goede ervaringen met Wakuli, niets dan lof voor deze onderneming. Toegegeven, de koffie was niet altijd naar mijn smaak gebrandt wat m.i. destijds deels te maken had met het feit dat het branden werd uitbesteedt. Dit doen ze nu anders volgens mij.

De koffies de ze aanbieden komen echt van over de hele wereld, dat vond ik altijd erg leuk, zo ervaar je steeds iets anders, ook Aziatische koffies bijvoorbeeld. Wederom, ik vond niet alles even lekker, maar dat is weer een kwestie van smaak.

Besef je wel dat je voor de prijs die je betaald 200 gram gebrande koffie op de deurmat krijgt geleverd, zo vaak je maar wil. De abonnementen zijn flexibel opzegbaar, ook een rariteit in deze wereld. De kwaliteit is ook meer dan prima voor deze prijs en verslaat gegarandeerd alles wat bij SL en in de supermarkt wordt aangeboden. Een goede daily driver, zo te zeggen en zeker het proberen waard.

Die marketing machine moet je niet teveel op letten. Hun missie is het grote publiek (massa is kassa) dienen met koffie waar zij (bewezen of niet) een eerlijke prijs voor betalen aan de boer. Hier doen zij regelmatig verslag van op social media en dat geeft mij vertrouwen in wat ze claimen te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron