Supermarkt koffie...

Nelus
Berichten: 671
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor Nelus » wo 29 jul 2020, 16:08

Ik heb tegenwoordig voor crisis gewoon een half kilootje koffie in de vriezer, ik denk dat mijn hart hierdoor een paar jaar langer mee gaat. Wat een rust :ugeek:
Secret stash :mrgreen:
Faema Lambro - Mazzer Major E

thedude
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 aug 2020, 16:22

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor thedude » vr 28 aug 2020, 11:22

Illy Rood en de koffiebonen van La Place vindt ik lekker.

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor De B. Cormorant » zo 16 mei 2021, 18:53

Zowel mezelf als de verkoper van mijn espressoapparaat was heel erg onder de indruk vd smaak die de dessert bonen van Oxfam Wereldwinkels gaf.
Nochtans zijn die bonen gebrand voor filter maar heel lekker in zowel mijn espresso als in de Sanremo racer. Nu, ik denk niet dat die specifieke bonen gemakkelijk te vinden zijn maar ik zou zeggen probeer eens een gewoon goede dessert melange als Fun alternatief

Koenhen
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 12 mar 2023, 15:41

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor Koenhen » za 18 mar 2023, 16:14

Bedankt voor deze thread. Heb op basis van de info hierin bijvoorbeeld Lavazza Rossa geprobeerd. Vond ik goed maar de Espresso Italiano Classico van Lavazza puur arabica en zeer licht gebrand is beter. Mild maar soms wel wat zurig. Wat mij echter tegenvalt aan Lavazza is dat de koffiestraal uit de machine zo waterig is. Van andere koffie ben ik een volle honingachtige stroom gewend en dat hebben de Lavazza koffiesoorten die ik heb geprobeerd, niet. ik vraag me af of dat met de versheid te maken heeft.

Tot mijn verbazing ben ik nu een Italiaanse koffie in de supermarkt tegengekomen die die vette stroom wel heeft en dat is de Segafredo Selezione Crema. Ook een milde smaakm, prima alternatief voor als door je koffie van de branderij heen bent. Dat is dus mijn tip.
Die Segafredo gebruik ik ook vaak en vind ik persoonlijk erg lekker.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13137
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor bobbee » zo 19 mar 2023, 08:47

Het ligt eraan hoelang de koffie in de supermarkt er al ligt en hoe die smaakt en hoe de doorloop is.
Omdat je daar geen pijl op kunt trekken stappen vele koffie enthousiastelingen over op vers gebrande koffie zodat je daar wat zekerheid in hebt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Ben70
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor Ben70 » zo 19 mar 2023, 09:49

Het ligt eraan hoelang de koffie in de supermarkt er al ligt en hoe die smaakt en hoe de doorloop is.
Omdat je daar geen pijl op kunt trekken stappen vele koffie enthousiastelingen over op vers gebrande koffie zodat je daar wat zekerheid in hebt.
Mijn Vriend die tot 2 weken terug de Horeca bonen van Brasil Amersfoort schonk in zijn Bistro
is door een vertegenwoordiger overgehaald het complete pakket thee en bonen
te nemen dus die heeft nu de Bonen van Segafredo
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13137
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor bobbee » zo 19 mar 2023, 10:13

Het ligt eraan hoelang de koffie in de supermarkt er al ligt en hoe die smaakt en hoe de doorloop is.
Omdat je daar geen pijl op kunt trekken stappen vele koffie enthousiastelingen over op vers gebrande koffie zodat je daar wat zekerheid in hebt.
Mijn Vriend die tot 2 weken terug de Horeca bonen van Brasil Amersfoort schonk in zijn Bistro
is door een vertegenwoordiger overgehaald het complete pakket thee en bonen
te nemen dus die heeft nu de Bonen van Segafredo
Wat jammer.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14882
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor fransg » zo 19 mar 2023, 13:16

Paar jaar geleden sprak ik de schoonzoon van een toenmalige vriendin. Hij werkte voor een nationaal bekend koffiemerk als sales manager voor de horeca regio Amsterdam en omstreken. Ik had net een fraaie Pavoni met maler etc bij zijn schoonmoeder geïnstalleerd en vertelde hem over hoe ik de bonen had gebrand waarvan hij de espresso proefde, en ik had verwacht dat hij daar belangstelling voor had maar hij onderbrak mij al snel. Niemand interesseert dat, zei hij, in mijn werk gaat het alleen om de prijs per kilo bonen en wat men erbij kado krijgt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13137
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor bobbee » zo 19 mar 2023, 13:30

Paar jaar geleden sprak ik de schoonzoon van een toenmalige vriendin. Hij werkte voor een nationaal bekend koffiemerk als sales manager voor de horeca regio Amsterdam en omstreken. Ik had net een fraaie Pavoni met maler etc bij zijn schoonmoeder geïnstalleerd en vertelde hem over hoe ik de bonen had gebrand waarvan hij de espresso proefde, en ik had verwacht dat hij daar belangstelling voor had maar hij onderbrak mij al snel. Niemand interesseert dat, zei hij, in mijn werk gaat het alleen om de prijs per kilo bonen en wat men erbij kado krijgt.
Ik gaf de mensheid op toen Senseo een succes werdt...Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5572
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor gilleko B. » zo 19 mar 2023, 13:37

Klopt allemaal, ik heb een aantal indirekte familieleden die in de horeca zitten en kijken er met een commerciële neus naar. Op een liefhebber na of iemand die er voor open staat, de meeste bezoekers bij mij thuis vinden een mooie espresso te sterk, alleen mijn latte's worden door ieder lekker gevonden. De binnen dit forum aanwezig gemeenschappelijke wens van en ontwikkeling van smaak is beperkt. Quod licet Iovi non licet bovi





Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

cron