Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Martyn
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 15 feb 2019, 13:11

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor Martyn » do 18 jun 2020, 19:18

Hier zijn we door het thuiswerken van 1 naar 2kg de maand gegaan.

Ipv de maandelijkse 1kg bestelling bij PTI, is dit nu al twee a drie keer een verassingspakket bestelling geworden (4x500)

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor swimmer » do 18 jun 2020, 20:53

Jullie bestellen toch niet vanwege de koffie bij pti?
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor Keyser » vr 19 jun 2020, 00:41

Jullie bestellen toch niet vanwege de koffie bij pti? Afbeelding
Nee klopt. We doen dit voor de nationale veiligheid. Zo houden we PTI bezig en dus van de straat.
We mogen volgend jaar wel een lintje voor al die kilo's die we hier gezamenlijk weg drinken.

Vandaag een zak Cubaanse binnen gekregen met twee snoepjes. Zo hoopt hij mij over te halen om alsjeblieft te stoppen met bestellen. Dan kan hij eindelijk terug de maatschappij in. Maar dat laten we niet gebeuren! Morgenochtend weer dapper aan de stok hangen om ook deze kilo te verslinden.

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor swimmer » vr 19 jun 2020, 05:08

:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor mr Blanc » vr 19 jun 2020, 11:20

Werk nu ook standaard thuis, 2 latte's in de ochtend, dan ff niks, na twaalven hunkering naar espresso, de eerst uit een piston, dan nog een tweede en derde, na verstelling molen, met de bottemless!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Moet je ook fijner malen als je de bottomless gebruikt? Hoe zit dat, zou toch hetzelfde moeten zijn maar ik ervaar dat ook.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor gilleko B. » vr 19 jun 2020, 12:03

Werk nu ook standaard thuis, 2 latte's in de ochtend, dan ff niks, na twaalven hunkering naar espresso, de eerst uit een piston, dan nog een tweede en derde, na verstelling molen, met de bottemless!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Moet je ook fijner malen als je de bottomless gebruikt? Hoe zit dat, zou toch hetzelfde moeten zijn maar ik ervaar dat ook.
Mijn ervaring dat je significant fijner moet malen. Wat ik dan tevens ervaar is dat je op die manier meer smaak uit de boon krijgt en door met brewratio's aan te klooien de smaak enorm kan beïnvloeden. Betekent wel dat je erg consistent moet blijven en bij een nieuwe zak bonen wat extra tijd erin moet stoppen. Ook als boon verouderd merk je met zo'n bottemless enorm. Heb op papier malerstanden staan bij wijzigen van single/doublespout naar bottemless.


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor mr Blanc » vr 19 jun 2020, 13:08

Werk nu ook standaard thuis, 2 latte's in de ochtend, dan ff niks, na twaalven hunkering naar espresso, de eerst uit een piston, dan nog een tweede en derde, na verstelling molen, met de bottemless!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Moet je ook fijner malen als je de bottomless gebruikt? Hoe zit dat, zou toch hetzelfde moeten zijn maar ik ervaar dat ook.
Mijn ervaring dat je significant fijner moet malen. Wat ik dan tevens ervaar is dat je op die manier meer smaak uit de boon krijgt en door met brewratio's aan te klooien de smaak enorm kan beïnvloeden. Betekent wel dat je erg consistent moet blijven en bij een nieuwe zak bonen wat extra tijd erin moet stoppen. Ook als boon verouderd merk je met zo'n bottemless enorm. Heb op papier malerstanden staan bij wijzigen van single/doublespout naar bottemless.


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Goede, thanks! Ik dacht dat t aan mij lag...ga ik ook doen! Door alle enthousiasme hier mezelf ook maar verwend met de cubaanse bonen van t Hoofdkwartier, komen vandaag binnen na t weekend maar is mee gaan proberen.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Micheal
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 09 jul 2018, 12:20

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor Micheal » vr 19 jun 2020, 14:03

Hier ook van 1 naar 2 kilo bonen per maand.
Rancilio Silvia v5
Quamar M80e

Gebruikersavatar
Timo1979
Berichten: 34
Lid geworden op: di 05 nov 2019, 10:36

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor Timo1979 » za 20 jun 2020, 10:14

Ben door de corona ellende eigenlijk minder koffie gaan drinken....ook even offline geweest en minder op zoek gegaan naar nieuwe bonen.
Iemand tips?

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


Kaan
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor Kaan » za 20 jun 2020, 11:53

Ben door de corona ellende eigenlijk minder koffie gaan drinken....ook even offline geweest en minder op zoek gegaan naar nieuwe bonen.
Iemand tips?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Cubaantje van Hoofdkwartier hoor ik goede dingen over. IK heb hem nog niet geproeft (is in mijn voorraadkast aan het ontgassen) eerst de "oude" stack opmaken.. ;)


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron