Speciaal smaak profiel gezocht!

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Speciaal smaak profiel gezocht!

Berichtdoor mr Blanc » za 22 aug 2020, 10:28

Vorig jaar tijdens mijn huwelijksreis in Bali echt de meest lekkere koffie gevonden in een van onze lokale restaurants. Een heerlijke stroperige volle espresso met smaken van rozijnen en donkere chocola. Mijn vaste prik na een heerlijk etentje savonds. Ik was toen nog niet aan het avontuur begonnen van een halfauomaat en maler maar wilde deze koffie toch mee naar NL nemen. Na navraag serveerden ze de koffie van een branderij die redelijk in de buurt was, Dimattina koffie. Voor de begrippen daar aardig aan de prijzige kant maar toch maar op pad gegaan om is te kijken en wat aan te schaffen. Ze waren aan het verbouwen en we hebben daar een heerlijke cappucino gedronken en toen toch besloten 2 halve kilos aan te schaffen. Ze werden vers gevuld en gingen mee naar NL.

Alleen toen kon ik de koffie nog niet drinken, dacht eerst eraan om een mokkapot te kopen maar kwam er al snel achter dat dat me niet blij ging maken en toen kort erop na veel info op dit forum toch maar een leuk setje aangeschaft. De bonen waren inmiddels al ruim een half jaar oud maar de smaak is tot nu toe ongeëvenaard.

Het gaat om de Dimatinna Evolution https://dimattinacoffeeasia.com/index.p ... nic-blend/ met het volgende smaakprofiel:
"This coffee blend combines two of the world’s fines Single Estate Arabica Coffee’s. This coffee is balanced, rich in taste and has an invigorating cocoa aroma. These coffee’s create a rich chocolate fudge, red apple and raisins full after taste."

Kortom Chocolade fudg, rode appel en rozijnen met een volle nasmaak.

Met alle kennis op dit forum kan er vast wel iemand mij helpen om dit smaak profiel enigzins te benaderen.

Wie kan mij helpen :D
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Speciaal smaak profiel gezocht!

Berichtdoor mr Blanc » ma 31 aug 2020, 09:52

Really? No one? Ik had toch wel iig een verwijzing naar een boon bij een van de vele branders hier in NL. Met al die ervaring en vele koffie die wordt gedronken hier zou je toch denken dat alles de revue wel is gepasseerd!

Naja was het proberen waard...
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Speciaal smaak profiel gezocht!

Berichtdoor fransg » ma 31 aug 2020, 10:01

Really? No one? Ik had toch wel iig een verwijzing naar een boon bij een van de vele branders hier in NL. Met al die ervaring en vele koffie die wordt gedronken hier zou je toch denken dat alles de revue wel is gepasseerd!

Naja was het proberen waard...
Wat je wil is denk ik een app "Tinder voor koffiebonen" met allerlei beloftes en beschrijvingen en dan links en rechts swipen tot je precies het smaakprofiel zag dat je zoekt, en dan ga je afspreken en sleep je die bonen mee naar huis en valt het toch weer een beetje tegen omdat je je vakantieliefde toch niet kunt vergeten ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Speciaal smaak profiel gezocht!

Berichtdoor mr Blanc » ma 31 aug 2020, 10:33

Really? No one? Ik had toch wel iig een verwijzing naar een boon bij een van de vele branders hier in NL. Met al die ervaring en vele koffie die wordt gedronken hier zou je toch denken dat alles de revue wel is gepasseerd!

Naja was het proberen waard...
Wat je wil is denk ik een app "Tinder voor koffiebonen" met allerlei beloftes en beschrijvingen en dan links en rechts swipen tot je precies het smaakprofiel zag dat je zoekt, en dan ga je afspreken en sleep je die bonen mee naar huis en valt het toch weer een beetje tegen omdat je je vakantieliefde toch niet kunt vergeten ;-)
Ja precies dat...zou geweldig zijn :D Nee maar elke boon heeft toch een bepaald karakter, staat vaak bij de bonen beschreven. Ik ben tot dus ver niet iets tegen gekomen wat enigzins overeen komt! Leek mij een valide vraag voor dit forum.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
Timo1979
Berichten: 34
Lid geworden op: di 05 nov 2019, 10:36

Re: Speciaal smaak profiel gezocht!

Berichtdoor Timo1979 » wo 02 sep 2020, 22:16

Denk dat je het beste gewoon kunt gaan proberen. Bij iedere webshop staan notities over de karaktereigenschappen. Zo had ik een boon van de Coffee United welke aan dit profiel voldeed...echter hebben ze de het receptuur veranderd omdat een hoop mensen de wat zuurdere koffie willen. En ik wil juist een chocolade bom met romige en notige tonen. Ik ben nu nog steeds aan het zoeken...al heb ik een boon gevonden van een koffiehuisje in Ijmuiden welke daar dicht bij in de buurt komt. The Harbour heet het. Ze bestellen bij een kleine branderij die ook voor een winkel in Santpoort verkocht wordt. Alleen heeft The Harbour een eigen boon welke je in Sandpoort niet kunt kopen. Het is gewoon veel testen en veel proeven.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Speciaal smaak profiel gezocht!

Berichtdoor mr Blanc » zo 06 sep 2020, 08:45

Denk dat je het beste gewoon kunt gaan proberen. Bij iedere webshop staan notities over de karaktereigenschappen. Zo had ik een boon van de Coffee United welke aan dit profiel voldeed...echter hebben ze de het receptuur veranderd omdat een hoop mensen de wat zuurdere koffie willen. En ik wil juist een chocolade bom met romige en notige tonen. Ik ben nu nog steeds aan het zoeken...al heb ik een boon gevonden van een koffiehuisje in Ijmuiden welke daar dicht bij in de buurt komt. The Harbour heet het. Ze bestellen bij een kleine branderij die ook voor een winkel in Santpoort verkocht wordt. Alleen heeft The Harbour een eigen boon welke je in Sandpoort niet kunt kopen. Het is gewoon veel testen en veel proeven.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Ja jammer is dat! Zal idd een zoektocht worden!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

yakneev
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: Speciaal smaak profiel gezocht!

Berichtdoor yakneev » za 03 okt 2020, 18:56

Heb je de Bombita of soulmate van bocca al eens getest?


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Speciaal smaak profiel gezocht!

Berichtdoor mr Blanc » di 06 okt 2020, 10:36

Heb je de Bombita of soulmate van bocca al eens getest?


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Nope nog niet, kan je deze aanbevelen? Profiel lijkt niet echt op wat ik zoek, but you never know! Thanks voor t meedenken
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

yakneev
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: Speciaal smaak profiel gezocht!

Berichtdoor yakneev » wo 14 okt 2020, 12:16

Nee sorry lijkt toch echt dat deze eerder pittiger zijn dan voller wat jij omschrijft.

Oddball
Berichten: 19
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 09:18

Re: Speciaal smaak profiel gezocht!

Berichtdoor Oddball » ma 06 sep 2021, 22:32

Als je een boon gevonden hebt die op je smaakprofiel lijkt zou ik die ook wel willen proberen. Klinkt goed namelijk!


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron