Gebrande koffie bonen in ton bewaren

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Gebrande koffie bonen in ton bewaren

Berichtdoor Youssef » za 06 feb 2021, 20:09

NU heb ik dit al bij meerdere koffie branders gezien... Krijgen de vers gebrande bonen in ''plastic tonnen'' aangeleverd.. (tonnen/bakken) maar zonder ventilatie zeg maar...

Heeft dat geen slecht effect op de koffie? Want op de koffiezakken zit zon speciaal ventiel... Zon ton natuurljjk niet..
En t viel m gewoon op, ken sommige branders die het daar rustig een weekje in bewaren...
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

manduca
Berichten: 866
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Gebrande koffie bonen in ton bewaren

Berichtdoor manduca » za 06 feb 2021, 20:21

Een koffiebrander die verse gebrande bonen aangeleverd krijgt is toch geen koffiebrander?
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Gebrande koffie bonen in ton bewaren

Berichtdoor Pti » za 06 feb 2021, 20:27

Het ventiel is er om te voorkomen dat de zak ontploft. Je kunt de koffie dan vrijwel direct na het branden inpakken en desgewenst opsturen.

De bulk koffie gaat in een ton, daar kan altijd langs het deksel wel wat gas ontsnappen dus een ventiel is dan niet nodig. Deksels staan wel altijd een beetje bol.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Gebrande koffie bonen in ton bewaren

Berichtdoor Youssef » ma 08 feb 2021, 17:37

Het ventiel is er om te voorkomen dat de zak ontploft. Je kunt de koffie dan vrijwel direct na het branden inpakken en desgewenst opsturen.

De bulk koffie gaat in een ton, daar kan altijd langs het deksel wel wat gas ontsnappen dus een ventiel is dan niet nodig. Deksels staan wel altijd een beetje bol.
thx, wist ik niet! vroeg het me af.... ben bij meerdere koffie zaken geweest en viel me vaak op dat ze vaak in een (noem t maar mayonaise) emmer hun koffiebonen bewaarden.. en soms in tonnen... zonder ventiel zoals wel op een koffie zak zit..
dus vroeg me af hoe t zat :)
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron