Iemand ervaring met...

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor De B. Cormorant » zo 16 mei 2021, 18:44

Veel succes gewenst. Gelieve mijn commentaar hieronder niet te interpreteren als pure kritiek maar eerder als mijn bezorgdheden. Voor de duidelijkheid, ik brand als hobby, ik verkoop zelf niet, nu niet en in de toekomst niet. Onderstaande is dus geen reactie van een concurrent.

Persoonlijk heb ik wel een probleem met het statement ivm het %. Je schrijft wel dat het slaat op het bedrag dat je betaald voor de groene bonen maar de meeste consumenten zegt dit niks en zal dat in de praktijk vooral begrepen worden als dat 65% vh bedrag dat de consument betaald naar de boer gaat wat natuurlijk niet klopt en niet haalbaar is. Maar het creëert verwarring en als heb dat ooit duidelijk wordt kan dat eerder resulteren in een verdere afbreuk vh begrip eerlijke handel/fair trade. Die 65% zegt verder ook niks over hoe goed die prijs is die de boer krijgt. Met harde onderhandelingen is die daar mss niet veel mee.
Wat ik persoonlijk belangrijker vind dan die marketingtaal is enerzijds een goede prijs zodat ze kunnen leven, investeren, iets opzij zetten voor later en hun kinderen naar school laten gaan( het minimum dat wij hier ook willen) maar anderzijds de langetermijn relatie met de boeren want zonder die wil is er niet veel mogelijk qua investeringen langs hun kant.

En nog een opmerking ivm het label. Rainforest alliance is voor mij net het minste vd mogelijkheden, ben persoonlijk ook geen voorstander van utz
Als je niet voor het oude Max Havelaar wil gaan kijk eens naar spp global ( https://spp.coop/?lang=en ) of ecocert ( https://www.fairforlife.org/pmws/indexD ... ge_id=home )

Toch een vraagje ivm de foto vd bonen op je verpakking, is dat een mediumbranding bij jou? Dat lijkt me toch veel lichter te zijn. Als ik licht brand zit ik op agtron 102 en zelfs die zijn veel donkerder. Als je het product toont moet een consument toch wel op het goede spoor gezet worden vind ik persoonlijk.

Maar nogmaals veel succes. Dit op 20, respect voor je ondernemingszin.

RareEarth
Berichten: 24
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 21:37

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor RareEarth » ma 17 mei 2021, 21:03


Persoonlijk heb ik wel een probleem met het statement ivm het %. Je schrijft wel dat het slaat op het bedrag dat je betaald voor de groene bonen maar de meeste consumenten zegt dit niks en zal dat in de praktijk vooral begrepen worden als dat 65% vh bedrag dat de consument betaald naar de boer gaat wat natuurlijk niet klopt en niet haalbaar is. Maar het creëert verwarring en als heb dat ooit duidelijk wordt kan dat eerder resulteren in een verdere afbreuk vh begrip eerlijke handel/fair trade .
Dat is ook wel een probleem met het begrijpendleesniveau van veel consumenten. Het staat op verschillende plekken heel duidelijk op zijn site.



Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Lelit MaraX - Niche Zero - Comandante C40

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 17 mei 2021, 21:10

Is een feit, veel consumenten lezen niet. Zal nog veel erger worden als niemand nog het begrip kent van bvb een lang persartikel door de korte nieuwtjes op de gratis krantenartikelsites.

Maar feit is dat als het ineens misloopt sleurt men al snel de conculega-branders mee. Kijk wat er idd gebeurd is met Foster parents plan international. Dat was ook redelijk duidelijk maar hoe zwaar zijn ze door het stof moeten gaan eind jaren 90 dat zelfs leiden tot een naamsverandering
Vertrouwen is een heel fragiel iets


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron