Iemand ervaring met...

Aziraphale
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 jan 2021, 09:34

Iemand ervaring met...

Berichtdoor Aziraphale » wo 17 feb 2021, 18:59

Ik wil eens wat lokaler bonen halen (heb nu altijd Fascino) en zag dat hier in de omgeving De Bonen Brander en Koffielust zitten. De eerste is net begonnen, de tweede al wat langer bezig. Heeft iemand toevallig ervaring met deze bramders?

Gebruikersavatar
De Bonen Brander
Berichten: 4
Lid geworden op: za 01 mei 2021, 12:09

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor De Bonen Brander » ma 03 mei 2021, 23:39

Hey Aziraphale

Ik kwam je vraag hier toevallig tegen en hierbij een reactie van de eigenaar van De Bonen Brander.

Ik zal even kort uitleggen wat voor koffie De Bonen Brander verkoopt. De Bonen Brander let ten eerste op wat voor bonen er ingekocht worden. Daarbij wordt gekeken naar smaak, reuk en de kwaliteit van de Boon. Elke euro die De Bonen Brander aan deze koffiebonen uitgeeft gaat er gemiddeld 65% naar de koffieboer. De gehele inkoopketen is te zien op de website.

Het brand-profiel van de bonen is Medium Roast. Hierdoor is de boon geschikt voor zowel filter en espresso en proef je de tonen als fruit, chocolade, noten en kruid. Brazilië is over het algemeen erg fruitig en de Colombia wat zoeter en warmer van smaak. Nogmaals valt het uitgebreide profiel te lezen op de website.

Ik hoop je hierbij antwoord te hebben gegeven op je vraag. Heb je nog een vraag aarzel dan niet en neem gerust contact op.

M.v.g.
Jibbe Sijl | De Bonen Brander
Info@debonenbrander.nl
www.debonenbrander.nl

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor Marcje » di 04 mei 2021, 07:29

dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor fransg » di 04 mei 2021, 08:53

Elke euro die De Bonen Brander aan deze koffiebonen uitgeeft gaat er gemiddeld 65% naar de koffieboer. De gehele inkoopketen is te zien op de website.
Een goed streven!
Inkoopketen van De Bonen Brander

Van elke euro die De Bonen Brander uitgeeft aan koffie gaat hetvolgende naar elke schakel:

Koffieboer 64% Farming, Wet Milling en Drying

Capricornio 11% Dry Milling en de Export.

Logistiek 2% Verzending van Brazilië naar Nederland.

This Side Up 18% Import.

Financiering 4% Simpelweg omdat This Side Up niet het geld op de bank hebben om in één keer zulke grote hoeveelheden koffie te kopen. Dit zorgt voor een onmiddellijke betaling aan de boeren wanneer de koffie de boerderij of haven verlaat.
Is er ergens een bron waar die gegevens worden gestaafd, of een accountantsverklaring die kan zeggen dat deze de cijfers heeft gezien en dat het klopt?

Ik weet zelf niet precies hoeveel van hetgeen ik aan groene bonen uitgeef waarvoor nodig is geweest voordat ik het ontving, dus ik beweer niet het beter te weten.

https://thissideup.coffee/ geeft die cijfers niet, zo te zien, vertellen wel dat er een streven is naar eerlijker markt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor cremalover » di 04 mei 2021, 14:28

Hey Aziraphale

Ik kwam je vraag hier toevallig tegen en hierbij een reactie van de eigenaar van De Bonen Brander.

Ik zal even kort uitleggen wat voor koffie De Bonen Brander verkoopt. De Bonen Brander let ten eerste op wat voor bonen er ingekocht worden. Daarbij wordt gekeken naar smaak, reuk en de kwaliteit van de Boon. Elke euro die De Bonen Brander aan deze koffiebonen uitgeeft gaat er gemiddeld 65% naar de koffieboer. De gehele inkoopketen is te zien op de website.

Het brand-profiel van de bonen is Medium Roast. Hierdoor is de boon geschikt voor zowel filter en espresso en proef je de tonen als fruit, chocolade, noten en kruid. Brazilië is over het algemeen erg fruitig en de Colombia wat zoeter en warmer van smaak. Nogmaals valt het uitgebreide profiel te lezen op de website.

Ik hoop je hierbij antwoord te hebben gegeven op je vraag. Heb je nog een vraag aarzel dan niet en neem gerust contact op.

M.v.g.
Jibbe Sijl | De Bonen Brander
Info@debonenbrander.nl
www.debonenbrander.nl
Die prijzen joh. :(

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor Keyser » di 04 mei 2021, 14:54

Volgens mij wel normale prijzen toch?
Prima website, maar wel minder fijn om voor een kilo €24,95 te vragen en bij €50,- gratis verzenden aan te bieden. Kom je 10 cent tekort. En drie kilo bestellen is vaak teveel om op tijd op te krijgen. Dat zou voor mij persoonlijk een reden zijn om niet te kopen. Is iets gevoelsmatig, maar ook omdat de concurrent bij een lager bedrag gratis verzend. Anderzijds weet ik niet of het haalbaar is om deze verzendkosten in de verkoopprijs te verrekenen zodat het ook nog rendabel blijft voor de brander. Die moet immers ook verdienen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor fransg » di 04 mei 2021, 15:00

Die prijzen joh. :(
€ 25 voor 1kg vind ik niet gek,
25pkg.png

daar komt dan nog wat aan verzendkosten bij:
verzend.png
Hier betaal je bij bijvoorbeeld LOT61 €39 reeds zonder dat er verzendkosten bij zijn geteld:
Schermafbeelding 2021-05-04 om 14.59.49.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
De Bonen Brander
Berichten: 4
Lid geworden op: za 01 mei 2021, 12:09

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor De Bonen Brander » do 06 mei 2021, 12:02

Elke euro die De Bonen Brander aan deze koffiebonen uitgeeft gaat er gemiddeld 65% naar de koffieboer. De gehele inkoopketen is te zien op de website.
Een goed streven!
Inkoopketen van De Bonen Brander

Van elke euro die De Bonen Brander uitgeeft aan koffie gaat hetvolgende naar elke schakel:

Koffieboer 64% Farming, Wet Milling en Drying

Capricornio 11% Dry Milling en de Export.

Logistiek 2% Verzending van Brazilië naar Nederland.

This Side Up 18% Import.

Financiering 4% Simpelweg omdat This Side Up niet het geld op de bank hebben om in één keer zulke grote hoeveelheden koffie te kopen. Dit zorgt voor een onmiddellijke betaling aan de boeren wanneer de koffie de boerderij of haven verlaat.
Is er ergens een bron waar die gegevens worden gestaafd, of een accountantsverklaring die kan zeggen dat deze de cijfers heeft gezien en dat het klopt?

Ik weet zelf niet precies hoeveel van hetgeen ik aan groene bonen uitgeef waarvoor nodig is geweest voordat ik het ontving, dus ik beweer niet het beter te weten.

https://thissideup.coffee/ geeft die cijfers niet, zo te zien, vertellen wel dat er een streven is naar eerlijker markt.
Hierbij de link van de importeur met informatie over de colombiaanse variant: https://thissideup.coffee/argote
Hierbij de link van de importeur met informatie over de braziliaanse variant: https://thissideup.coffee/capricornio

Jibbe Sijl | De Bonen Brander

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor Marcje » do 06 mei 2021, 12:37

Ik had eerder een 'smiley' geplaatst omdat de openingspost, en jouw bijzonder snelle reply roken naar een 1-2 tje.
Daarbij ben wat ongevoelig geworden voor termen als 'eerlijke koffie' enzo, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

Net even op je website rondgekeken en dat ziet er keurig uit. Daarbij zie ik ook dat je pas 20 bent... je had m'n zoon had kunnen zijn ;-)
Dus, leuk je hier te hebben en ik wens je oprecht veel succes met je ondernemening!
dus...

Gebruikersavatar
De Bonen Brander
Berichten: 4
Lid geworden op: za 01 mei 2021, 12:09

Re: Iemand ervaring met...

Berichtdoor De Bonen Brander » do 06 mei 2021, 13:08

Ik had eerder een 'smiley' geplaatst omdat de openingspost, en jouw bijzonder snelle reply roken naar een 1-2 tje.
Daarbij ben wat ongevoelig geworden voor termen als 'eerlijke koffie' enzo, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

Net even op je website rondgekeken en dat ziet er keurig uit. Daarbij zie ik ook dat je pas 20 bent... je had m'n zoon had kunnen zijn ;-)
Dus, leuk je hier te hebben en ik wens je oprecht veel succes met je ondernemening!
Dat heb ik zelf ook :P , daarom probeer ik met De Bonen Brander die termen zo goed mogelijk te onderbouwen en te laten zien dat het ook echt eerlijke koffie is. veel koffiemerken zeggen ook dat ze rechtstreeks bij de koffieboer inkopen maar vaak is dat niet zo of is er geen goede onderbouwing. Naar aanleiding van een aantal berichten onder deze post ga ik ook kijken of er meer onderbouwing kan komen op de website om verwarring te voorkomen. Bedankt voor je positieve reactie :D

Jibbe Sijl | De Bonen Brander


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron