Groene decaf

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Groene decaf

Berichtdoor cremalover » vr 09 feb 2024, 09:54

Ik ben gedwongen decaf te gaan drinken.Of helemaal met koffie te stoppen.Ik vermoed genetisch bepaald.Zit in de familie.Heb het empirisch getest de laatste weken.
Weet iemand een winkel/webshop waar men veel keus in groen decaf heeft.De aanbieders die ik gevonden heb hebben vaak maar een soort in de verkoop.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Groene decaf

Berichtdoor fransg » vr 09 feb 2024, 10:08

Sterkte!

Kan het ook een plotse episode zijn die weer over gaat wat fysieke klachten betreft?

Kom nu niet in de verleiding ineens al die mooie spullen voor een habbekrats weg te doen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Groene decaf

Berichtdoor cremalover » vr 09 feb 2024, 10:43

Sterkte!

Kan het ook een plotse episode zijn die weer over gaat wat fysieke klachten betreft?

Kom nu niet in de verleiding ineens al die mooie spullen voor een habbekrats weg te doen!
Zou kunnen. Hoop het. Maar koffie met cafeine hartkloppingen en slecht slapen .Cafeinevrij geen hartkloppingen en beter slapen.
drink nu decaf van Pti.
Apparatuur blijft zeker nog staan.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Groene decaf

Berichtdoor bobbee » vr 09 feb 2024, 10:49

Minder donker gebrande koffie doet ook wonderen, en jij houdt wel van een donker boontje. Voor mij ook funest, en het aantal bakken per dag.
Een paar weken ontzien van koffie doet ook goed voor je gestel! Zelf ook gehad.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Groene decaf

Berichtdoor cremalover » vr 09 feb 2024, 11:15

Minder donker gebrande koffie doet ook wonderen, en jij houdt wel van een donker boontje. Voor mij ook funest, en het aantal bakken per dag.
Een paar weken ontzien van koffie doet ook goed voor je gestel! Zelf ook gehad.
Vertel.

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Groene decaf

Berichtdoor Rosanne » vr 09 feb 2024, 11:21

Sterkte!

Kan het ook een plotse episode zijn die weer over gaat wat fysieke klachten betreft?

Kom nu niet in de verleiding ineens al die mooie spullen voor een habbekrats weg te doen!
Zou kunnen. Hoop het. Maar koffie met cafeine hartkloppingen en slecht slapen .Cafeinevrij geen hartkloppingen en beter slapen.
drink nu decaf van Pti.
Apparatuur blijft zeker nog staan.
Oh noo!

Ik weet dat friedhats een low decaf in het assortiment heeft. Bonen van de variëteit Laurina en Aramosa die van nature tot de helft minder cafeïne bevatten in vergelijking met arabica. Heb ze zelf ook wel eens gehad. Niet goedkoop maar wellicht het proberen waard.

https://friedhats.com/products/brazil-low-caf
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Groene decaf

Berichtdoor bobbee » vr 09 feb 2024, 11:43

Minder donker gebrande koffie doet ook wonderen, en jij houdt wel van een donker boontje. Voor mij ook funest, en het aantal bakken per dag.
Een paar weken ontzien van koffie doet ook goed voor je gestel! Zelf ook gehad.
Vertel.
Nou, dit was het wel. Ik kreeg hartkloppingen en onrust. Tijdje koffie vermeden omdat mijn bloed was vervangen voor koffie in mijn anderen en daarna toen het weer goed voelde bewust weer wat gaan drinken en opbouwen. Filterkoffie hakte er het meeste in qua effect op mijn hart. Nu drink en geniet ik van een paar bakkies per dag. Geen donkere brandingen maar lekker medium roast. Dat gaat goed. Niet teveel drinken!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Groene decaf

Berichtdoor ErikvW » vr 09 feb 2024, 12:06

OT: Koepoort heeft een Columbia en een 50/50 blend Arabica/Robusta in het groene assortiment.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 559
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Groene decaf

Berichtdoor Madencio » vr 09 feb 2024, 12:21

Kan ook te maken hebben met timing en hoeveelheid cafeïne. Op welk moment van de dag drink je en hoeveel drink je dan?
Wellicht zou je daar ook wat aanpassingen kunnen maken? We denken graag mee, denk ik :)
... / DF83

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Groene decaf

Berichtdoor cremalover » vr 09 feb 2024, 13:44

Ik drink normaal 4 eenheden per dag.Na 3 uur niets meer.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten