Wat drink je nu?

ArjenT5R
Berichten: 349
Lid geworden op: za 16 okt 2021, 00:25

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ArjenT5R » za 23 okt 2021, 19:21

Trouwens zelfs als ik m'n espressootje roer is nog de allereerste hint wat bitter en de allerlaatste wat zurig :o

Gebruikersavatar
surging
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 09 mar 2020, 19:00
Locatie: Eindhoven

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor surging » zo 24 okt 2021, 12:10

Columbia classic van hoofdkwartier, lekker als haver cortado. Ook als espresso niet te bitter/saai, zonder melk ga ik graag voor de meer fruitig/zure light roasts maar kan af en toe wel iets waarderen dat beter met melk gaat. Ik zie dat DENF na lange tijd weer nieuwe koffies heeft hier in Eindhoven, dus binnenkort hun Kivu maar eens proberen. Heb 2 jaar terug een Kivu natural gehad van een lokale brander toen ik nog in Gent woonde, dat was best goed.
Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » zo 24 okt 2021, 15:47

2x500 van het Hoofdkwartier. Doos open en gelijk erin.

Straks aan de espresso.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


ArjenT5R
Berichten: 349
Lid geworden op: za 16 okt 2021, 00:25

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ArjenT5R » zo 24 okt 2021, 19:39

En was het naar je zin?

ik koop meestal wel een kg... Anders ben je net goed en wel ingeregeld en is het alweer op

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor RoosW » zo 24 okt 2021, 19:51

En was het naar je zin?

ik koop meestal wel een kg... Anders ben je net goed en wel ingeregeld en is het alweer op
Werkelijk? Dat duurt bij mij meestal 2 kopjes hooguit.
Misschien is dat het voordeel van een GbW molen (en Single Dose zal dat zelfde voordeel ook wel hebben, immer dezelfde hoeveelheid ongeacht maalgraad), scheelt bergen inregel gedoe.

Overigens is hier bijna de Drie Afrika melange van het Hoofdkwartier op, en rolt er als het goed is een pakje van Brute Bonen begin deze week binnen.
Overigens gevolgd door de Maand koffie van het Hoofdkwartier en de Black Betty (erg lekker maar niet te vaak ;) )

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » zo 24 okt 2021, 23:09

En was het naar je zin?

ik koop meestal wel een kg... Anders ben je net goed en wel ingeregeld en is het alweer op
Ik heb meestal een kilo, maar twee keer een kilo is een beetje veel als je er 2 wilt vergelijken. Dus 2 keer 500 gr gaat net Afbeelding

Afbeelding



Nootmuskaatje
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 09 aug 2021, 20:52

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Nootmuskaatje » ma 25 okt 2021, 20:50


De Cheo's is de tweede zak die na mijn espresso no.2 open gaat! :D

Ben benieuwd :D
De Cheo bevalt goed! Heb wel het idee dat er iets mis gegaan is. M'n blend 2 dat zou bestaan uit twee natural process bonen, vond ik totaal niet smaken als de natural process die ik laatst had: erg fruitig, tonen van fermentatie. De cheo die gewassen zou moeten zijn, vind ik dan weer veel meer ruiken en smaken als de natural process La pradera die ik eerst had.. Maar zo veel soorten heb ik nog niet gedronken, dus weet niet of het normaal is dat een gewassen boon erg fruitig/gefermenteerd ruikt/smaakt.

Had ook wat extra mineralen er tussen...
IMG_20211025_085323.jpg
Lelit Elizabeth + DF64 gen 2 & 1ZPresso J-Max

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » di 26 okt 2021, 07:57


De Cheo's is de tweede zak die na mijn espresso no.2 open gaat! :D

Ben benieuwd :D
De Cheo bevalt goed! Heb wel het idee dat er iets mis gegaan is. M'n blend 2 dat zou bestaan uit twee natural process bonen, vond ik totaal niet smaken als de natural process die ik laatst had: erg fruitig, tonen van fermentatie. De cheo die gewassen zou moeten zijn, vind ik dan weer veel meer ruiken en smaken als de natural process La pradera die ik eerst had.. Maar zo veel soorten heb ik nog niet gedronken, dus weet niet of het normaal is dat een gewassen boon erg fruitig/gefermenteerd ruikt/smaakt.

Had ook wat extra mineralen er tussen...
IMG_20211025_085323.jpg

Het ziet er in ieder geval niet smakelijk uit.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Nootmuskaatje
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 09 aug 2021, 20:52

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Nootmuskaatje » di 26 okt 2021, 08:46




Ben benieuwd :D
De Cheo bevalt goed! Heb wel het idee dat er iets mis gegaan is. M'n blend 2 dat zou bestaan uit twee natural process bonen, vond ik totaal niet smaken als de natural process die ik laatst had: erg fruitig, tonen van fermentatie. De cheo die gewassen zou moeten zijn, vind ik dan weer veel meer ruiken en smaken als de natural process La pradera die ik eerst had.. Maar zo veel soorten heb ik nog niet gedronken, dus weet niet of het normaal is dat een gewassen boon erg fruitig/gefermenteerd ruikt/smaakt.

Had ook wat extra mineralen er tussen...
IMG_20211025_085323.jpg

Het ziet er in ieder geval niet smakelijk uit.
Die was dat ook nog niet, te zuur en weinig body. Had de foto gemaakt voor dat stukje metaal wat er op drijft. Tweede kop met twee clicks fijner op de jx-pro en dezelfde ratio (18in/45out) had karakter.
Lelit Elizabeth + DF64 gen 2 & 1ZPresso J-Max

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » di 26 okt 2021, 08:53

Had de foto gemaakt voor dat stukje metaal wat er op drijft.
Nu zie ik het! Brr... waar kwam dat vandaan?
Schermafbeelding 2021-10-26 om 08.52.42.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron