Wat drink je nu?

Bertjepower
Berichten: 141
Lid geworden op: di 12 feb 2013, 22:05

Wat drink je nu?

Berichtdoor Bertjepower » do 30 mar 2017, 10:09

Afbeelding

Met een perfecte extractie en een heerlijke smaak. Fruitige maar niet zuur. 18gr in en 35gr espresso in 31s. Heerlijk!

Proefde idd aardbei zoals op de beschrijving!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bert Pit
Berichten: 44
Lid geworden op: do 30 apr 2015, 21:55

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Bert Pit » do 30 mar 2017, 18:12

Kent iemand hier het smaakpallet van Ionia Cinque Stelle bonen? En welke verse bonen zou je daar tegenover stellen?

Hoewel ik zeer tevreden ben over die bonen, ben ik natuurlijk erg benieuw of het nog beter kan. Alle suggesties zijn welkom.
Bezzera BZ7 PID, Eureka Atom.

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor HanR » do 30 mar 2017, 20:11

Gezien de prijs en de volledige afwezigheid van zinnige informatie naar horeca-kiloknaller.

De Initio budget pittig van http://www.Fascino-coffee.com" onclick="window.open(this.href);return false; is niet erg subtiel, maar goedkoop en uitstekend te drinken.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » wo 05 apr 2017, 14:46

http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... works.html

Een fijne Sumatra Mandheling, gevonden via de recente groeps-inkoop-actie van dit forum.
cappu800-01-FullSizeRender-05-april-2017.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
ThomS
Berichten: 20
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 21:45

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ThomS » wo 05 apr 2017, 22:08

Gezien de prijs en de volledige afwezigheid van zinnige informatie naar horeca-kiloknaller.

De Initio budget pittig van http://www.Fascino-coffee.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; is niet erg subtiel, maar goedkoop en uitstekend te drinken.
Zelf ben ik eerlijk gezegd niet zo'n fan van de initio bonen, maar dat is een kwestie van smaak denk ik. Zowel de milde als de pittige variant kon me niet bekoren. Niet als espresso en ook niet voor filter.

Als je voordelige koffiebonen zoekt dan zijn de maandkoffies van Fleur de Cafe wat mij betreft een aanrader. Verzendkosten zijn ook acceptabel (en gratis vanaf 3 kilo :D ). Momenteel heben ze een Braziliaanse Single Origin voor nog geen 10 euro per kilo.

On topic: momenteel zit de Brazil Yellow Bourbon van Brandzaak bij mij in de molen. Aanvankelijk gekocht voor filter, maar doet het uitstekend als espresso. Zoete chocoladebom en dikke volle body! Lijkt me ook een goede boon voor beginners, aangezien de espresso's - zelfs wanneer de parameters duidelijk niet ideaal zijn - zeer drinkbaar zijn.

Als filterkoffie vind ik 'm ook lekker: zoet en nootjes alom
Espresso: ECM Giotto Premium, Gaggia Factory G106, Compak K6
Filter: Hario V60, Solis Scala 166
Travel/office: Aeropress, Porlex Mini

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor HanR » do 06 apr 2017, 08:09

Fleur de Cafe is nog wel een tip in het budget segment.
Ik heb een paar maanden geleden 4 soorten gekregen om te testen..
De Brazil YB vond ik lekker. Klasse beter dan de Initio. Hetzelfde voor de Mocca Bourbon. Vond gewoon lekker en wat frisser dan de Brazil YB. Van de Grand Cru heb ik de helft weggegooid. Veel te donker gebrand (verbrand). Maar smaken verschillen. Ik had de bonen gekregen om als horeca boon te testen.
De laatste. De Standaard blend ofzo kreeg ik mee als "die kun je overal voor gebruiken". Heb ik niet geprobeerd., maar bij horeca klant achtergelaten om molen en doseerstandden mee in te stellen.
Ik zou nog wel eens iets proberen nij Fleur de Cafe.
Mijn eerste indruk is wel dat het allemaal wel erg donker en "van dik hout zaagt men planken" is.

Ik heb nu de Sidamo van Fascino in de molen.
Hierna zou ik de Sidamo van Fleur kunnen voor een vergelijk.

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » do 06 apr 2017, 08:30


Ik heb nu de Sidamo van Fascino in de molen.
Hierna zou ik de Sidamo van Fleur kunnen voor een vergelijk.
Ik hoor graag wat het verschil is.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » do 06 apr 2017, 10:34

Het gaat hard met deze mandheling. Had al 500g aan mijn zusje gestuurd dus van de paarhonderd gram die ik zelf nog had geniet ik extra. 15g in plaats van 18g (VST) bakje, wat lagere pre-infusiedruk en daardoor lagere zetdruk en -temp, smullen.

Het valt me overigens op dat de 'thumbnail' van de foto hieronder fletser is dan waneer je 'm aanklikt en de eigenlijke upload beziet.
cappu800-01-IMG_6264-06-april-2017.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Jochen_P » do 06 apr 2017, 11:00

Hele mooie foto Frans!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Jochen_P » do 06 apr 2017, 11:04

Ik zit weer terug aan de Bella van Fascino.... De laatste tijd valt het me op hoe zoet die wel is. Bij een long black lijkt het haast of er een beetje suiker in mijn kopje zit :).

Als iemand nog een tip heeft voor boontjes dan hoor ik het graag. Ik heb het graag zoet, niet fruitig of fris, met chocoladetonen en niet bitter. Eigenlijk wat sommige hier als saai zullen beschrijven maar ik houd het op klassiek :D
_____________________________________________________________________________________________

Lelit PL41EM

Eureka Olympus Hi-speed


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron