Wat drink je nu?

Nootmuskaatje
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 09 aug 2021, 20:52

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Nootmuskaatje » di 19 okt 2021, 07:00

Heb je de Panama's van Blommers al geprobeerd? Zowel de Geisha als filter als ook de Cheo's 3E als espresso zijn verrukkelijk!! :D
De Cheo's is de tweede zak die na mijn espresso no.2 open gaat! :D
Lelit Elizabeth + DF64 gen 2 & 1ZPresso J-Max

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor swimmer » di 19 okt 2021, 10:06


De Cheo's is de tweede zak die na mijn espresso no.2 open gaat! :D

Ben benieuwd :D
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
surging
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 09 mar 2020, 19:00
Locatie: Eindhoven

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor surging » di 19 okt 2021, 10:21

In de Bean Swap van deze maand heb ik iemand uit Schotland als wisselpartner en heb ik van hem dit zakje van een brander uit Devon gekregen. Een van de lekkerdere koffie's die ik jaar tot nu toe heb gehad. Mooi licht gebrand en super fruitig. Zeer smakelijk.

IMG_9482.JPG

De smaakomschrijving op de verpakking klopt aardig.
Ziet er lekker uit!
Zelf laatst een goeie anaerobic natural gehad van Way roasters uit Gent. Ze doen het beter als ze licht gebrand zijn vind ik, anders is de kaneel en het gefermenteerde fruit overheerst door chocolade. Wel enkel als zwarte espresso.

Net de Ethiopia washed koffie van de maand op van hoofdkwartier, was heel lekker en niet zuur dus ging nog goed als cappuccino. Straks hun classic colombia open doen.
Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fuel » di 19 okt 2021, 20:58

In de Bean Swap van deze maand heb ik iemand uit Schotland als wisselpartner en heb ik van hem dit zakje van een brander uit Devon gekregen. Een van de lekkerdere koffie's die ik jaar tot nu toe heb gehad. Mooi licht gebrand en super fruitig. Zeer smakelijk.

IMG_9482.JPG

De smaakomschrijving op de verpakking klopt aardig.
Ziet er lekker uit!
Zelf laatst een goeie anaerobic natural gehad van Way roasters uit Gent. Ze doen het beter als ze licht gebrand zijn vind ik, anders is de kaneel en het gefermenteerde fruit overheerst door chocolade. Wel enkel als zwarte espresso.

Net de Ethiopia washed koffie van de maand op van hoofdkwartier, was heel lekker en niet zuur dus ging nog goed als cappuccino. Straks hun classic colombia open doen.
Ik heb nu ook een anaerobic boon in gebruik en ook erg lekker, en een beetje apart.
Espresso Costa Rica Borazon van Rum Baba te Amsterdam.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5637
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » wo 20 okt 2021, 00:00

Ik heb nooit kunnen wennen aan fusion etc.
Alternatieve jazz is niet voor mij.
Heb in de jaren 90 en ook later nog mijn best gedaan . Bitches Brew bijvoorbeeld is redelijk grijs gedraaid op mijn ouwe Lenco. Maar is me niet gelukt.
Cremalover, Lee.Morgan, Joe Gordon, Donald Byrd, en Clifford Brown zijn muzikanten waar ik ook aardig wat van heb en kippenvel van krijg. Clifford Brown with strings slechts 23 jaar oud geworden en heeft in die korte tijdspanne onsterfelijk niveau bereikt. Ik heb veel uit de jaren zestig van de Blue Note periode. Alleen het design van de hoezen is al weergaloos en met daarbij de geluidsopnamen van Rudy van Gelder. Deze.met se intro van Pee Wee Marquette en dan gaan de giganten, w.o Lee Morgan, los. Dit blijft boeien.

https://open.spotify.com/track/4UQ5ZgS0 ... l_branch=1

https://open.spotify.com/track/3K1Al3k6 ... l_branch=1

Afbeelding

Afbeelding
Mijn straatje :mrgreen:
Ben hardbob liefhebber. Ook goeie bigbands laten mijn hart sneller kloppen.

En Art Blakey ....die drive. Heerlijk..
Lange tijd niet meer opgezet, maar kwam um op youtube tegen. Geen hardbop maar wel combi Mike Stern en Bob Berg. Ik vind deze.compositie, maar vooral de improvisatie van Bob Berg weergaloos en raakt iedere zenuw in mijn gestel. Knap als muzikanten zich zo via hun gevoel via hun instrument kunnen uiten, zoals Bob Berg. Ben net bijgekomen van het luisteren. Misschien kan ik je via dit nummer één beetje bekeren. Ik had de CD van Denon maar die ben ik kwijt.

https://youtu.be/hGUUX2cvlN8




Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15079
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » do 21 okt 2021, 11:09

Geen hardbop maar wel combi Mike Stern en Bob Berg.
Mike Stern is ook heel fijn. Ik zet nu 'You never Know' van 'm op.

Mijn geliefde drinkt graag af en toe een latte van mijn espresso met opgeschuimde havermelk, maar de dag begint ze met deze 'koffie':
IMG_0514.jpg
Er staat op de verpakking dat het 'veilig' is en de drukker van die verpakking zou dat heus wel grondig hebben gecontroleerd voordat hij tot het drukken overging dus daar kunnen we op vertrouwen. Er komt tevens Asian Wisdom aan te pas en dat heeft zich door de eeuwen heen bewezen, ook een voordeel.

Het spul is niet goedkoop: €25 voor 14 kopjes 'groene koffie' en er gaan in de ochtend minimaal twee van die zakjes doorheen, waar dan af en toe een 'echte' espresso van mij aan wordt toegevoegd voor turbowerking. Opdat mijn geliefde niet mis grijpt heb ik wat extra pakjes ervan in huis gehaald.

Zelf houd ik het bij de helende en zegenende werking van de pure espresso, al werp ik er weleens een restje van de opgeschuimde havermelk bij.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15079
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » do 21 okt 2021, 11:20

Stern & Berg doen het inderdaad heel goed! Sluit fijn aan op de Chris Potter waar ik vanochtend veel naar luisterde.
Schermafbeelding 2021-10-21 om 11.20.23.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor turboyeast » do 21 okt 2021, 11:38

LS.,
Ik drink op dit moment de Verona van KBC. Op het etiket afgaand zou je er met een boog omheen lopen. Maarre, voor de prijs is dit een onverslaanbare melange. Beetje crema door de Robusta is toch gewoon leuk. Als je even geen zin hebt in gezoek en gedoe, pak je deze erbij.
Cheers, TY

https://www.kbc-arnhem.nl/winkel/kbc-verona/
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5637
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » do 21 okt 2021, 12:32

Stern & Berg doen het inderdaad heel goed! Sluit fijn aan op de Chris Potter waar ik vanochtend veel naar luisterde.
Schermafbeelding 2021-10-21 om 11.20.23.png
Chris Potter was ook zo'n wonderkind. Onvoorstelbaar te bedenken hoe hele jonge binkies die nog eens het instrument kunnen vasthouden al op eenzame hoogte kunnen spelen. Dat had je ook in Nederland bijvoorbeeld met Jimmy Rosenberg, supertriest verhaal trouwens.

https://youtu.be/ggM_hOXU4Kk

Drink nu de laatste restjes Tanzaniaanse bonen van de Brandzaakn

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5637
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » do 21 okt 2021, 15:40

Zoals gezegd, laatste restje koffie uit Tanzania. Ik kreeg laatst van een koffievriendje 3 kleine cappuccino kopjes. Ook wel eens lekker om je espresso uit een grotere kop te drinken. Afbeelding

Afbeelding



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron