Wat drink je nu?

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » zo 11 okt 2020, 12:08

Nee ik denk dat je gewoon je bovenlip ruikt ;)

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » di 13 okt 2020, 11:54

maar even een Cold Brew gemaakt van een Kenia Bourbon ;)



Afbeelding

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5632
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » vr 16 okt 2020, 12:01

Herfstkoffie Hoofdkwartier 13,5 gr koffiemaalsel 28 gr koffie in ruim 27 sec. Branddatum koffie 30 augustus, koffie staat nog heerlijk overeind. Grootste cappucinnokop genomen. Nog steeds mooi kruidig met zacht ondersteunend zuur ogv zoeven verorberde espresso. Deze melkdrank gaat naar boven naar echtgenote. Binnenkort even uitstapje naar Latin Blend van de Brandzaak. Mooie assemblage die herfstkoffie waarbij de monsooned malabar duidelijk naar voren komt.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


HuibN
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor HuibN » zo 18 okt 2020, 12:43

Koffie is heel lang houdbaar en bederft niet nee. Maar de smaak gaat wel achteruit.
Dat dacht ik ook altijd dus, maar hij beweerde dat dat heel erg meevalt. Heeft voor de rest ook 99% vooraf ingepakte bonen in zijn winkel dus zal vast ook niet andermans koffie promoten.

De koffie die ik mee heb was wel even genieten overigens. Maar even kijken hoe snel de smaak verloren gaat nu er lucht bij is gekomen.
Hier een test mbt smaak/versheid van koffie
https://www.youtube.com/watch?v=6TMkDe1XtIM
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13256
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » zo 18 okt 2020, 15:01

Herfstkoffie Hoofdkwartier 13,5 gr koffiemaalsel 28 gr koffie in ruim 27 sec. Branddatum koffie 30 augustus, koffie staat nog heerlijk overeind. Grootste cappucinnokop genomen. Nog steeds mooi kruidig met zacht ondersteunend zuur ogv zoeven verorberde espresso. Deze melkdrank gaat naar boven naar echtgenote. Binnenkort even uitstapje naar Latin Blend van de Brandzaak. Mooie assemblage die herfstkoffie waarbij de monsooned malabar duidelijk naar voren komt.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Chique! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » ma 19 okt 2020, 12:17

Koffie is heel lang houdbaar en bederft niet nee. Maar de smaak gaat wel achteruit.
Dat dacht ik ook altijd dus, maar hij beweerde dat dat heel erg meevalt. Heeft voor de rest ook 99% vooraf ingepakte bonen in zijn winkel dus zal vast ook niet andermans koffie promoten.

De koffie die ik mee heb was wel even genieten overigens. Maar even kijken hoe snel de smaak verloren gaat nu er lucht bij is gekomen.
Hier een test mbt smaak/versheid van koffie
https://www.youtube.com/watch?v=6TMkDe1XtIM
Thnx goede tip :)

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » ma 19 okt 2020, 12:22

Had geen filterzakjes meer voor de Hario, gisteren maar even bij Simon Levelt wat gehaald.
En voor het gemak maar wat bonen, Guji Hambela Naturel (Ethiopië) gescoord.

Gisteren vond ik hem al lekker, beetje fruitig en zoet.
Maar vandaag wat fijner gemaald op 21 kliks (c4) man man man, smaaksensatie weer hoor :shock: :)

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fuel » wo 21 okt 2020, 18:58

Weet iemand een lekkere verse budget filter boon voor de Moccamaster (Jaja DE Rood)?
Want met komst van de Moccamaster drink het hele gezin nu goede koffie, maar daardoor gaat er alleen al aan filterkoffie 2 kilo per week doorheen. Nu meestal Friedhats, the Barn of Blommers maar dat wordt een beetje prijzig.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Nelus
Berichten: 675
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Nelus » vr 23 okt 2020, 18:01

2 kilo? Wow

Maare op mn werk altijd DE rood of goud ? van kanis gunnink gehad. Echt lekkere back to basics koffie. Nu pelikaan rouge ofzo, wat een meuk.

Is koffie uit een moccamaster lekkerder dan een andere pruttel snelfilter machine?
Faema Lambro - Mazzer Major E

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5632
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » za 24 okt 2020, 21:59

Die laatste vraag van Nelus zou ik ook graag beantwoord willen zien. Zou die Moccamaster ook willen kopen. Heb eerder in dit forum aangegeven waarom ik dit zo'n boeiend ding vind. Twijfel nog een beetje.





Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten

cron