Wat drink je nu?

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Henrom » vr 09 jul 2021, 15:50

Niets is lekkerder dan oesters "plukken" en gelijk naar binnen slurpen.
Wat mij betreft gaat dat prima zonder whisky. Ben zelf ook een whisky liefhebber, houd van de rokerige.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Henrom » vr 09 jul 2021, 15:56

Naast espresso ben ik ook liefhebber van filter.
Vandaag wat groene bonen gebrand van het Hoofdkwartier. Brazilië Pianta pulped natural. Zowel geroosterd voor espresso en wat lichter voor de filter. Nu nog een paar dagen geduld en.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » zo 11 jul 2021, 12:50

Niets is lekkerder dan oesters "plukken" en gelijk naar binnen slurpen.
Wat mij betreft gaat dat prima zonder whisky. Ben zelf ook een whisky liefhebber, houd van de rokerige.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Hoewel die Islay's bij 24°C wel slikken is. Die moet je drinken voor een grote open haard, buiten ijskoud, berenvel voor de open haard, vrouw eraf (die gaat naar buiten om hout te.kappenAfbeelding) en fles met tumbler erop.

Afbeelding


Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor we tigers » ma 12 jul 2021, 09:50

Ik had laatst bij shokunin de "gewone" Argote (Colombia) groen besteld. Vorige week gebrand en ik zit flink te genieten van deze koffie. Echt heel smakelijk! Volle bak comfort met chocolade maar met genoeg avontuur er doorheen.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » ma 12 jul 2021, 15:05

Van koffie van het Hoofdkwartier 2 uitstapjes Brandzaak en nu koffie van Giraffe, ook uit Rotterdam. 14 gr koffie, 29 gr koffie in 28 seconden eruit. Evenals de Boliviaan van de Brandzaak geen bovenmatig zuur. Klompte minder dan de Boliviaan, iets minder vet mondgevoel, wel de gebruikelijke chocola en licht tropisch fruit. Pas 2 shots gemaakt, maar de Boliviaan kwam meer binnen. Lekkere vergevingsgezinde koffie voor mensen die problemen hebben met aciditeit. Wat dat betreft, binnenkort maar weer eens een Ethiopiër proberen.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


ddrkb
Berichten: 6
Lid geworden op: za 13 mar 2021, 17:39

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ddrkb » di 13 jul 2021, 08:29

Iemand al de tijdelijke Tanzania van de Brandzaak geprobeerd? Ik ga 'm meenemen bij m'n volgende bestelling.

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor swimmer » di 13 jul 2021, 12:35

Ik moet even een lans breken voor de koffies van Rum Baba Coffeeroasters in Amsterdam.

Ik heb op dit moment twee filter koffies van hun ( Brazil Sidney Porthilo Anaerobic & Ethiopia Biloya Anaerobic Natural) en een espresso (Colombia La Victoria Washed) en ik ben uiterst aangedaan van alle drie!

Ofschoon ik geen vriend ben van al dat modieuze Anaerobic gedoe monden me deze twee meer dan voortreffelijk. Heel elegant & subtiel met veel complexiteit zonder de gebruikelijke fermentatie hamer die je zo vaak proeft bij Naturals.
En de espresso is simpelweg verrukkelijk! Dicht mondgevoel met veel zoetigheid & wederom complexiteit zonder te opdringerig te worden.

Ik ben tevreden :D

PXL_20210713_114448719~2.jpg
Laatst gewijzigd door swimmer op di 20 jul 2021, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor RoosW » di 13 jul 2021, 13:02

Je hebt mij nieuwsgierig gemaakt, nooit van ze gehoord, ik heb alle drie ook besteld alleen allen als espresso bonen.

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor swimmer » di 13 jul 2021, 13:08

Je hebt mij nieuwsgierig gemaakt, nooit van ze gehoord, ik heb alle drie ook besteld alleen allen als espresso bonen.
Ben benieuwd :)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » za 17 jul 2021, 16:00

Van Brandzaak via Giraffe weer naar het Hoofdkwartier, Colombia La Guamara en 3 random Afrikanen in een zak. Volgende week aan de slag ermeeAfbeelding

Afbeelding



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron