Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » ma 10 mei 2021, 23:05

Ik ben hier aan de Brute Bonen, wat een Crema bommen! Nog nooit zoveel crema in mijn kopjes gehad, 2cm makkelijk :D
Moeilijk af te regelen ook, ik blijf pielen met hoeveelheid en maalgraad zonder echt op te schieten overigens, elke keer start het met een veelbelovend dun friemeltje zwart goud om dan te exploderen in een crema storm.
Ik zit nu ergens tussen een espresso en een Lungo in, maar een prima bakkie, dat dan weer wel, met meer zuurtje als ik verwachte gezien de branding, maar subtiel en echt niet onaangenaam.
You can only be as good as your taste
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

KeesKoffie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 11:20

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor KeesKoffie » di 11 mei 2021, 08:25

Heb net de Honduras Marcala van Brandzaak opengemaakt. Eerst molen goed afstellen (had ik gisteren nog willen doen, niet aan toegekomen) dus nog even geduld voor de eerste lekkere koffie.
Overigens had ik een week of 2 geleden de Costa Rica van Brandzaak, vond ik heel behoorlijk.

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor RoosW » di 11 mei 2021, 08:39

Ik had er ook een paar van brandzaak, maar vond de verschillen tussen de drie bonen erg klein, mede, begreep ik, door de donkere branding.
In ieder geval zitten er heel weinig zuren of fruitnoten in, als je daar niet van houd is dat een goede zaak ;)

ddrkb
Berichten: 6
Lid geworden op: za 13 mar 2021, 17:39

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ddrkb » di 11 mei 2021, 17:03

Heb net de Honduras Marcala van Brandzaak opengemaakt. Eerst molen goed afstellen (had ik gisteren nog willen doen, niet aan toegekomen) dus nog even geduld voor de eerste lekkere koffie.
Overigens had ik een week of 2 geleden de Costa Rica van Brandzaak, vond ik heel behoorlijk.
Ben erg benieuwd hoe die bevalt! Drink nu ook de Costa Rica van Brandzaak, erg lekker! Wil ook Honduras en Guatamala nog proberen.

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor RoosW » di 11 mei 2021, 17:23

Dag 8 na branden, en de Brute Bonen geven (zonder enige wijzigingen aan maalgraad of hoeveelheid) vanaf vanochtend een prima espresso, heerlijke donkere zijdezachte Espresso, licht zuurtje, wonderbaarlijk, de tweede bak was minder dat velours, licht vettige structuurtje was weg, maar ja ik was ongeduldig en de temp. in de groepskop was 98 ipv de 94 van het eerste kopje..
Desalniettemin, uitstekende koffie, iets minder gelaagd als de eerste, het echte mooie was er wel af.
Straks weer een op 94C proberen en hopen dat het wonder van vanochtend zich weer herhaald..

Koffie, het blijft leuk ;)

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » di 11 mei 2021, 17:39



Koffie, het blijft leuk ;)
En zo is het!


Afbeelding


KeesKoffie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 11:20

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor KeesKoffie » di 11 mei 2021, 20:53

Heb net de Honduras Marcala van Brandzaak opengemaakt. Eerst molen goed afstellen (had ik gisteren nog willen doen, niet aan toegekomen) dus nog even geduld voor de eerste lekkere koffie.
Overigens had ik een week of 2 geleden de Costa Rica van Brandzaak, vond ik heel behoorlijk.
Ben erg benieuwd hoe die bevalt! Drink nu ook de Costa Rica van Brandzaak, erg lekker! Wil ook Honduras en Guatamala nog proberen.
De Honduras heeft een lekker zoetje en een lekker zuurtje. Wat mij betreft niet heel geschikt voor melkbereidingen maar een heel fijne espresso.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » wo 12 mei 2021, 16:43

Net binnen via de post. Na het eten proberen. Wordt vervolgd.Afbeelding

Afbeelding


Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Pti » wo 12 mei 2021, 18:21

Mooi pakketje!

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » do 13 mei 2021, 09:17

Mooi pakketje!
Bij wijze van uitzondering gelet op de portemonnai. Prijs - kwaliteit gaat mijn voorkeur uit naar die zaak in AmstelveenAfbeelding

Afbeelding



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron