Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor we tigers » vr 12 mar 2021, 11:22

De Brazil Piantã van pti. Maandag gebrand. Met de Kinu uit de Robot. Echt heel erg lekker!
Bijlagen
FB5764EF-0197-4647-8B25-B12854351CBB.jpeg
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » za 13 mar 2021, 09:11

Ethiopië Ganji Challa van Common Greens Coffee. Lekker ;)

IMG_20210311_094817_tigr.jpg
Die ziet er om in te lijsten uit.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » di 16 mar 2021, 19:44

Mijn vrouw werkt aan haar gezondheid, maar krijgt geen espresso naar binnen gewerkt. Net voor het eerst amandelmelk geprobeerd op te schuimen. Denk dat eiwit vet verhouding er niet inzitten geen microfoam. Misschien door meer te oefenen, heb er geen goed geval bij. Zelf aan de espresso.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » di 16 mar 2021, 22:05

Mijn vrouw werkt aan haar gezondheid, maar krijgt geen espresso naar binnen gewerkt. Net voor het eerst amandelmelk geprobeerd op te schuimen. Denk dat eiwit vet verhouding er niet inzitten geen microfoam. Misschien door meer te oefenen, heb er geen goed geval bij. Zelf aan de espresso.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Probeer eens de Malabar, vol met chocolade tonen. Die van mij is er dol op.
Zo ik ook
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » di 16 mar 2021, 22:11

Mijn vrouw werkt aan haar gezondheid, maar krijgt geen espresso naar binnen gewerkt. Net voor het eerst amandelmelk geprobeerd op te schuimen. Denk dat eiwit vet verhouding er niet inzitten geen microfoam. Misschien door meer te oefenen, heb er geen goed geval bij. Zelf aan de espresso.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Daarom ben ik destijds overgegaan op filterkoffie. En resultaat is dat als ik nu zou moeten kiezen tussen espresso of cappuccino e.d. of filterkoffie ik voor filterkoffie kies. Goede filterkoffie is echt heel lekker.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Espresso
Berichten: 71
Lid geworden op: do 02 apr 2009, 09:14

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Espresso » di 16 mar 2021, 22:36

Een goede vriendin die een kg bonen kwam halen, bracht uit Rotterdam een pakje bonen voor mij mee, ook leuk.

Pak opengemaakt en eerste geur opgesnoven. Kwam weinig geur uit, maar verder bleek het een uitstekende boon te zijn van een hele goeie brander. Ietsje lichter dan wat ik zelf normaal brand, dus pre-infusie op 5 bar gezet. Kwam een verrukkelijke espresso uit. Zoet en speculaas-achtig, lekker begin van de dag.

IMG_0962.jpgIMG_0961.jpg
Lebkov werd/word gebrand door single estate coffee.

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor RoosW » do 18 mar 2021, 10:56

Heel saai, de Yellow Bourbon maar nu van Brandzaak (te vroeg is pas twee dagen [hmm of 1 1/2] geleden gebrand, maar mijn 'kliko bonen' stonden me zoooo tegen op het moment.
Vergeleken met de YB van het Hoofdkwartier, het lijkt wel een totaal andere boon, ik ervaar nauwelijks de scherpe zuren die de YB van het Hoofdkwartier had (mijn zoon bevestigde dat, vond hem te zuur om lekker te vinden, net als ik) Zou dat met de rooster duur te maken hebben (de bonen zijn duidelijk iets donkerder als die van HK)? Of beter, de HK bonen waren opvallend licht van kleur.
Ondanks de te vroege maling na het roosteren een redelijke bak, alleen was de crema haast meteen weg, en erg dun, en ik moest twee maal malen om een vol filter bakje te krijgen (4,6 seconden x 2, best veel) maar dat kan komen omdat ik de hele molen leeg gehaald heb en schoongemaakt, of het kan natuurlijk ook aan het te vroeg gebruiken liggen, geen idee wat het verschil is tussen koffie van 1 1/2 dag na branden en 5 dagen na branden, ik heb nog niet eerder gehad dat ik door mijn bonen heen was vlak voor ik nieuwe binnen kreeg.

KeesKoffie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 11:20

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor KeesKoffie » do 18 mar 2021, 16:25

Vandaag ben ik begonnen met de Cubaanse bonen van het Hoofdkwartier. 3 shots later heb ik nog maar een kilo erbij besteld, dat zegt genoeg denk ik. :D

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor mr Blanc » do 18 mar 2021, 16:40

Heel saai, de Yellow Bourbon maar nu van Brandzaak (te vroeg is pas twee dagen [hmm of 1 1/2] geleden gebrand, maar mijn 'kliko bonen' stonden me zoooo tegen op het moment.
Vergeleken met de YB van het Hoofdkwartier, het lijkt wel een totaal andere boon, ik ervaar nauwelijks de scherpe zuren die de YB van het Hoofdkwartier had (mijn zoon bevestigde dat, vond hem te zuur om lekker te vinden, net als ik) Zou dat met de rooster duur te maken hebben (de bonen zijn duidelijk iets donkerder als die van HK)? Of beter, de HK bonen waren opvallend licht van kleur.
Ondanks de te vroege maling na het roosteren een redelijke bak, alleen was de crema haast meteen weg, en erg dun, en ik moest twee maal malen om een vol filter bakje te krijgen (4,6 seconden x 2, best veel) maar dat kan komen omdat ik de hele molen leeg gehaald heb en schoongemaakt, of het kan natuurlijk ook aan het te vroeg gebruiken liggen, geen idee wat het verschil is tussen koffie van 1 1/2 dag na branden en 5 dagen na branden, ik heb nog niet eerder gehad dat ik door mijn bonen heen was vlak voor ik nieuwe binnen kreeg.
Ik ook overgegaan naar brandzaak ivm dat hun iets verder branden en de zuren wat meer naar mijn smaak zijn. de YB vind ik nu erg lekker net als de ethiopia :) Malen duurt idd wel wat langer...dacht dat t aan mij lag misschien iets hardere boon ofzo? geen idee
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » vr 19 mar 2021, 08:39

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron