Wat drink je nu?

jevendik
Berichten: 59
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 08:35

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor jevendik » di 15 jun 2021, 11:08


Mijn idee is ook 2x30ml uit ongeveer 14 gram koffie maken voor de gasten of als het echt slobber koffie personen zijn gewoon aanmaakkoffie serveren en geen energie meer insteken. Afbeelding
Afbeelding

Ik zet voor sommige gasten al DE aroma rood bakjes met de Hario haha

Nog even en ik schaf een Senseo aan Afbeelding

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Youssef » di 15 jun 2021, 17:17

Meer mensen ervaringen met the barn? (dE)
Mijn eerste ervaring met hun viel tegen…. Hebben nu een paar bonen die me aanspraken al zijn ze wel prijzig
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » di 15 jun 2021, 18:28

het is ook de vraag waar 'het bezoek' aan is gewend.

jaren geleden zeiden de mannen (uit Pakistan meen ik) die hier beneden een soort mode-groothandel hebben, weleens dat ze graag mijn koffie wilden proeven maar als ik ze dan een paar espresso's bracht was de reactie er een van ontzetting en brachten ze weinig meer uit dan "STERK..." -- Ik denk dat ze het niet hebben opgedronken maar stilletjes weggegooid. Voor de grap hebben ze nog weleens aan een collega (er zijn in deze straat veel van die bedrijfjes, voorheen naai-atelier, nu grote pakken mode voor de marktkooplui en kleine kledingkwinkeltjes) gezegd "je moet zijn koffie proeven" en ook dan is die collega met stomheid geslagen na een slokje. Dat iemand zoiets DRINKT, zonder massa's suiker, gaat er bij hen niet in.
Schermafbeelding 2021-06-15 om 10.35.03.png
Ik herken dat wel. Predikaten variërend van gadver wat sterk" tot "het lijkt wel gif" hebben hier niet zelden de revue gepasseerd. Ik heb ook een moccamaster o.a. voor die doelgroep.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » di 15 jun 2021, 19:53

Ben bezig met oefenen van filmpjes. Hoofdkwartier is nu het slachtoffer hiervan. Moet de Duomo The Eight nog filmen. Nu even een shot van die Colombia Narinõ en foto.

https://youtube.com/shorts/i9iHEnFmkRo?feature=share
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » di 15 jun 2021, 20:59

Ben bezig met oefenen van filmpjes. Hoofdkwartier is nu het slachtoffer hiervan. Moet de Duomo The Eight nog filmen. Nu even een shot van die Colombia Narinõ en foto.

https://youtube.com/shorts/i9iHEnFmkRo?feature=share
Afbeelding

Afbeelding
Prachtig. Ook de begeleidende eind-tune is magnifiek! AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Ypuh » di 15 jun 2021, 22:17

Ik schotel mijn gasten die niets anders dan DE filterkoffie met melk en suiker gewend zijn gewoon een cappuccino voor. Dat vinden ze dan vaak nog wel te hakken.

Mijn moeder drinkt haar koffie wel graag zwart en daar maak ik dan een americano voor. Die zal nog steeds wel te sterk zijn, maar ze is te lief om er iets van te zeggen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

jevendik
Berichten: 59
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 08:35

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor jevendik » di 15 jun 2021, 22:37

Haha fijn om te horen dat er meer mensen zijn die hun gasten niet blij maken met onze 'verfijnde' espresso smaak

Overigens net aan de 'Colombia la Maria' van Fascino begonnen en ik denk dat daar wel een 'zacht' toegankelijk bakkie mee te maken moet zijn. De 1e mislukte espresso werd namelijk direct een acceptabele lungo.

Overigens geniet ik - mede dankzij die gasten - de laatste tijd zelf ook weer van filterkoffie. Nu nog met een V60 maar wellicht binnenkort ook aan de Moccamaster. Maar dan wel met verse boontjes. En een aparte elektrische maler voor filter (handmaler ben ik inmiddels redelijk klaar mee, leuk voor af en toe maar niet voor dagelijks en zeker niet voor grote hoeveelheden).

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » do 17 jun 2021, 13:59

Ben bezig met oefenen van filmpjes. Hoofdkwartier is nu het slachtoffer hiervan. Moet de Duomo The Eight nog filmen. Nu even een shot van die Colombia Narinõ en foto.

https://youtube.com/shorts/i9iHEnFmkRo?feature=share
Afbeelding

Afbeelding
Prachtig. Ook de begeleidende eind-tune is magnifiek! AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » do 24 jun 2021, 12:52

Laatste restje Colombia Narinõ van Het HoofdkwartierAfbeelding

Afbeelding


mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor mr Blanc » do 24 jun 2021, 16:27

Net de koffie van de maand van fascino binnen!

Sumatra Asman Arianto deze ongewassen koffie uit Indonesië is heel bijzonder. Een stevige, perfect gebalanceerde koffie met de zoete tonen van pure chocolade, bosbessen en blauwe druiven.

Echt heerlijk alsof er een soort siroop door zit! Hou er wel van heerlijk als cappuccino :D

Nu nog op zoek naar een koffie met meer rozijnen tonen in combi met chocola!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron