Waar bestellen jullie online?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bobbee » wo 05 jul 2023, 13:12

De prijs ook...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor ErikW » wo 05 jul 2023, 13:48

Valt me mee als het goed is.

Zelf bestel ik altijd bij Dutch Barista Maastricht.
https://www.dutchbaristacoffee.nl

Kan je ook goed mee sparren over je smaak en zetwijze.
Kwam daar heel vaak (nog op het vorige adres) en heb zo snel veel geleerd en een goed referentiekader opgebouwd.
Bjorn maakt zijn eigen koffiewater, brand veel en weet ook hoe je koffie moet zetten. was paar jaar geleden 2de geworden nationaal.

Koffie die echt wat onderscheidend is kost al snel rond het tientje.
Werk de laatste tijd vooral met de Fernando's rehydrated Geisha en blijf hierbij gedurende alle wijzigingen in systeem.

HuibN
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor HuibN » wo 05 jul 2023, 21:11

Inderdaad. Misschien leuk om deze nieuwe video te zien van Lance Handrik wat goede koffie en prijs inhoud
https://youtu.be/SX-CuynAeqg
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor manduca » wo 05 jul 2023, 21:15

Sinds kort bestel ik mijn gebrande koffie bij manhattancoffeeroasters in Rotterdam.
Is een absolute topbrander waar Lance Hedrick in zijn laatste video reclame voor maakt.
Die ken ik. Is de dochter van een oud collega. Collega meteen aangenomen toen bleek dat hij een dochter in de koffie had natuurlijk :).
Nog een latte art workshop van haar gehad.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bobbee » do 06 jul 2023, 00:12

Zie dat de prijzen niet meer zo hoog zijn als paar jaar terug bij Manhattan coffee. Ik heb denk ik 2 a3 jaar geleden daar besteld, was wel ontzettend lekkere filterkoffie maar ook behoorlijk prijzig. Zou het moeten nakijken maar dacht iets van 16 euro per 250 gram excl verzendkosten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » do 06 jul 2023, 07:21

Valt me mee als het goed is.

Zelf bestel ik altijd bij Dutch Barista Maastricht.
https://www.dutchbaristacoffee.nl

Kan je ook goed mee sparren over je smaak en zetwijze.
Kwam daar heel vaak (nog op het vorige adres) en heb zo snel veel geleerd en een goed referentiekader opgebouwd.
Bjorn maakt zijn eigen koffiewater, brand veel en weet ook hoe je koffie moet zetten. was paar jaar geleden 2de geworden nationaal.

Koffie die echt wat onderscheidend is kost al snel rond het tientje.
Werk de laatste tijd vooral met de Fernando's rehydrated Geisha en blijf hierbij gedurende alle wijzigingen in systeem.
Als ik wat meer voor een koffie wil uitgeven kom ik bij dutch barista terecht. Zijn naturals zijn voor mij de lekkerste die ik ooit geproefd heb. Heeft ook leuke machines staan. Doorgaans bestel ik bij het HK. Bevallen mij ook erg goed qua smaakprofiel.

Afbeelding


bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bvds » do 06 jul 2023, 08:17

Blommers (om de hoek), Manhattan, Single Estate, Dutch Barista, Coffee Lab en zo nu en dan de koffie van de maand van Pti.

En als ik bij Peter de Goede op de koffie ben neem ik maar al te graag wat van de door hem zelf gebrande boontjes mee. Hij heeft bijvoorbeeld nu een hele fraaie Ethiopië met een brandprofiel dat precies bij mijn smaakvoorkeur past.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor ronald22 » do 06 jul 2023, 08:38

Blommers (om de hoek), Manhattan, Single Estate, Dutch Barista, Coffee Lab en zo nu en dan de koffie van de maand van Pti.

En als ik bij Peter de Goede op de koffie ben neem ik maar al te graag wat van de door hem zelf gebrande boontjes mee. Hij heeft bijvoorbeeld nu een hele fraaie Ethiopië met een brandprofiel dat precies bij mijn smaakvoorkeur past.
De gebrande boontjes zijn altijd goed bij Pieter. Hij brandt ze op een speciale manier
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » do 06 jul 2023, 13:55

Blommers (om de hoek), Manhattan, Single Estate, Dutch Barista, Coffee Lab en zo nu en dan de koffie van de maand van Pti.

En als ik bij Peter de Goede op de koffie ben neem ik maar al te graag wat van de door hem zelf gebrande boontjes mee. Hij heeft bijvoorbeeld nu een hele fraaie Ethiopië met een brandprofiel dat precies bij mijn smaakvoorkeur past.
Ja ik heb eens een natural van Peter de Goede mogen proeven en die was bovenmatig aangenaam.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » do 06 jul 2023, 17:02

Net een natural binnen van het HK, koffie van de maand. Gaat morgen door de molen.Afbeelding

Afbeelding



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten