Waar bestellen jullie online?

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Youssef » di 29 sep 2020, 22:44

Wil eens wat nieuws proberen.. iemand n leuke tip voor espresso boontjes?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13137
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bobbee » wo 30 sep 2020, 06:43

Wil eens wat nieuws proberen.. iemand n leuke tip voor espresso boontjes?
Ik heb gisteren bij Gosling koffie een proef pakket besteld. https://www.goslingcoffee.com/
Ik kwam ze tegen op instagram en zag dat ze een Loring hebben. Dan heb je mijn interesse zeg maar. Ik heb ze even gebeld en wat vragen gesteld, ze doen geen Nordic roast heb ik begrepen maar branden ook niet heel donker. Ze leveren normaal niet aan particulieren maar vanaf heden wel door het Covid19 gebeuren. Klonk mij goed in de oren dus heb ik filterkoffie besteld. Komt vandaag binnen en is gisteren gebrand. Koffie die op een Loring is gebrand heeft wel minimaal 14 dagen nodig voordat die goed op smaak is en dat is echt een verschil met een normale brander maar ik zal laten weten wat ik ervan vind. Ben heel benieuwd!
Wellicht zijn de espresso bonen een optie voor jou om te proberen?!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor ronald22 » wo 30 sep 2020, 08:26

Ik heb twee mooie soorten koffie ontvangen van David
https://www.hetbrandhuys.nl
Malabar, chocolade tonen
Brazil Betina, beetje fruitig en lekker zoet
Voorlopig mijn top bonen die nooit vervelen
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Keyser
Berichten: 1375
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Keyser » wo 30 sep 2020, 10:16

Wil eens wat nieuws proberen.. iemand n leuke tip voor espresso boontjes?
Ik heb gisteren bij Gosling koffie een proef pakket besteld. https://www.goslingcoffee.com/
Ik kwam ze tegen op instagram en zag dat ze een Loring hebben. Dan heb je mijn interesse zeg maar. Ik heb ze even gebeld en wat vragen gesteld, ze doen geen Nordic roast heb ik begrepen maar branden ook niet heel donker. Ze leveren normaal niet aan particulieren maar vanaf heden wel door het Covid19 gebeuren. Klonk mij goed in de oren dus heb ik filterkoffie besteld. Komt vandaag binnen en is gisteren gebrand. Koffie die op een Loring is gebrand heeft wel minimaal 14 dagen nodig voordat die goed op smaak is en dat is echt een verschil met een normale brander maar ik zal laten weten wat ik ervan vind. Ben heel benieuwd!
Wellicht zijn de espresso bonen een optie voor jou om te proberen?!
Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Los van de langere rusttijd, zijn er dan ook andere kenmerken die deze brander interessant of anders maken?

Ik twijfel of ik laatst een zak van Gosling heb gekregen. Een tijd terug liep ik door een wijk met mijn vriendin om naar huizen te kijken. Daar zag ik een huis waarop een advertentie voor een barista school stond. De bewoner (eigenaar Barista school) was buiten aan het klussen en hoorde mijn enthousiasme. Hij liep naar binnen om mij vervolgens een kilo bonen te geven.



Laatst gewijzigd door Keyser op wo 30 sep 2020, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13137
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bobbee » wo 30 sep 2020, 10:46

Wil eens wat nieuws proberen.. iemand n leuke tip voor espresso boontjes?
Ik heb gisteren bij Gosling koffie een proef pakket besteld. https://www.goslingcoffee.com/
Ik kwam ze tegen op instagram en zag dat ze een Loring hebben. Dan heb je mijn interesse zeg maar. Ik heb ze even gebeld en wat vragen gesteld, ze doen geen Nordic roast heb ik begrepen maar branden ook niet heel donker. Ze leveren normaal niet aan particulieren maar vanaf heden wel door het Covid19 gebeuren. Klonk mij goed in de oren dus heb ik filterkoffie besteld. Komt vandaag binnen en is gisteren gebrand. Koffie die op een Loring is gebrand heeft wel minimaal 14 dagen nodig voordat die goed op smaak is en dat is echt een verschil met een normale brander maar ik zal laten weten wat ik ervan vind. Ben heel benieuwd!
Wellicht zijn de espresso bonen een optie voor jou om te proberen?!
Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Los van de langere rusttijd, zijn er dan ook andere kenmerken die deze brander interessant of anders maken?

Ik twijfel of ik een zak van deze brander heb gekregen. Een tijd terug liep ik door een wijk met mijn vriendin om naar huizen te kijken. Daar zag ik een huis waarop een advertentie voor een barista school stond. De bewoner was buiten aan het klussen en hoorde mijn enthousiasme. Vervolgens kwam hij naar buiten en gaf mij gratis een kilo bonen. Volgens mij was het van deze brander.
Bij Gosling is de brander een vrouw. En ik heb niks gezien van een barista school op de website. Lijkt toch een ander.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1375
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Keyser » wo 30 sep 2020, 10:52

Bij Gosling is de brander een vrouw. En ik heb niks gezien van een barista school op de website. Lijkt toch een ander.
Nee, de man van de baristaschool gaf mij bonen. Nu denk ik mij de verpakking te herkennen als die van Gosling. Ik zal mijn tekst voor de verwarring wat aanpassen AfbeeldingAfbeelding

Mijn andere vraag was of een Loring brander nog andere kenmerken heeft in zijn output dan dat de bonen langer moeten rusten? Dit, omdat het jouw interesse zo trekt.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13137
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bobbee » do 01 okt 2020, 07:44

Bij Gosling is de brander een vrouw. En ik heb niks gezien van een barista school op de website. Lijkt toch een ander.
Nee, de man van de baristaschool gaf mij bonen. Nu denk ik mij de verpakking te herkennen als die van Gosling. Ik zal mijn tekst voor de verwarring wat aanpassen AfbeeldingAfbeelding

Mijn andere vraag was of een Loring brander nog andere kenmerken heeft in zijn output dan dat de bonen langer moeten rusten? Dit, omdat het jouw interesse zo trekt.
Ah ok.

Ja,de Loring gebruikt en andere lucht circulatie waardoor hij niet alleen 30% minder gas gebruikt maar ook de zoete tonen meer accentueert tov trommelbranders en dat proef je zeker terug als een goede boon, goed gebrand is.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1375
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Keyser » do 01 okt 2020, 07:50


Ja,de Loring gebruikt en andere lucht circulatie waardoor hij niet alleen 30% minder gas gebruikt maar ook de zoete tonen meer accentueert tov trommelbranders en dat proef je zeker terug als een goede boon, goed gebrand is.
Bedankt voor je antwoord. Toevallig was ik er zojuist over aan het lezen. Het is best interessant. Ik was mij er niet van bewust dat er zoveel verschil in branders is. Las zojuist een stuk van een brander over het verschil in output tussen een Loring en een Probat. Weer iets leuks om ook je bonen op uit te zoeken.


Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor omeCo » do 01 okt 2020, 21:11

Ik bestel mijn boontjes bij De Brandzaak uit Rotterdam. Zondag tot en met vrijdag gaat na 15.00 uur de brander aan. Als je vóór 15.00 uur besteld, worden je boontjes nog die dag gebrand. De super verse boontjes worden dan de volgende dag bezorgd. Ze noemen het ‘roasting on demand’
Echt top!

HuibN
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor HuibN » wo 07 okt 2020, 14:36

^^^Toevallig vorige week maandag bij de Brandzaak 1,5 kg Yirgacheffe besteld. Dat is mijn lievelings boon en die brand ik al jarenlang zelf. Ik was benieuwd hoe een professionele brander ze zou branden.
Ze zijn prachtig medium gebrand en het zijn echt klasse A bonen. Maar ik vind ze veel te donker gebrand. Ik mis het fruit en de aciditeit die ik bij een Yirgacheffe zo lekker vind. Volgens de Brandzaak is dit om aan de gemiddelde smaak tegemoet te komen.
Voor mij te gemiddeld en ik denk dat ik maar snel zelf ga branden en deze weg gooi.
Of weet iemand een adresje die ze wel wat lichter brand?


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron