Waar bestellen jullie online?

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Pti » vr 23 aug 2019, 14:20

Blue mountain is een arabica soort, net als bijvoorbeeld tipica, catuai of bourbon. De oorspronkelijk Jamaicaanse blue mountain is erg duur wat mij betreft hoofdzakelijk vanwege goede marketing. De excellent smakende top-lots gaan voor de hoofdprijs naar hoofdzakelijk Aziatische opkopers en de rest van de producten lift mee op de hype.

Uit onder andere Zuid-Oost Azië komen een aantal betaalbare, vaak biologische en lekkere blue mountain koffies, helaas lastig te verkrijgen. Ik heb er flink wat tijd in geïnvesteerd maar de importeur verkocht zijn Blue Mountain uit Papua New Guinea liever in bulk aan een niet nader te noemen koffie crematorium...

De smaak is mooi zacht en mild, lage aciditeit met onwijs verfijnde drop achtige kruidentonen. Wat betreft de prijs sluit in me volmondig aan bij Han, er zijn zo veel koffies in een acceptabele prijsklasse die ook verrukkelijk smaken dat er geen haar op mijn hoofd aan denk om die bespottelijke prijzen te betalen voor 't naampje.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » vr 23 aug 2019, 14:58

Blue mountain is een arabica soort, net als bijvoorbeeld tipica, catuai of bourbon. De oorspronkelijk Jamaicaanse blue mountain is erg duur wat mij betreft hoofdzakelijk vanwege goede marketing. De excellent smakende top-lots gaan voor de hoofdprijs naar hoofdzakelijk Aziatische opkopers en de rest van de producten lift mee op de hype.

Uit onder andere Zuid-Oost Azië komen een aantal betaalbare, vaak biologische en lekkere blue mountain koffies, helaas lastig te verkrijgen. Ik heb er flink wat tijd in geïnvesteerd maar de importeur verkocht zijn Blue Mountain uit Papua New Guinea liever in bulk aan een niet nader te noemen koffie crematorium...

De smaak is mooi zacht en mild, lage aciditeit met onwijs verfijnde drop achtige kruidentonen. Wat betreft de prijs sluit in me volmondig aan bij Han, er zijn zo veel koffies in een acceptabele prijsklasse die ook verrukkelijk smaken dat er geen haar op mijn hoofd aan denk om die bespottelijke prijzen te betalen voor 't naampje.
Dank voor de uitgebreide uitleg. Ik ga het er eens met hem over hebben, onder aanvoering van deze onderbouwing. Het is eigenlijk, wat is het je waard om exponentieel meer te betalen voor een ervaringAfbeelding. Jullie hebben mij in ieder geval overtuigd. Ik heb inmiddels de Yellow Bourbon uit het HoofdkwartierAfbeelding. Kijken hoeveel lekkers ik daaruit kan halen. Dank voor jullie reacties.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor fransg » vr 30 aug 2019, 10:27

@3aan schreef:
Daarom snap ik die 35 gr. zakjes niet, meestal heb ik toch zo'n 150 gr. nodig om tot een goede vermaling te komen. [ emoji 848 ] voor Franz
Ah zie ik nu pas! Dank ;-)

Je was afgelopen maand minder intens actief op het forum. Te warm, hopelijk geen andere beslommeringen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
DancingSun
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 18 aug 2019, 22:09

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor DancingSun » vr 06 sep 2019, 13:44

Yellow Bourbon van het Hoofdkwartier. Wauw! :D
Heb ze meteen maar even een Google recensie gegeven.
I''m not responsible for anything I say or do before my morning Coffee

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Powerreserve » wo 11 sep 2019, 19:23

Niet hier:

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
manofwilder
Berichten: 25
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:21
Locatie: Meppel

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor manofwilder » wo 11 sep 2019, 20:22

Deze week mijn eerste bestelling bij Het Hoofdkwartier gedaan. Morgen wordt het verassingspakket afgeleverd. Ben erg benieuwd!

Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk

Terug naar het Filter, Moccamaster, Hario, Brewista, Comandante
Op de kast staat Ascaso, La Pavoni, AMA Milano, Bialetti en Peugeot

Ollie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 08:31

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Ollie » wo 11 sep 2019, 21:42

Ik bestel bijna al mijn bonen bij Dutch Barista. Altijd vers gebrand, binnen een dag verzonden, verzendkosten prima en top kwaliteit! Verder heb ik wel eens Bocca bonen of bonen van het Koffielab in Utrecht.

Er is een lijst op https://friendsofcoffee.nl/koffiebrande ... nederland/ met bijna alle branderijen, maar ik vind het vaak wat lastig te kiezen en de verzenkosten relatief hoog…

Ik ben erg benieuwd naar Friedhats en het Hoofdkwartier, waar ik veel goeds over lees, wellicht dat ik daar mijn volgende bestelling plaats.

Betontruckchauff

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Betontruckchauff » zo 15 sep 2019, 21:20

Kijk eens op www.granokoffie.nl
Heeft goede recensies en niet duur.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor fransg » zo 15 sep 2019, 21:59

Kijk eens op [xxx]
Heeft goede recensies en niet duur.
Als iemand slechts één berichtje heeft geplaatst en dat is een reclameboodschap, krijg ik weleens het idee dat het spam is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Betontruckchauff

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Betontruckchauff » ma 16 sep 2019, 11:45

Spam? Nou nee.
Drink zelf de arabicabonen van deze website.
Dus vandaar dat ik hem er als tip opzet.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten