Wat vind jij een schappelijke prijs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor bobbee » di 08 jan 2019, 22:57

Sinds wanneer hoeft kennis ineens niks meer te kosten?
Natuurlijk wel, maar dat hoeft toch helemaal niet alleen op lichtere branding te slaan. Bij Douwe Egberts en Illy zit ook ontzettend veel kennis en vaardigheid.
Denk ook niet dat daarmee bedoeld werdt om te vegelijken met een DE of Illy maar gewoon als punt in de zoektocht naar de verklaring voor de hogere prijs van een deel van de kleine branderijen die vers en/of op bestelling vers branden. Dat DE en Illy goedkoper zijn heeft andere redenen denk ik. Die hebben vast kennis in huis (hoewel je het zeker bij DE niet terugproeft) maar waarschijnlijk een heel ander verdienmodel. Mass production met 1200kg branders, boeren/handelaren minder betalen, veegbonen en deel veel goedkopere robusta in de melange. Ik noem maar wat. Ze richten zich ook niet op de verkoop van versgebrande bonen met branddatum op de zak, verwacht wel dat er iemand loopt intern die de kennis heeft maar het boeit ze niet. Daar halen ze hun omzet niet mee want dan moet de prijs omhoog.

Ik denk dat de groene bonen die ze in de Scandinavische landen kopen geselecteerd en goedgekeurd door Nordic approach een veel hogere inkoopprijs hebben.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Pti » di 08 jan 2019, 23:58

Dat is dus precies wat ik zeg, de hoge inkoopprijs en het hogere risico zijn de oorzaak van de hogere prijs, niet de argtonwaarde van het eindproduct of de waardering van de eindgebruiker.

Overigs noemde in Illy juist omdat deze bonen ook "gewoon" €32 p/kg kosten ;) zelfs €6,29 voor 250gr in de lokale Appie.

espressodokter
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 21:24

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor espressodokter » do 10 jan 2019, 11:30

Dat is dus precies wat ik zeg, de hoge inkoopprijs en het hogere risico zijn de oorzaak van de hogere prijs, niet de argtonwaarde van het eindproduct of de waardering van de eindgebruiker.

Overigs noemde in Illy juist omdat deze bonen ook "gewoon" €32 p/kg kosten ;) zelfs €6,29 voor 250gr in de lokale Appie.
Dus kan je voordeliger 4 blikken van 250gr kopen dan 1 kg :o
Dokter dokter wat mankeert mijn machine?

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Pti » do 10 jan 2019, 12:56


DaShAg
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 10:11

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor DaShAg » di 05 mar 2019, 15:11

Ik koop bonen bij een lokaal koffiewinkeltje. Brand zijn bonen zelf, uit Cuba komen ze. 19 euro voor een kilo zak, ik vindt ze verrukkelijk. 100% Arabica

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor cremalover » di 05 mar 2019, 17:20

Ik koop bonen bij een lokaal koffiewinkeltje. Brand zijn bonen zelf, uit Cuba komen ze. 19 euro voor een kilo zak, ik vindt ze verrukkelijk. 100% Arabica

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Cuba is de lekkerste boon die er is.Alkleen vaak moeilijk aan te komen.Maar als je een choco bom wil....Cuba.

Meike
Berichten: 6
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 10:24

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Meike » do 07 mar 2019, 10:41

Wat bepaald bij jullie de prijs die je ervoor over wilt hebben? Kwaliteit of duurzaameheid? En waar let je dan op als je duurzame koffie wil?

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Pti » do 07 mar 2019, 11:01

Hoi Meike, wat fijn dat je je even voorstelt en je erbij vertelt dat je het forum gebruikt voor je marketing onderzoek.

Meike
Berichten: 6
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 10:24

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Meike » do 07 mar 2019, 12:02

Hoi Meike, wat fijn dat je je even voorstelt en je erbij vertelt dat je het forum gebruikt voor je marketing onderzoek.
Hoi, excuses dat ik me niet heb voorgesteld. Ik ben een student, en doe samen met een andere student onderzoek naar duurzame koffie. Maar dan niet met de bedoeling om zelf een merk op te zetten, maar om een site te maken waar men verschillende soorten bestaande duurzame koffie kan vinden.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron