Wakuli koffie-abonnement

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Fisherman » do 18 apr 2019, 17:59

Volgens mij is 1x per maand het minimum. 1x per week of per 2 weken is ook mogelijk! En tussentijds opzeggen is ook een optie, wat wel fijn is.

Afgelopen weekend een Peruaanse boon in de bus, nog niet veel aandacht aan kunnen besteden helaas.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

deTest
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 12:51

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor deTest » zo 21 apr 2019, 00:06

Ik weet het nog niet zo goed met Wakuli. Twee weken geleden de eerste bonen gekregen, netjes op zaterdag in de bus. Bonen uit Brazilië, kreeg er ok espresso uit, maar niet geweldig. Dat zakje extra bonen heb ik nooit gekregen helaas...
Vandaag had ik de 2e zending moeten krijgen, maar geen Tikkie of betaalverzoek en ook geen bonen in de brievenbus. Toch jammer als je op verse bonen rekent. Hoop dat ik snel iets hoor / ze in de bus liggen en dat ze dit keer wel de moeite waard zijn!

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Fisherman » zo 21 apr 2019, 09:45

Ik weet het nog niet zo goed met Wakuli. Twee weken geleden de eerste bonen gekregen, netjes op zaterdag in de bus. Bonen uit Brazilië, kreeg er ok espresso uit, maar niet geweldig. Dat zakje extra bonen heb ik nooit gekregen helaas...
Vandaag had ik de 2e zending moeten krijgen, maar geen Tikkie of betaalverzoek en ook geen bonen in de brievenbus. Toch jammer als je op verse bonen rekent. Hoop dat ik snel iets hoor / ze in de bus liggen en dat ze dit keer wel de moeite waard zijn!
Sluit me hier grotendeels wel bij aan met de levering van afgelopen week. Hoewel ik de koffie meer dan prima vind, is mijn ervaring qua levering 180° t.o.v. mijn eerste weken. Ik had de bonen op vrijdag in de bus (niet erg) en ook ik had mijn beloofde extraatje niet meegeleverd.

Ik zag dat de heren achter het concept in Boston waren voor de Specialty Coffee Expo, maar dat mag geen excuus zijn. Hopelijk komen ze met frisse ideeën terug en gaat het bergopwaarts straks =).

Hopelijk maken ze het goed met je, deTest! Ik had nog geen reactie op mijn mail, misschien heb je zelf al een mailtje gestuurd?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

deTest
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 12:51

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor deTest » zo 21 apr 2019, 09:50

Nogmaals dank voor je moeite Fisherman, wordt gewaardeerd! :)
Heb ze maar een mail gestuurd of ik goed bij ze in het systeem sta. Benieuwd naar de nieuwe bonen!

deTest
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 12:51

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor deTest » ma 22 apr 2019, 18:07

Herstel: vandaag zaten de bonen ineens in mn brievenbus (verkeerd bezorgd?/ te drukke postbode?). Snel proberen iig!

upatamby
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2019, 21:19

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor upatamby » ma 22 apr 2019, 21:42

Even een vraagje:
ik heb geprobeerd espresso te maken van de Churupampa Peru, maar het resultaat is extreem zuur. Nu ben ik nog een beginner (en maak vaker zoete bonen zuur :roll: ), maar ik ben toch benieuwd of het alleen aan mij ligt of ook aan de bonen?
ECM Classika PID met FC | Niche Zero | AeroPress | Gene Cafe CBR-101

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Fisherman » ma 22 apr 2019, 22:00

Even een vraagje:
ik heb geprobeerd espresso te maken van de Churupampa Peru, maar het resultaat is extreem zuur. Nu ben ik nog een beginner (en maak vaker zoete bonen zuur :roll: ), maar ik ben toch benieuwd of het alleen aan mij ligt of ook aan de bonen?
Op filter zijn ze aangenaam zoet, dus de potentie zit erin. Is het de wrange zuurheid die je ervaart als je bijv. je puntje van je tong in aanraking brengt met een 9V batterij (zo'n blokje), of een aangenaam zuurtje als van een zegge, mandarijntje?

Deze boon zou niet zuur moeten zijn. Zou even spelen met maalgraad of temperatuur (als je die optie hebt).

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Capulus » di 23 apr 2019, 12:24

Even een vraagje:
ik heb geprobeerd espresso te maken van de Churupampa Peru, maar het resultaat is extreem zuur. Nu ben ik nog een beginner (en maak vaker zoete bonen zuur :roll: ), maar ik ben toch benieuwd of het alleen aan mij ligt of ook aan de bonen?
Op filter zijn ze aangenaam zoet, dus de potentie zit erin. Is het de wrange zuurheid die je ervaart als je bijv. je puntje van je tong in aanraking brengt met een 9V batterij (zo'n blokje), of een aangenaam zuurtje als van een zegge, mandarijntje?

Deze boon zou niet zuur moeten zijn. Zou even spelen met maalgraad of temperatuur (als je die optie hebt).

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
kortom, houd even een batterij tegen je mond aan! :)
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

upatamby
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2019, 21:19

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor upatamby » di 23 apr 2019, 14:27

Even een vraagje:
ik heb geprobeerd espresso te maken van de Churupampa Peru, maar het resultaat is extreem zuur. Nu ben ik nog een beginner (en maak vaker zoete bonen zuur :roll: ), maar ik ben toch benieuwd of het alleen aan mij ligt of ook aan de bonen?
Op filter zijn ze aangenaam zoet, dus de potentie zit erin. Is het de wrange zuurheid die je ervaart als je bijv. je puntje van je tong in aanraking brengt met een 9V batterij (zo'n blokje), of een aangenaam zuurtje als van een zegge, mandarijntje?

Deze boon zou niet zuur moeten zijn. Zou even spelen met maalgraad of temperatuur (als je die optie hebt).

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
kortom, houd even een batterij tegen je mond aan! :)
Ach, natuurlijk.
Ik heb zojuist een 9V batterij tegen mijn tong gehouden (oplaadbaar, maakt dat wat uit?), maar de koffie smaakt nog steeds zuur. ;)

Dan nu even serieus: het is geen prikkelend zuur. Ik proef het vooral aan de zij- en achterkant van de tong. Het zal aan mijn techniek liggen; ik ben nog een beginner en zoekende (zie draadje waar ik me voorstel: https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 86#p101327)
ECM Classika PID met FC | Niche Zero | AeroPress | Gene Cafe CBR-101

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Fisherman » di 23 apr 2019, 14:32

Op filter zijn ze aangenaam zoet, dus de potentie zit erin. Is het de wrange zuurheid die je ervaart als je bijv. je puntje van je tong in aanraking brengt met een 9V batterij (zo'n blokje), of een aangenaam zuurtje als van een zegge, mandarijntje?

Deze boon zou niet zuur moeten zijn. Zou even spelen met maalgraad of temperatuur (als je die optie hebt).

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
kortom, houd even een batterij tegen je mond aan! :)
Ach, natuurlijk.
Ik heb zojuist een 9V batterij tegen mijn tong gehouden (oplaadbaar, maakt dat wat uit?), maar de koffie smaakt nog steeds zuur. ;)

Dan nu even serieus: het is geen prikkelend zuur. Ik proef het vooral aan de zij- en achterkant van de tong. Het zal aan mijn techniek liggen; ik ben nog een beginner en zoekende (zie draadje waar ik me voorstel: https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 86#p101327)
Uiteraard, haha. Het is meer een expressie om een sensatie in woorden over te kunnen brengen. Het duurt even voordat je de koffie kan sturen naar je gewenste smaakprofiel, had je topic ook al gelezen inderdaad.

Gewoon lekker experimenteren blijven en je kan altijd het bekende espresso"compas" er eens bij pakken. Misschien helpt het!

Aangepast: https://baristahustle.com/blog/the-espresso-compass/

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door Fisherman op di 23 apr 2019, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten