Wakuli koffie-abonnement

upatamby
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2019, 21:19

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor upatamby » di 23 apr 2019, 14:52

Gewoon lekker experimenteren blijven en je kan altijd het bekende koffiecompas er eens bij pakken. Misschien helpt het!

https://baristahustle.com/blog/the-coffee-compass/
Dank voor de tip. Helaas staat er - vreemd genoeg - bij dat dat kompas niet werkt voor espresso. :o
ECM Classika PID met FC | Niche Zero | AeroPress | Gene Cafe CBR-101

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Fisherman » di 23 apr 2019, 14:55

Aangepast voor espressocompas :p.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Fisherman » do 16 mei 2019, 23:07

Alweer verschillende lekkere koffies gehad van Wakuli. Zoals een Peruaan, een Zuid Thaise en nu een Ethiopiër. Helaas geen tijd om uitgebreide reviews te doen.

Er zijn wel een paar weekjes geweest met wat operationele tegenslagen, volgens mij. Wat late bezorgingen en uitblijvende reacties op vragen. Toch hebben ze het nu weer mooi op de rails en wordt er een mooie service verleend.

Op social media zie je ook terug dat deze jongens erg serieus met het bedrijf bezig zijn; bezoeken van de producenten, educatie her-en-der, proeven en cuppen van de bonen. Erg leuk om te zien en wat ik vooral mooi vind is de transparantie die ze hierin geven.

Over de koffies; het zijn altijd omni-roasts en dat maakt dat ze zoet zijn maar m.i. wat weinig diepgang hebben. Er is wel wat van complexiteit uit te halen, maar dat kost best wat moeite qua spelen met variabelen. Ik merk dan ook dat ik zo nu en dan toch weer eens bestel bij zegge Shokunin of Black & Bloom, die zijn wat beter op het gebied van filter. Toch, voor deze prijs mogen ze er van mij voor zorgen dat ik altijd koffie op voorraad heb. Wel zo fijn =)

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Pti » do 16 mei 2019, 23:19

Met al die dure reisjes, de premium boerenprijs en de aantrekkelijke prijzen van het abonnement hoop ik dat ze dit vol kunnen houden. Het is een mooie manier om meer mensen aan boord van de specialty coffee train te krijgen en het lijkt alsof het allemaal groots wordt aangepakt

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Fisherman » do 06 jun 2019, 07:57

Ondertussen heb ik nog steeds het abonnement van Wakuli. Geen reviews meer want ik heb daar simpelweg geen tijd/zin voor.

De bonen die ik ontvang zijn steeds van prima kwaliteit voor doorsnee gebruik, en met de juiste zetmethode proef je de individuele karakteristieken van de origin zeker terug; het is dus niet iedere keer meer van hetzelfde en de bonen bieden voldoende diepgang voor mij om ze lekker te vinden, maar daar blijft het bij.

Op deze manier is het voor mij leuk om kennis te maken met de verschillende (ook minder bekende) koffielanden en -regio's. Voor meer complexiteit en een "wow" ervaring koop ik gewoon andere, luxere bonen, blijft dat ook een traktatie op zich.

Al met al een aanrader voor iemand die een gemakkelijke "daily sipping coffee" zoekt, zonder steeds op pad te hoeven. Het bied mij in ieder geval de zekerheid dat ik altijd iets op voorraad heb, zonder daarover te hoeven nadenken. En da's voor mij fijn =)

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor @3aan » do 06 jun 2019, 09:17




Al met al een aanrader voor iemand die een gemakkelijke "daily sipping coffee" zoekt,


Zonder er daarover te hoeven nadenken. En da's voor mij fijn =)
Moest toch even goed nadenken wat daar nou weer stond . . . AfbeeldingAfbeelding
Wat is er mis met een bakkie dagelijkse drinkbare koffie?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Fisherman » do 06 jun 2019, 10:16



Al met al een aanrader voor iemand die een gemakkelijke "daily sipping coffee" zoekt,


Zonder er daarover te hoeven nadenken. En da's voor mij fijn =)
Moest toch even goed nadenken wat daar nou weer stond . . . AfbeeldingAfbeelding
Wat is er mis met een bakkie dagelijkse drinkbare koffie?
Ah, daarmee bedoel ik dat hij qua prijs-kwaliteit prima is om elke dag te kunnen drinken en aan te bieden aan gasten. Een (goede) Geisha bijvoorbeeld koop je meer voor speciale gelegenheden, vanwege de prijs.

Ik zou het me niet kunnen/willen veroorloven om dagelijks koffie van €60+ per kilo te drinken in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Dirk Jan » zo 16 jun 2019, 11:03

Vrijdagmiddag ontving ik mijn eerste pakketje Wakuli Blend bonen. 'S avonds meteen eerste bakkie proberen. De maalgraad van de vorige boon zo laten staan en dat was iets te fijn voor deze boon. Hij drupte, maar de koffie smaakte wonderwel prima. Vol, romig, iets zoetigs zou ik zeggen. Gisteren de maalgraad een streepje grover gezet en toen proefde ik iets meer zuurtjes, of was het 'bitter', ik weet het niet.
Volgende probeersel: de maalgraad gaat weer naar iets fijner en ga ik minder met de tamper aandrukken.

Vriendelijke groet,
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wakuli koffie-abonnement

Berichtdoor Youssef » vr 16 aug 2019, 22:38

klinkt wel leuk dit
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron