Even voorstellen

Thijszon
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 okt 2019, 14:28

Even voorstellen

Berichtdoor Thijszon » za 19 okt 2019, 20:49

Hi!

Ik ben Thijs. Begin 30 nog.

Ik ben al enige tijd geinteresseerd in koffie.
Bij de Bagels en Beans de bug te pakken gekregen, toen ik op een KvdW spirit mocht werken met een La Marzocco Swift.
Ik heb daar mijn eerste koffie boek gekocht om meer te leren over koffie. And so it began!

Via een periode van 5 jaar in Londen waar ik bij Allpress en Square Mile heb gewerkt, ben ik 3 jaar geleden weer terug in Nederland gekomen, waar ik nu voor Bocca werk.

Gedurende de laatste 8/9 jaar vanaf dat eerste boek, heb ik constant door gezocht naar nieuwe dingen om te leren. Mijn laatste obsessie is om de koffie markt (economische kant) helemaal te proberen te begrijpen en ik ben bezig alle Barista Hustle cursussen af te ronden (dikke vette aanrader!)

Thuis heb ik geen bijzondere setup, maar dat is vooral omdat ik genoeg op werk tot mijn beschikking heb.
Mijn quality lab bestaat uit een ek43, mythos, puqpres en decent espresso machine. Het werkt erg fijn zo.
1 keer heb ik de espresso machine ook mee naar huis genomen waar ik met mijn baratza preciso ook erg lekkere shotjes kon zetten.

Ik hoop meer te gaan leren over de mechanische kant van machines in onze industrie en ik hoop ook meer te leren over wat jullie lekker vinden, zodat ik dat weer kan gebruiken op werk.

Ps: Ik ben hier niet namens Bocca om koffie te verkopen. Mijn meningen zijn dus ook puur van mij en reflecteren daarom niet (altijd) die van mijn werkgever.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Marcje » zo 20 okt 2019, 08:23

Welkom Thijs!
Je kennis zou wel eens een leuke verbreding van het forum kunnen zijn, wees niet bang om een mening te hebben! ;)
dus...

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen

Berichtdoor GuidovW » zo 20 okt 2019, 09:03

Welkom Thijs,
Het klinkt alsof je ook wel wat te melden hebt. :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Pti » zo 20 okt 2019, 09:24

Welkom! Mooi speelgoed in dat land, het zou zomaar de enige Decent in NL kunnen zijn ?!

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » zo 20 okt 2019, 09:37

Leuk en uiteraard welkom.

Vr groet,
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Thijszon
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 okt 2019, 14:28

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Thijszon » zo 20 okt 2019, 11:56

Welkom! Mooi speelgoed in dat land, het zou zomaar de enige Decent in NL kunnen zijn ?!
Het is erg leuk!

Je raakt er eigenlijk niet mee uitgespeeld!
Ik weet niet zeker of het de enige is in het land. Er zijn er in ieder geval niet veel.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Powerreserve » zo 20 okt 2019, 13:28

Welkom Thijs.

Ben benieuwd naar je ervaringen met de barista cursus van Barista Hustle.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor swimmer » zo 20 okt 2019, 19:11

Inderdaad welkom Thijs.
Wat fijn dat er nóg iemand bijkomt met een hele boel kennis & ervaring met diverse apparatuur in huis!
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Thijszon
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 okt 2019, 14:28

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Thijszon » di 22 okt 2019, 11:50

Welkom Thijs.

Ben benieuwd naar je ervaringen met de barista cursus van Barista Hustle.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
De barista Hustle cursussen zijn erg goed. Ik heb destijds meegedaan met de beta tests en ik heb me nooit meer uitgeschreven.

Laatst maar weer eens opgepakt en ik was aangenaam verrast om te zien dat alles verbeterd is.
De cursussen hebben een goede structuur en zijn niet moeilijk te begrijpen.
Er zijn veel verschillende cursussen beschikbaar nu:

Barista one (alle basis dingen)

Advanced coffee making (super interessant. Gaat heel specifiek in op waarom iets is zoals het is)

Percolation

Terroir

Water

Cafe QC

Volgens mij zijn er nog meer cursussen beschikbaar.

Tevens krijg je ook toegang tot andere exclusieve content zoals onderzoeks papers en handige tools (mijn favorieten zijn de cowculator en de extraction calculator)



Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Even voorstellen

Berichtdoor martinierius » di 22 okt 2019, 18:08

Welkom! Mooi speelgoed in dat land, het zou zomaar de enige Decent in NL kunnen zijn ?!
Het is erg leuk!

Je raakt er eigenlijk niet mee uitgespeeld!
Ik weet niet zeker of het de enige is in het land. Er zijn er in ieder geval niet veel.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
In België bvb schijnt er nog maar 1 te zijn. Ben ook wel benieuwd naar je ervaringen met die machine.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron