Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Emass
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 14:11

Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Berichtdoor Emass » vr 25 okt 2019, 17:02

Hallo allemaal,

Allereerst zou ik mij graag voorstellen. Ik ben Emile, 24 jaar en nog een student. Ik ben sinds 1,5 jaar begonnen met het verkennen van de wereld van koffie. Het is begonnen toen ik met mijn vader een barista cursus deed waar alle informatie werd gegeven over de invloed van weer op de smaak, malingsgraad, doorlooptijd etc. Sindsdien probeer ik zoveel mogelijk zelf te leren, waardoor ik bij dit forum ben terecht gekomen. Ik vind het ontzettend interessant en uitdagend om een goede espresso te zetten.

Ik heb zelf een goedkope halfautomaat van Delonghi omdat ik eerst heb geïnvesteerd in een maler (Eureka Mignon Specialita), wat mijn espresso aanzienlijk verbeterde. Mijn volgende stap is om een goede tweedehands halfautomaat te kopen. Momenteel is mijn oog gevallen op de Rancilio Silvia, maar om heel eerlijk te zijn hoop ik dat jullie nog goede tips hebben over andere apparaten. Ik maak mij 'zorgen' om de temperatuurregeling van de Silvia. Ik weet niet of dat helemaal terecht is.

Als jullie tips hebben hoor ik het graag, mijn budget is ongeveer 500 euro, maar ik ben wel bereid eventueel wat extra neer te leggen indien nodig. Voor nu zal ik vooral het forum verkennen om mijn kennis uit te breiden!

Groetjes,

Emile
Expobar Brewtus IV - [Malerloos] - Commandante C40

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Berichtdoor Marcje » vr 25 okt 2019, 17:28

Welkom.
Verstandig dat je eerst een goede maler hebt gekocht!
Ik heb wel een zwak voor een Rancilio Silvia. Ziet eruit alsof de ontwerper alleen een winkelhaak en zetbank tot z'n beschikking had, maar er komt wel een prima espresso uit. We hebben er zelf nog eentje die mee mag op vakantie.
Als je ze tweedehands koopt (zou dan vanaf de V3 doen, die heeft een beduidend betere stoompijp) en er zelf een PID regelaar op meubelt blijf je vgls mij ruim binnen budget en heb je een set waar je, qua smaak, wel even mee vooruit kunt!
dus...

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Berichtdoor GuidovW » vr 25 okt 2019, 18:19

Hé Emile, welkom op het forum en succes met je speurtocht. :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Berichtdoor fransg » za 26 okt 2019, 11:54

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Berichtdoor Powerreserve » za 26 okt 2019, 12:20

Welkom Emile!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Emass
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 14:11

Re: Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Berichtdoor Emass » zo 27 okt 2019, 22:02

Bedankt allemaal voor de tips en het warme welkom!

Ik heb gezien dat er ook een nieuwe Rancilio aankomt met een dubbele boiler + PID. Ik twijfel nu of ik toch niet wil doorsparen en een Expobar of deze Rancilio wil kopen. We zullen het zien!
Expobar Brewtus IV - [Malerloos] - Commandante C40

Emass
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 14:11

Re: Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Berichtdoor Emass » vr 03 jan 2020, 17:03

Het is uiteindelijk een Expobar Brewtus 4 geworden, ben er ontzettend blij mee! Nu is de ontdekkingsreis begonnen. Al vele uren internet en koffiepraat forum doorgespit naar tips en tricks en nu begonnen met verschillende koffies te proberen.
Expobar Brewtus IV - [Malerloos] - Commandante C40

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Berichtdoor Pti » vr 03 jan 2020, 17:55

Gefeliciteerd, brewtus is erg moeilijk te verslaan in z'n prijsklasse.

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Berichtdoor Keyser » vr 03 jan 2020, 19:41

Goede keuze! Zelf ook eigenaar van een Brewtus 4. Ben er erg tevreden mee. Vooral de stabiliteit van de temperatuur werkt prettig. Ik wens je veel plezier met experimenteren

Gebruikersavatar
Daniël
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 okt 2019, 10:05

Re: Voorstellen + Tips worden gewaardeerd

Berichtdoor Daniël » za 04 jan 2020, 12:17

Goed bezig. Mooie maler die eureka’s, expobar ken ik niet zo goed.
Heb je ook foto’s?


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron