Beginnen bij het begin

Shaw
Berichten: 9
Lid geworden op: do 02 jul 2020, 20:58

Beginnen bij het begin

Berichtdoor Shaw » ma 06 jul 2020, 08:55

Hallo allemaal,

Beginnen bij het begin, zowel op dit forum als in de wereld van koffie maken;
Ik ben Rob, 34 jaar en woon samen met mijn vriendin en 2 dochters in Noord-Brabant.

Enthousiast als het om heerlijke koffie gaat (vooral espresso). Vooralsnog alleen maar lekkere koffie gedronken en nooit van boon tot koffie gemaakt. Om een beeld te geven; ik ben opgegroeid met filterkoffie en thuis drink ik Nespresso. (geen idee of ik vloek in de kerk :) ).
Nu drink ik dus vooral de betere koffie in een koffietentje, maar ik wil deze kwaliteit (en ambacht :)) dus ook naar huis gaan halen.

Doel is om, mede met de informatie en adviezen hier, een mooi, maar vooral kwalitatief goede set (machine, molen e.d. - al dan niet 2e hands) aan te schaffen. En thuis heerlijke koffie's kan maken.


Daarom zal ik in den beginnen hier niet zo actief posten, maar vooral nog veel informatie aan het ophalen zijn. Gaandeweg zullen de vragen wel komen. Eerst ga ik door alle sticky posts heen :)

Ik sta er dus als newbie in, voordeel daarvan is dat 'verkeerde' gewoontes niet meer afgeleerd hoeven worden ;)

verbasterd
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 10:05

Re: Beginnen bij het begin

Berichtdoor verbasterd » ma 06 jul 2020, 09:45

Ha Rob, Ik zit in hetzelfde bootje! Succes en ben benieuwd :)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Beginnen bij het begin

Berichtdoor fransg » ma 06 jul 2020, 10:00

welkom, en goeie aanpak!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Shaw
Berichten: 9
Lid geworden op: do 02 jul 2020, 20:58

Re: Beginnen bij het begin

Berichtdoor Shaw » ma 06 jul 2020, 10:02

Ha Rob, Ik zit in hetzelfde bootje! Succes en ben benieuwd :)
Dank je! Ik las het in je eigen voorstel-topic.
Die heb ik dan ook aardig doorgelezen, want onze situatie is bijna gelijk (hier ook wat 'zorgen' over mijn vriendin die het moet kunnen bedienen en ook ik ga van de Nespresso afkomen :))

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Beginnen bij het begin

Berichtdoor Madencio » ma 06 jul 2020, 13:19

Welkom!
... / DF83

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Beginnen bij het begin

Berichtdoor Keyser » ma 06 jul 2020, 13:34

Welkom en alvast veel plezier gewenst.

verbasterd
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 10:05

Re: Beginnen bij het begin

Berichtdoor verbasterd » ma 06 jul 2020, 14:32

Ja uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch voor single dosing gegaan met de Niche. Dan bereid ik zelf de hoeveelheid voor en kunnen we ook omschakelen naar andere bonen als we willen. Bijv. caffeinevrij (ook een beetje vloeken ;)). En was ook wel benieuwd na al die goede verhalen te hebben gelezen (al is mijn referentiekader beperkt tot ervaringen van anderen) en vond de prijs ook nog redelijk.

En qua apparaat toch gelijk de stap gezet naar de Lelit Bianca. Gevoelsmatig een stabiele machine die je na (flink wat) oefenen een mooie espresso geeft. En waar je vervolgens, wanneer ik het een beetje onder de knie heb, nog meer mee kan spelen.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Beginnen bij het begin

Berichtdoor Keyser » ma 06 jul 2020, 15:48

Kijk, dat is pas instappen

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Beginnen bij het begin

Berichtdoor swimmer » di 07 jul 2020, 05:26

Welkom in de wonderen wereld des koffie
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » di 07 jul 2020, 07:59

Welkom op Koffiepraat.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron