Voorstellen en behoefte aan advies espresso machine en bonenmaler

Ydwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 24 aug 2020, 20:46

Voorstellen en behoefte aan advies espresso machine en bonenmaler

Berichtdoor Ydwer » vr 28 aug 2020, 09:07

Ik geniet van een goede espresso en snap niet dat ik thuis nog steeds iedere ochtend op de knop van de Nespresso druk. Het is dus tijd om de switch te maken maar ik loop er tegenaan dat ik niet een goede keuze kan maken in wat ik aan moet schaffen. Hieronder schets ik in het kort mijn koffiedrink patroon.

's Ochtends als ik wakker wordt begin ik met een dubbele espresso. In de loop van de ochtend nog een en gedurende de dag kom ik totaal op ongeveer 4 koptjes koffie (soms meer). Dit zelfde patroon geldt voor mijn vriendin, dus eigenlijk alles x 2.
Als ik weet dat er in een koffietentje goede cappuccino's gemaakt worden dan bestel ik soms een cappuccino. Thuis doe ik dit eigenlijk niet, maar als ik het zou kunnen wellicht wel, maar zeker niet altijd. Dit zal dan misschien een weekend koffie worden. Mijn vriendin maakt heel af en toe een cortado.
Soms ben ik klaar met espresso of zijn de cupjes op. Dan maal ik goede bonen met een handmalertje en maak ik koffie met de Airopress. Dit doen we overigens ook als we een trip maken met de camper of als ik op reis ben voor werk.
Verder vind ik het leuk om met koffie bezig te zijn en om koffie te zetten.

Nou ben ik me al tijdens aan het oriënteren voor een espresso machine en een grinder. Inmiddels heb ik begrepen dat de bonenmaler / bonen bijna belangrijker of zeker zo belangrijk zijn als de espresso machine zelf (en de barista natuurlijk).

Een beetje advies om de knoop door te haken zou ik erg op prijs stellen en volgens mij is dit de juiste plek om dit te krijgen. Hieronder een aantal punten die voor mij belangrijk zijn.

- Totale budget: € 1500,-
- Meer espresso dan cappuccino
- Tussen 4 en 10 kopjes per dag

De maler wordt naar mijn mening een tweedehands horeca maler. Ik had een tweedehands Eureka Zenith 65E grinder op het oog maar die was helaas net weg. Hier heb ik goede dingen over gelezen. Wat vinden jullie en wat zou een vergelijkbaar alternatief kunnen zijn. Ik zat nog te kijken naar een Fiorenzato F64 EVO of een Mazzer Super Jolly (ik wil alleen geen doser).

Espresso machine heb ik meer moeite mee om een keuze te maken en staat voor mij nog behoorlijk open.

Ik ben benieuwd met wat voor verschillende opties jullie komen. Alvast bedankt!

Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten