Van voyeur naar forum lid

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: Van voyeur naar forum lid

Berichtdoor Eckspresso » do 13 mei 2021, 21:27

Na lange tijd forums afspeuren en interessante reviews te lezen. Vandaag eindelijk de gelukkige eigenaar geworden van deze 2 pareltjes.

Met de bonen maler was het een lange weg. Zoals hierboven beschreven was mijn oog als eerst gevallen op de Niche Zero. Maar die heb ik uiteindelijk voor de bekende reden geannuleerd.

Daarna tot in den eeuwigheid de ontwikkelingen van de nieuwe G-iota gevolgd. Mooie alternatief voor de Niche. En had er zeker goede hoop voor. Met name dat ik er van overtuigd dat de work flow van deze molen(s) het beste bij mij past. Maar was helaas toch niet helemaal overtuigd van de presentaties met name voor de fijne espresso maling. Ook met de upgrade van de maal schijven.

Dus dan bleven er een aantal opties over. Of aanzienlijk meer uitgeven aan een single dose maler met dezelfde work flow. Zoals bijvoorbeeld de Lagom p64. Of een meer traditionelere maler die zijn kwaliteit al ronduit bewezen heeft.

Dus alsnog voor plan b gegaan en het is de Eureka Mignon XL geworden.
Mooie 65mm schijven en een wat compactere maler die niet al te veel ruimte op het keukenblad inneemt. Ook al is deze maler nog niet zo heel lang op de markt. Er zijn al vele erg positieve reviews en ervaringen te vinden.
En tevens kan deze maler de schoonheid van de Lelit Bianca alleen maar complimenteren.

Zoals ik al in mijn introductie hierboven heb beschreven was het bij de Lelit Bianca liefde op het eerste gezicht. De vele mogelijkheden die deze machine biedt spreekt mij zeer aan. En ik ga de uitdaging aan om deze dame te leren temperen :)

Voor de afwisseling kan ik altijd nog de handmaler gebruiken om een french press bakkie te zetten

Als afsluiting van dit verhaal wil ik de heren van Het Hoofdkwartier te Amstelveen heel erg bedanken voor het uitgebreide advies zowel hier op het forum als bij hun in de winkel. Voor goede service en hoge kwaliteit ben je bij hun aan het goede adres. En er zullen nog vele kilo's vers gebrande koffie deze kant op worden verscheept :)AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Van voyeur naar forum lid

Berichtdoor fransg » do 13 mei 2021, 22:06

Mooie set, gaaf avontuur aangegaan!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Van voyeur naar forum lid

Berichtdoor bobbee » do 13 mei 2021, 22:34

Veel plezier ermee!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Van voyeur naar forum lid

Berichtdoor Pti » vr 14 mei 2021, 12:37

En? Heb je nog kunnen slapen na alle cafeïne? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: Van voyeur naar forum lid

Berichtdoor Eckspresso » vr 14 mei 2021, 17:06

En? Heb je nog kunnen slapen na alle cafeïne? :mrgreen:
Nog 1 klein shotje en dan ga ik echt een poging wagen om te slapen hahaha

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk



Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron