Voorstellen

Empeej
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 dec 2020, 20:08

Voorstellen

Berichtdoor Empeej » zo 31 jan 2021, 20:56

Ruim een jaar na de koffieworkshop in Amersfoort (bij één van de partners van koffiepraat.nl) ben ik er nu echt klaar mee. Wat zijn mijn ogen en smaakpapillen toen open gegaan. Koffie smaakte nergens meer als voorheen. Opeens viel het me op hoezeer koffie overal veel te bitter of zelfs zurig smaakten.

Nu kom ik natuurlijk (net als een groot deel van NL) al bijna een jaar nergens meer. Dus dan is de blik een vol op de koffie thuis gericht. Mijn filterapparaat met ingebouwde 'maler' heeft mijn vertrouwen verloren. Na veel rondneuzen op dit forum heb ik een goede maand geleden de Specialita gekocht. Vooralsnog gebruik ik die voor mijn filterapparaat en dit blijkt al een stuk betere koffie op te leveren.

Nu ben ik nog aan het dubben over een espressomachine. Keuzes... niet mijn sterkste punt. En in mijn sociale kring ook weinig vergelijkingsmateriaal voorhanden. Ik ga gauw een thread starten om jullie hulp in het keuzeproces te vragen. Laat de reis beginnen!

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » zo 31 jan 2021, 21:50

Leuk, lekker uitzoeken, aanschaffen en proberen. Veel plezier en welkom hier.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen

Berichtdoor GuidovW » ma 01 feb 2021, 13:08

Welkom Empeej. :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Empeej
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 dec 2020, 20:08

Re: Voorstellen

Berichtdoor Empeej » di 02 feb 2021, 15:40

En allebei een Pavoni hendelmachine. Zou je iemand die (behalve tijdens een workshop) nog nooit een espresso gezet heeft met een halfautomaat een hendelmachine aanbevelen? Of zou je dan zeggen: begin eerst met een halfautomaat, dan heb je net wat meer grip op de verschillende parameters?

Ik hou sowieso in gedachten dat het heel wat tijd, proberen en proeven zal kosten voordat ik in staat ben om aan te wijzen welke parameter is bij moet stellen om tot het beste resultaat te komen.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor HanR » di 02 feb 2021, 16:33

Een veerhevel zonder problemen.
Een handhevel niet.
Of de druk door een pomp of door een veer wordt geleverd is niet belangrijk.
In het geval van een handhevel is de geleverde druk, in tegenstelling tot beide bovenstaande soorten machines, niet consistent.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten