Even voorstellen

JochemH
Berichten: 2
Lid geworden op: do 07 jan 2021, 18:07

Even voorstellen

Berichtdoor JochemH » wo 03 mar 2021, 11:07

Hoi forum,

Ik ben Jochem en woon samen met mijn vrouw en twee kinderen in Scheveningen. Mijn vrouw heeft jarenlang als barista gewerkt in verschillende koffiezaakje in Den Haag, maar gek genoeg hadden we thuis nog geen goede machine staan. Nu we in deze coronatijd zoveel thuis zitten vonden we het dan eindelijk de moeite waard voor deze toch best grote investering.

Eind vorig jaar ben ik daar dan ook eens goed ingedoken. Lid geworden van dit forum, alles lezen wat er te lezen is, zoekalert op Marktplaats. Met mijn toch redelijk beperkte budget was het vooral een kwestie van geduld.
In januari boekte ik mijn eerste marktplaats succes met een relatief goedkope Mahlkonig Vario. Dat was een mooie basis. Konden we direct gebruiken voor het malen voor onze moccamaster en aeropress. Maar de machine bleek een lastiger verhaal. Halverwege vorige maand ben ik uiteindelijk in de telefoon gekropen en heb ik wat mensen gebeld. Eén daarvan was HanR, omdat die hier overkomt als een autoriteit en in de buurt zit. Na een mooi uitgebreid gesprek over koffie waarbij Han me al had overtuigd van een tweedehands machine binnen mijn budget, kwam aan het eind van het gesprek nog even zijn project ter sprake waarbij hij een Brewtus II aan het ombouwen was naar een Brewtus IV. Dat was een buitenkans waar ik mijn budget wel voor wilde oprekken.

En dus staat er sinds gisterenavond een prachtige Brewtus naast een Mahlkonig. Geweldige dubbele boilermachine, geweldige service van Han. Nu nog werken aan het perfecte bakkie.
AOFI6019[1].JPG

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » wo 03 mar 2021, 11:25

Welkom, en mooi aangepakt!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Even voorstellen

Berichtdoor RoosW » wo 03 mar 2021, 11:41

Wow, mooie machine! Welkom op het forum :)
Hoe bevalt de Mahlkonig Vario?

JochemH
Berichten: 2
Lid geworden op: do 07 jan 2021, 18:07

Re: Even voorstellen

Berichtdoor JochemH » wo 03 mar 2021, 11:53

De Vario bevalt best goed. Alhoewel we dat voor espresso nog moeten ervaren. Het is vooral fijn dat je zowel grof kunt malen voor filter en fijn kunt malen voor espresso met 1 machine zonder daar heel veel moeite voor te hoeven doen.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Marcje » wo 03 mar 2021, 11:54

Welkom!
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » wo 03 mar 2021, 11:58

De Vario bevalt best goed. Alhoewel we dat voor espresso nog moeten ervaren. Het is vooral fijn dat je zowel grof kunt malen voor filter en fijn kunt malen voor espresso met 1 machine zonder daar heel veel moeite voor te hoeven doen.
De Vario is mechanisch niet enorm robuust dus misschien is het raadzaam 'm niet al te zwaar te belasten met vaak omschakelen van ene naar andere maling. Mogelijk dat hij dan een zo lang mogelijke tijd meegaat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Even voorstellen

Berichtdoor RoosW » wo 03 mar 2021, 11:59

De Vario bevalt best goed. Alhoewel we dat voor espresso nog moeten ervaren. Het is vooral fijn dat je zowel grof kunt malen voor filter en fijn kunt malen voor espresso met 1 machine zonder daar heel veel moeite voor te hoeven doen.
Wij hebben hem (2e hands) overwogen, maar de San Marco paste beter in het budget.
Ik vind het wel (de MK) een hele mooie machine.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen

Berichtdoor GuidovW » wo 03 mar 2021, 19:45

Mooi verhaal.
Welkom Jochem.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » do 04 mar 2021, 10:52

Welkom hier en plezier.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron