Hallo!

doubleb
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 15:25

Hallo!

Berichtdoor doubleb » ma 12 apr 2021, 10:42

Goedemorgen,

Al enige tijd kijk ik hier mee. Sinds een klein jaar heb ik een Gaggia Classic (de oude versie) met een Macap M4 trapsgewijze maler (beiden tweedehands aangeschaft). Inmiddels heeft het koffievirus ook mij te pakken gekregen en verdiep ik mij steeds verder in de wereld van, voornamelijk, espresso.
Ik begin nu tegen de limieten van de Macap aan te lopen met zijn trapsgewijze instelling en ben dus op zoek naar een andere maler. Ik ben hier vooral om te leren en veel informatie op te doen.
De Gaggia heeft het afgelopen jaar een aantal modificaties gehad (9 bar, PID, sproeikop, stoompijpje). Uiteindelijk wil ik die ook gaan upgraden, maar een maler is voor mij nu eerste prioriteit.

Ik ben er wel uit dat ik wil single dosen. Er zijn verschillende opties. Ik zie recent wat langs komen over de G-iotta. Die vind ik interessant. Eventueel met de SSP high-uniformity burrs, aangezien ik eigenlijk alleen maar espresso of op espresso gebaseerde dranken maak. Genoeg vragen nog om uit te zoeken, maar die zal ik stellen in de daarvoor bestemde onderwerpen.
Lelit Bianca | Sculptor 078s | G-iota | Clever Dripper | Timemore C2

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Hallo!

Berichtdoor bobbee » ma 12 apr 2021, 10:50

Welkom hier op het forum! Stel je vragen gerust, het is leuk als je meedeelt op ons forum.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Hallo!

Berichtdoor Dirk Jan » ma 12 apr 2021, 18:32

Ook hier een welkom.
Goede zoektocht gewenst.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron