Voorstellen

Waterman
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 09:42

Voorstellen

Berichtdoor Waterman » ma 12 apr 2021, 12:12

Hoi,

Ik ben 50 jaar, omgeving Nijmegen, en na 10 jaar superautomaten op zoek naar een betere koffiebeleving. Wel een starter/noob dus. Veel aan het inlezen, voordat ik de trekker overhaal om te gaan aanschaffen.

Mijn koffieprofiel: Door het vele thuiswerken heb ik het aardig in de gaten. Het gemiddeld koffiegebruik in het gezin ligt op ongeveer 8 per dag. Een stuk of 5 zwarte koffies variërend van espresso tot lungo. Daarnaast een stuk of 3/4 cappuccino.

Na het inlezen kom ik op twee potentiele molens: Eureka Mignon of Bezerra bb005. Dat lijkt redelijk eenvoudig te gaan. De semi automaat uitzoeken is fors ingewikkelder om terug te brengen tot 2.... Hier komt ook mijn vrouw om de hoek kijken: Het moet er mooi uitzien, naast dat hij het goed moet doen. Ik wil ook niet starten met een heel simpel ding, maar wil gelijk gaan voor iets waar ik langere tijd mee uit de voeten kan en kan leren. De combinatie functies en looks geven mij een aantal opties. De geaccepteerde prijs blijkt daar denk ik ook wel uit. Brewtus IV (dual boiler, maar vanwege dagelijks gebruik overdreven?), Bezerra Magica (vraag me wel af of het Pid model wel zin heeft bij de warmtewisselaar), Rocket appartemento,

Bij de machines zit ik nog met vragen als: welke zijn onderhoudsgevoeliger, is voor mijn gebruik een dual boiler niet ook een beetje overkill, mis ik niet een paar evidente concurrenten.

Dan komt daarna het vraagstuk van de ervaringen met winkels. Ik vindt de site van casabarista redelijk helder en duidelijk, vindt een regionale leverancier ook gewoon fijn vanwege onderhoud, maarrr zijn er misschien leveranciers in Nederland waar ik goed tot een deal kan komen :) blijf Nederlander....

Groet!

Waterman

Waterman
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 09:42

Re: Voorstellen

Berichtdoor Waterman » ma 12 apr 2021, 17:15

toch ook de Lelit Marax op het lijstje gezet....

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » ma 12 apr 2021, 18:29

Welkom en een leuke zoektocht!
Een Rancilio Sylvia met PID? Kan ook goed melk opschuimen, hoewel wij met de machien alleen espresso's maken.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Waterman
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 09:42

Re: Voorstellen

Berichtdoor Waterman » ma 12 apr 2021, 18:40

Welkom en een leuke zoektocht!
Een Rancilio Sylvia met PID? Kan ook goed melk opschuimen, hoewel wij met de machien alleen espresso's maken.
Die heeft mijn vrouw afgekeurd :D

Waterman
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 09:42

Re: Voorstellen

Berichtdoor Waterman » di 11 mei 2021, 16:10

Uiteindelijk de trekker overgehaald met een verhoging van budget.... :? .... Profitec Pro 600 en Eureka Specialita.....

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Voorstellen

Berichtdoor Marc O. » di 11 mei 2021, 17:53

Mooie startset, gefeliciteerd met de keuze!
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron