Water / koffie in residubak

kees riedijk
Berichten: 3
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 15:27

Water / koffie in residubak

Berichtdoor kees riedijk » vr 07 mei 2021, 16:06

Al ca 10 jaar gelukkige gebruiker van Caffeo Bistro ( melitta) altijd ootijd zn reinigingen uitgevoerd , nu sinds enkele dagen / weken is de residu erg nat en geen mooie droge damschijven meer.
Kan niet ontdekken wat het is .? De zetgroep vervangen is nogal prijzig en ook niet wetende of dit oorzaak is.?
Wie kan mij van enige info voorzien .??

Ben een precieze en rustige sleutelaar.!

Mijn dank is groot.👍 . Mvgr kees

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Water / koffie in residubak

Berichtdoor fransg » vr 07 mei 2021, 16:27

Maakt het in smaak iets uit?

Gebruik je altijd exact dezelfde bonen van dezelfde herkomst of heb je nu iets andere bonen?

Klinkt alsof je een volautomaat hebt, klopt dat? Zit er dus een maler in, en hoe oud is die? Zou die aan onderhoud toe zijn? Weet je hoeveel maalsel er wordt gedoseerd en heb je kunnen nagaan of dat exact hetzelfde is?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

kees riedijk
Berichten: 3
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 15:27

Re: Water / koffie in residubak

Berichtdoor kees riedijk » vr 07 mei 2021, 17:09

Hallo ,
Het is inderdaad een volautomaat , Ik gebruik altijd de zelfde boon soort van Lidl tot volle tevredenheid ,het app is ca 10 jaar oud maar kan echt niet zeggen hoeveel bakjes hij al gezet heeft,? Ben nu met pensioen en dan ca 8 kopjes per dag ....voor die tijd geen idee.! Of de smaak anders is met deze lekkage kan ik niet zeggen...tis gewoon erg lastig omdat je niet zeker weet of het wel een vol kopje gaat worden.
Het jammere is dat je tijdens koffie bereiding niet kan zien waar hij eventueel lekt.!

Groet kees.
Bijlagen
5849A492-381C-4E6E-94D1-DC5CB592015D.jpeg
Melitta caffeo bistro.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Water / koffie in residubak

Berichtdoor fransg » vr 07 mei 2021, 17:14

Zou goed kunnen dat het tien jaar oude malertje niet lekker meer is of zelfs de gehele machine na 10 jaar aan vervanging toe is.

Kun je 'm ergens grondig laten servicen, een 10-jaars-beurt waar ze dan tevoren eerlijk zeggen of het nog de moeite loont?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron