Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Startdraad: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor Ben70 » za 01 apr 2023, 11:53

Geen idee uit welk jaar de lijst van espresso machines is, maar Lelit Bianca heeft een rotatie pomp, dus ik zou me er niet op vast pinnen dat alles klopt
Beste Ben,

Dank voor het doornemen van de lijst en er op wijzen dat een correctie nodig is. Ga ik (direct) verwerken.

De rest van je opmerking is mijns inziens niet constructief. Ook citeer je de volledige originele post, wat in mijn menig geen toegevoegde waarde heeft. Dit forum heeft een ontzettend gezellige, prettige en behulpzame sfeer - laten we met zijn allen proberen het zo te houden.
als ik schrijf geen idee uit wel jaar de lijst is, dan bedoel ik de mogelijkheid dat je die ergens opgediept hebben de fout mee gekopieerd hebt. daar bedoel ik niets negatiefs mee, ik vind het juist positief wat je doet. je mag het opvatten zoals ik het bedoel en dat is niet negatief.tegendeel .
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Startdraad: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor fransg » za 01 apr 2023, 12:38

[leeg gemaakt door de auteur dezes zelve]
Laatst gewijzigd door fransg op za 01 apr 2023, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Startdraad: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor Ben70 » za 01 apr 2023, 13:01

dat je die ergens opgediept hebben de fout mee gekopieerd hebt.
De lijst is met zorg opgesteld, niet 'ergens opgediept'.

Ook al bedoel je het niet onaardig, je kunt het toch aardig formuleren, of anders gewoon sorry zeggen toch ;-)
Je hebt gelijk komt nu wat lullig over, had ik anders kunnen zeggen. opgediept bedoel ik mee van het net gehaald en foutje mee gekopieerd

maar Sorry ErikvW Ik bedoelde het niet rot,,maar kwam wel wat rottig mijn strot uit :oops: :oops:
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Startdraad: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor ErikvW » za 01 apr 2023, 13:09

Zand er over.

OT: wat input van HanR verwerkt, waardoor de diverse boilersoorten duidelijker worden. Thanks! HanR heeft nog meer goede ideëen...
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Startdraad: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor fransg » za 01 apr 2023, 13:26

Gaaf!

Misschien kunnen af en toe wat van die na-berichten worden gewist als de inhoud ervan eenmaal is verwerkt in het topstuk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

rolholrol
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 09:52

Re: Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor rolholrol » zo 02 apr 2023, 20:19

Mooi werk Erik!
Kleine correctie, de quickmill 820 is 58mm (in de spreadsheet staat 54).

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor ErikvW » do 13 apr 2023, 21:16

Mooi werk Erik!
Kleine correctie, de quickmill 820 is 58mm (in de spreadsheet staat 54).
Verwerkt. Kom, mist er nog iemand een specifieke machine of maler en welke eigenschappen (die nog niet in de tabel staan) mis je nog?

@HanR, had jij een PB ontvangen die ik heb gestuurd naar aanleiding van jouw welkome input?
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor ErikW » do 13 apr 2023, 21:35

Graag wat concrete criteria waarom een machine in een van de lijsten kan worden opgenomen.
De Key staat er bijvoorbeeld niet bij.
Niet in een Nederlandse winkel te koop doch wel redelijk gangbaar op dit forum.
Een londinium-x idem dito!
Of gaan we prijsplatform hanteren?

Wordt er uitgegaan dat elk lid helemaal onderaan wil beginnen en jaren gaat upgradend?
De laatste tijd een aantal nieuwe leden gezien die vrij hoog instappen!

Het zal altijd arbitrair zijn maar wat richtlijnen en uitgangspunten kunnen best helpen. :idea:

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor HanR » do 13 apr 2023, 22:21

PB heb ik ontvangen.
Ik worstel nog redelijk met het tweedehands verhaal. Waarom de ene machine wel en de andere niet. De verkoper is vaak belangrijker dan de machine.

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor Tekork » do 13 apr 2023, 23:45

Mooi initiatief Erik en leuk om mee te denken!

Bij machines kun je eventueel de Xenia nog zetten, die heeft oa HX en dual boiler configureer mogelijkheden https://www.xenia-espresso.de/en/

En bij malers de Eureka Libra als extra GBW optie https://www.eureka.co.it/en/catalogo/pr ... /1/80.aspx.

Je hebt het over een prijsplafond, denk dat we die keuze aan de koper moeten laten. Het is nooit te duur maar je hebt het er dan niet voor over :-)

Daarnaast de markt is zo in beweging dat je als aankoper wil weten hoe lang de “maker” het bedrijf al bestaat, land van herkomst en de service mogelijkheden (zelf/dealer/onderdelen-verkrijgbaarheid etc). Niche duo komt er bijvoorbeeld ook aan en de Timemore sculpture, maar hoe ver wil je gaan met modellen die nog niet uit zijn en zich nog moeten bewijzen? Minimaal jaar op de markt en minimaal in bezit van forumleden oid?

Ook benieuwd wat er voor tweedehands als paragraaf in komt.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron