espresso starter

Bram
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 15 sep 2017, 00:27

espresso starter

Berichtdoor Bram » ma 18 sep 2017, 11:28

Hi Mensen,
Even voorstellen!

Mijn naam is Bram, 40 jaar en ik lees al een tijdje mee op dit forum, omdat ik me oriënteer op een goede espressomachine en een goede maler. Ik heb nog geen ervaring als ‘barista’ met espressomachines, maar ik hou van espresso en andere koffieproducten.
Ik drink thuis filterkoffie en uit de cafetiere met 'vers' gemalen koffie uit een koffiezaak. (Ja,ja, ik weet inmiddels, er is nog ruimte voor verbetering ;-). Op mijn werk drink ik 'redelijke' espresso uit supermachine. Na weer eens een 'echt' lekkere espresso gehad te hebben uit een barista-food-truckje de knoop doorgehakt; dat wil ik zelf ook kunnen maken!

Ik zoek daarom nu naar een espressomachine en een goede maler. Mijn vriendin drinkt cappuccino's en andere melkvarianten, dus dit neem ik ook mee.

Bij aanschaf van kwaliteitsspullen heb ik geleerd, beter even doorsparen en iets goeds kopen want minder gebreken, beter werking en betere restwaarde bij eventuele verkoop. Na hier veel gelezen te hebben neig ik daarom naar een HX of DB E61 machine en denk aan machines in categorie als Bezzerra Magica/Mitica, Rocket Mozzafiati/Cellini/Giotto, of Expobar Brewtus 4. Ik kan het verschil tussen beide systemen nog niet zo goed beoordelen, al neig ik naar een HX omdat je dan via de warmtewisselaar steeds met vers water werkt i.p.v. water uit de boiler. Ook is DB vaak iets duurder?

Qua maler lees ik veel goede berichten over malers van Eureka zoals de Atom V2. Ik neig naar nieuw of jong tweedehands en vriendin wil geen enorme horecamaler op het aanrecht hebben staan (ik eigenlijk ook niet). Tips hierin zijn welkom.