Newbie zoekt een goed apparaat

doatnl
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 nov 2018, 16:31

Newbie zoekt een goed apparaat

Berichtdoor doatnl » do 22 nov 2018, 16:39

Beste Allemaal.

Tijdens de verhuizing heb ik mezelf voorgenomen om in mijn nieuwe huis een knap koffie apparaat aan te schaffen. Knap in de zin van goede koffie (zwart) en hij mag er ook nog eens leuk uitzien voor op de keuken.

Heb daarom mijn nespresso apparaat weggegooid en nu dringend opzoek naar een andere apparaat.

Ik drink enkel 1 kopje koffie in de ochtend en in het weekend incidenteel een 2e kop in de middag. Het mag een show zijn dus dacht aan minimaal met een piston erbij dus geen cups/pads.

Heb inmiddels koffiewarenhuis gebeld voor advies; deze adviseerde mij de quickmill 3035.
Ik ben voornemens deze aan te schaffen.

Toch ben ik benieuwd of jullie nog goede adviezen hebben?

Ik hoor graag

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Newbie zoekt een goed apparaat

Berichtdoor fransg » do 22 nov 2018, 17:18

https://www.euroquick.nl/product/quick-mill-3035/

Hoop geld voor een ding waar dan de bonen ook in worden warmgehouden, dus snel oud worden en een maler in de machine is vaak wat minder van kwaliteit dan een echte maler.

In het beginnerstopic op dit forum vind je al veel informatie.

Ik zette laatst bij een vriendin onderstaand setje neder en zij is daar zeer over te spreken, mee in haar sas, heeft er als het ware schik in, dus je zou ook zoiets kunnen samenstellen, hetzij tweedehands hetzij nieuw, ook hebben sommige forumleden zoals HanR en PdG vaak wel leuk goed spul gebruikt en opgeknappereerd staan.
56345830911__DA2CD19E-C5DE-4903-A44A-7AF23577B0E5.JPG
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Newbie zoekt een goed apparaat

Berichtdoor bvds » do 22 nov 2018, 18:44

Leuk de Eureka in het rood!

Die Eureka Specialita is alvast een heel goede keuze. Lekker stil en prima maalsel. Veel beter dan die geintegreerde QM maler. Kost ca. 400 e. Zo'n beetje de enige goedkopere maler die goed maalsel produceert is de Bezzera BB005 voor pakweg 250 e. Vaak 2e hands te krijgen.

Als je een eenvoudige machine wilt die snel warm is kijk dan eens naar de QM 820. In DE en IT koop je die nieuw voor 400 euro. Als je er dan bij HanR of PdG een OPV in laat zetten dan kun je jaren uit de voeten.

En anders is een Rancilio Silvia liefst met PID ook een aanrader. Dus vraag eens bij PdG en HanR wat ze hebben staan.

Zo'n Pavoni is ook leuk spul.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

doatnl
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 nov 2018, 16:31

Re: Newbie zoekt een goed apparaat

Berichtdoor doatnl » do 22 nov 2018, 20:25

Dank voor de berichten.
Vergeten bij te zeggen:
Ik zoek een alles in 1 apparaat of eventueel een losse maler die snel een goed kopje koffie kan zetten en dan weer de apparaat uit.. of juist aan laten staan?

@fransg voor mij iets te veel vh goede, maar bedankt voor de genomen moeite
@bvds beide voorstellen neem ik mee, maar wat is een opv en pid?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Newbie zoekt een goed apparaat

Berichtdoor fransg » do 22 nov 2018, 21:04

Vergeten bij te zeggen:
Ik zoek een alles in 1 apparaat of eventueel een losse maler die snel een goed kopje koffie kan zetten en dan weer de apparaat uit..
Dan is Nespresso een hele goeie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Newbie zoekt een goed apparaat

Berichtdoor HanR » do 22 nov 2018, 21:32

Een Quickmill 820 met een Eurekaatje.
Snel, ziet er strak uit en beter dan Nespresso.
Als je dan toch cupjes wilt, wint Illy Iperespresso het wat mij betreft ruim van Nespresso.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Newbie zoekt een goed apparaat

Berichtdoor FrancisPavoni » do 22 nov 2018, 22:13

Waarom geen fraaie Pavoni of de Cafelat Robot met een goede 2e hands maler. Daar kan geen Quickmill tegenop.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Newbie zoekt een goed apparaat

Berichtdoor bobbee » do 22 nov 2018, 22:43

Flair espresso kan ook nog!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Newbie zoekt een goed apparaat

Berichtdoor fransg » vr 23 nov 2018, 10:06

En wat misschien ook een leuk idee is, een van de overgebleven exemplaren van de fameuze Mypressi Twist. Bij de introductie ervan was iedere professionele barista er enthousiast over maar de verkoop viel tegen aangezien al die enthousiastelingen reeds een grote machine hadden en er niet meteen een of twee bijkochten voor op vakantie en de 'gewone' koffiedrinkers liever een Senseo kochten, dus hield de fabrikant het op gevement voor gezien.

https://link.marktplaats.nl/m1345289052

Om te kijken of de advertentie klopt heb ik er eentje besteld en ook daadwerkelijk binnen gekregen. Om de indruk te vermijden dat ik die dingen verzamel heb ik snel een van de andere Mypressi's uit de lade weggegeven.

Ik heb eergisteren aan de verkoper gevraagd of hij er nog meer op voorraad heeft maar daar is nog geen antwoord op gekomen.

Dus even rekening houden met die onbekende factor.

http://vimeo.com/279638723
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Newbie zoekt een goed apparaat

Berichtdoor GuidovW » vr 23 nov 2018, 16:17

Dank voor de berichten.
Vergeten bij te zeggen:
Ik zoek een alles in 1 apparaat of eventueel een losse maler die snel een goed kopje koffie kan zetten en dan weer de apparaat uit.. of juist aan laten staan?

@fransg voor mij iets te veel vh goede, maar bedankt voor de genomen moeite
@bvds beide voorstellen neem ik mee, maar wat is een opv en pid?
Ha, ha, welkom in de warrigheid. :lol:
Zoals je ziet heeft iedereen zijn eigen voorkeur en ultieme machine.
Maar de adviezen zijn wel goed en zeker goed bedoeld!
Alleen moet je er voor jezelf uit filteren welke appara(a)t(en) het beste bij jou passen. :?:

Daarvoor is eigenlijk meer info nodig:
Je budget,
Ruimte die het mag innemen,
Handmatig of automatisch,
Enz.

Vanwege dat je aangeeft dat het 'een show mag zijn' zou je idd Fransg zijn advies voor een La Pavoni kunnen opvolgen.
En als de ruimte e/o budget wat beperkt zijn kun je handmatig gaan malen.
Een lekker rustmomentje voor je koffie, met een vast ritme daarin.... :idea:

Er zijn hele goede handmalers, kijk bijvoorbeeld eens bij www.kinugrinders.com
Succes :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron