The Traveling Chemex

Het idee is simpel, wij sturen het product op onze kosten op naar de eerste aanmelder. Nadat deze het product heeft geprobeerd/getest, stuurt deze het product op zijn/haar (verzend)kosten door naar de volgende geïnteresseerde.
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: The Traveling Chemex

Berichtdoor cremalover » zo 14 nov 2010, 17:21

Yep.Volgens mij was Hoenen de volgende.Graag het adres per PM .Dan komt hij eraan. :mrgreen:

Ps.Schoonmaken is een probleem?Ik laat hem vol heet water lopen en zet hem op de kop.Maar mijn poezige handjes en een vaatdoek passen er niet in. :D

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: The Traveling Chemex

Berichtdoor cremalover » zo 14 nov 2010, 17:34

Vraagje voor Jeroen.
De kleinere 2 tot 3 kops chemex.Heeft die een smallere diameter ter hoogte van het hout?
Dit ivm de lichte reuma van mijn moeder.Ze moet wel haar hand er om heen krijgen.Of misschien toch voor de handgreepversie gaan?

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 10:51
Locatie: Hedel
Contacteer:

Re: The Traveling Chemex

Berichtdoor Jeroen » zo 14 nov 2010, 19:23

Vraagje voor Jeroen.
De kleinere 2 tot 3 kops chemex.Heeft die een smallere diameter ter hoogte van het hout?
Dit ivm de lichte reuma van mijn moeder.Ze moet wel haar hand er om heen krijgen.Of misschien toch voor de handgreepversie gaan?
Die is inderdaad iets smaller, maar de 6 of 8 kops geven het mooiste en meest constante resultaat. De 3 kops is vrij smal, ook aan de bovenkant, waardoor je een andere (moeilijkere) extractie krijgt. De versie met het glazen handvat zit niet standaard in ons assortiment, maar ik laat er desgewenst graag een voor je meekomen.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: The Traveling Chemex

Berichtdoor cremalover » zo 14 nov 2010, 22:10

Vraagje voor Jeroen.
De kleinere 2 tot 3 kops chemex.Heeft die een smallere diameter ter hoogte van het hout?
Dit ivm de lichte reuma van mijn moeder.Ze moet wel haar hand er om heen krijgen.Of misschien toch voor de handgreepversie gaan?
Die is inderdaad iets smaller, maar de 6 of 8 kops geven het mooiste en meest constante resultaat. De 3 kops is vrij smal, ook aan de bovenkant, waardoor je een andere (moeilijkere) extractie krijgt. De versie met het glazen handvat zit niet standaard in ons assortiment, maar ik laat er desgewenst graag een voor je meekomen.
Ik heb de 6 kops klassiek besteld met een pak filters.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: The Traveling Chemex

Berichtdoor cremalover » ma 15 nov 2010, 14:06

De Travel Chemex is weer op reis. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hoenen
Berichten: 298
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 18:09

Re: The Traveling Chemex

Berichtdoor Hoenen » ma 15 nov 2010, 14:25

:) :D

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 10:51
Locatie: Hedel
Contacteer:

Re: The Traveling Chemex

Berichtdoor Jeroen » ma 15 nov 2010, 14:55

De Travel Chemex is weer op reis. :mrgreen:
Helemaal goed! Onderweg naar Hoenen dus. Wie is de volgende? PM naar mij a.u.b., thanks!

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: The Traveling Chemex

Berichtdoor cremalover » ma 15 nov 2010, 17:20

De Travel Chemex is weer op reis. :mrgreen:
Helemaal goed! Onderweg naar Hoenen dus. Wie is de volgende? PM naar mij a.u.b., thanks!
Tep.Hoenen is next. :D

Gebruikersavatar
Hoenen
Berichten: 298
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 18:09

Re: The Traveling Chemex

Berichtdoor Hoenen » di 16 nov 2010, 16:48

Ontvangen 8-)

Gebruikersavatar
Hoenen
Berichten: 298
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 18:09

Re: The Traveling Chemex

Berichtdoor Hoenen » za 20 nov 2010, 15:41

Net mijn vriendin de chemex vs de technivorm laten blindproeven. beide 29gr koffie voor 500ml, goed gekeken dat beide op 92graden in aanraking kwamen met de koffie. Heb bij de TV alleen de knop aangezet (dus niet geroerd en andere dingen die ik tijdens het zetten doe). Ze vond de chemex erg zacht en 'soepel', de TV had een wat bitterdere (na)smaak.

Ben dit met haar eens :) maar waarschijnlijk had de TV gelijk gespeeld als ik tijdens het brouwen zou hebben geroerd, maar dat is niet een officiele methode natuurlijk :)

Nu nog de chemex tegen mijn eigen zetmethodezoals hier uitgelegd, vanochtend had ik daar weer een godshot van voor zover dat mogelijk is met filterkoffie... dus wordt een lastige wedstrijd voor de chemex :) .

In de chemex passen trouwens geen normale filters, die scheurem omdat er niet genoeg ondersteuning is.


Terug naar “The Traveling...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron