Theewinkels

Thee is natuurlijk geen koffie maar dat neemt niet weg dat sommigen van ons het drinken. Iets te delen of vragen over thee? Doe het hier.
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Theewinkels

Berichtdoor bobbee » do 17 sep 2015, 14:06

Zelf ben je waarschijnlijk wel behoorlijk geraffineerd aan het werk!

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Theewinkels

Berichtdoor mutsje » zo 09 okt 2016, 13:48

In Leiden zit ook het Klaverblad op de Hogewoerd 15. Heel veel mensen kennen dit winkeltje niet maar ver zerkopen er enorme hoeveelheden Thee en jawel Koffie van hun eigen branderij uit Haarlem. Zaak bestaat inmiddels al 35 jaar en wij zijn van de vaste klanten daar. Het leuke is het winkelpersoneel is bedreven en kent je als vaste klant. Ze hebben tijd voor een praatje etc zelf als het druk is. Ik ga daar dinsdag weer heen om Napoli koffiebonen te scoren en misschien wat thee voor de vrouw.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

koffiesheriff
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 feb 2015, 19:35

Re: Theewinkels

Berichtdoor koffiesheriff » vr 06 mar 2020, 21:55

Hi Koffie- en theeleuten, koffiesheriff hier. Ik lees al een aantal jaar mee op dit forum, ben een koffie semi-beginner en voel me er qua kennis nog niet comfortabel genoeg over om uitvoerig over koffie te posten... ga ik jullie voorlopig besparen

Maar thee heb ik me ook wel enige tijd in verdiept. Wat ik vooral mooi vindt zijn de smaaknuances die écht goeie thee kan hebben, mits op de juiste temperatuur gezet + houden aan zettijd.

In mijn zoektocht naar niet commerciële en vooral bijzondere thee kwam ik in Amsterdam Formocha tegen, eigenaresse is een Chinese die oa ambassadeur is v Pu-erh thee (gefermenteerde thee) en echt een theeexpert is. Hebben echt bizar veel soorten en doen ook proeverijen en workshops enzo. Wellicht interessant www.formocha.nl

In Londen (ja niet echt om de hoek) kwam ik Postcard Teas tegen, ook echt een bijzondere zaak waar ze veel single estate/origin theeën hebben https://www.postcardteas.com

misschien hebben jullie hier iets aan. Groetjes v d Koffiesheriff

iloveoxytocin
Berichten: 46
Lid geworden op: di 22 aug 2017, 10:11

Re: Theewinkels

Berichtdoor iloveoxytocin » do 01 apr 2021, 10:00

Het hierboven genoemde Postcard Teas in Londen kan ik van harte aanbevelen! Het afgelopen jaar drie-viermaal unieke theeen besteld en ze waren allen heerlijk. Uiteenlopend van hun London Roast en Earl Grey t/m lotus-gezoete thee.

Wat heel tof is, is hun 'stonerolled' thee. Dit houdt in: zwarte thee maken en fijnmalen zoals een matcha. Gister hun zwarte variant geprobeerd met koude melk alsook gestoomde melk en het was echt een ervaring!

Ook hun Japanse zwarte (!) zijn heerlijk. Die heb ik nog nergens anders hier in de buurt weten te vinden. Als jullie een plek weten, hoor ik die heel graag. De subtiliteit, kwaliteit, diepte van smaak zijn gewoon niet te evenaren door een andere thee voor mij.

Helaas is Brexit wel nadelig voor daar bestellen. Los van importtax (wat ik prima vind) moet je er nu ook nog eens 13eu op elke bestelling bijtikken voor 'verhandelingen' van het postorderbedrijf :-S
Brewtus IV-R met reguliere E61 groep, Pressure Profiling Kit en Smart Espresso Profiler | Lagom P-64 | V60 | Moccamaster | Comandante C40


Terug naar “Thee, thee en nog eens thee”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron