Theewinkels

Thee is natuurlijk geen koffie maar dat neemt niet weg dat sommigen van ons het drinken. Iets te delen of vragen over thee? Doe het hier.
KoffieKikker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:08

Theewinkels

Berichtdoor KoffieKikker » di 21 mei 2013, 17:52

Beste mensen,

Enkele weken geleden is mijn vaste koffie- en theewinkel ermee gestopt. Daarom ben ik nu op zoek naar een goede opvolger. Ik ben geen bijzonder groot fan van thee, maar als ik het drink moet het wel goed zijn. Net zoals met koffie kan slechte thee mijn dag aardig ellendig maken. Overdrijven is natuurlijk een kunst, maar u snapt het idee.

Bij Simon Levelt zou ik natuurlijk thee kunnen aanschaffen. Echter ben ik sinds vandaag een boycot begonnen, omdat de koffie voor de zoveelste keer niet te zuipen was (heb maar weer een bestelling bij Fascino Coffee gedaan). Maar goed, ik ken hun thee verder niet, maar echt veel soeps kan het niet zijn. Of wel?

Het mag een winkel met een fysieke shop zijn, maar online is ook prima. Ik woon in Leiden, voor het geval dat u een mooie locatie mocht weten.

Mijn dank is groot.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Theewinkels

Berichtdoor SteefM » di 21 mei 2013, 19:26

Wijs & Zonen in Leiden verkoopt ook thee (Burgsteeg 3) en er is sinds redelijk kort ook Borgman & Borgman aan de Nieuwe Rijn als ik me niet vergis. Daar hebben ze in ieder geval goede koffie, maar ik denk ook thee. Beide het proberen waard lijkt me. En verkopen ze bij de Kaldi niet ook thee?

Ik drink geen thee dus ik kan je niet vertellen waar wat lekker is.

KoffieKikker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:08

Re: Theewinkels

Berichtdoor KoffieKikker » di 21 mei 2013, 22:23

Wijs & Zonen in Leiden verkoopt ook thee (Burgsteeg 3) en er is sinds redelijk kort ook Borgman & Borgman aan de Nieuwe Rijn als ik me niet vergis. Daar hebben ze in ieder geval goede koffie, maar ik denk ook thee. Beide het proberen waard lijkt me. En verkopen ze bij de Kaldi niet ook thee?

Ik drink geen thee dus ik kan je niet vertellen waar wat lekker is.
Wijs & Zonen is de winkel waar ik werkte, maar die bestaat niet meer. Borgman & Borgman kende ik nog niet. Dank voor de tip!

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Theewinkels

Berichtdoor @3aan » di 21 mei 2013, 22:34

Volgende week op de beurs zullen er wel weer zat thee stands zijn en dan kan je je smaak de kost geven. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

KoffieKikker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:08

Re: Theewinkels

Berichtdoor KoffieKikker » wo 22 mei 2013, 00:31

Volgende week op de beurs zullen er wel weer zat thee stands zijn en dan kan je je smaak de kost geven. ;)
Dat zal ik zeker doen als de mogelijkheid er is :D Vorig jaar ben ik goed verwend met gratis koffie en thee, al was ik daar niet eens op uit. Daar heb ik wel adresjes aan over gehouden, maar die zitten helaas te ver weg en hebben geen webwinkel. Echt 'live' proeven van thee heb ik niet kunnen bespeuren, maar dat zou mijn zoektocht inderdaad erg makkelijk maken ;)

Gebruikersavatar
feïne
Berichten: 5
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 10:57

Re: Theewinkels

Berichtdoor feïne » ma 08 jul 2013, 10:06

Heej!

Jullie lijken me goede thee kenners. Drinkt er iemand van jullie vaak chai thee of chai latte? Ik ben namelijk opzoek naar een echt goed smakende chai latte en dan liefst ook van echte pittige Indiase kruidenthee en niet gewoon de poedertjes, hebben jullie een favoriete chai thee of tips?

Alvast bedankt!
mmmh, the smell of fresh coffee in the morning...

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Theewinkels

Berichtdoor Erik82 » ma 08 jul 2013, 11:43

Heb je al een keer bij Simon Levelt gekeken. Daar hebben ze volgens mij gewoon Chai-thee. Je zult dan zelf alleen nog het recept moeten googlen want echte Chai hoort natuurlijk met melk gezet te worden.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Theewinkels

Berichtdoor bobbee » ma 08 jul 2013, 12:08

Ik heb laatst chai gedronken bij de bakkerswinkel in Den Haag. Die was heerlijk.
Ze gebruikten chai van yogi tea als basis en die koken ze in met kruiden.
Klein laagje van die thee in een glas met opgestoomde melk opschenken en eventueel wat honing.
Er staan recepten op Internet hoor.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Joep
Berichten: 647
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 19:06
Locatie: Eindhoven

Re: Theewinkels

Berichtdoor Joep » ma 08 jul 2013, 13:09

Toevallig net eergisteren zelf siroop/concentraat gemaakt.
4,5 liter water met thee en kruiden ingekookt tot 0,7 liter.
Hoef er alleen maar wat (heet water en) opgeschuimde melk bij te doen en klaar.

Afbeelding
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Gebruikersavatar
feïne
Berichten: 5
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 10:57

Re: Theewinkels

Berichtdoor feïne » ma 08 jul 2013, 15:37

Neen, bij Simon Levelt nog niet gekeken maar zal ik zeker doen!
En Ja, die van yogi heb ik ook al eens geprobeerd maar je moet er inderdaad nog wat extra kruiden aan toevoegen want anders heb ik er toch te weinig smaak van. Ik volg meestal ook een of ander recept van het internet en voeg er melk en een zoetmiddel bij, maar om de een of andere reden krijg ik nooit die echt sterke smaak:s zoals in vele cafés (waar ze ook vaak niet met echte thee werken:/) maar goed!
Jouw recept lijkt echt goed Joep! Ik zal ze nog wat verder laten inkoken dan zal de smaak ook sterker zijn,
Allemaal bedankt voor de tips;)
mmmh, the smell of fresh coffee in the morning...


Terug naar “Thee, thee en nog eens thee”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten