Ponte Vechio Export

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Ponte Vechio Export

Berichtdoor bvds » vr 16 aug 2019, 14:46

hahaha natuurlijk de hand van de meester aan het werk he :D

maar eerlijk is eerlijk die koffie was ook heel bijzonder!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Ponte Vechio Export

Berichtdoor turboyeast » vr 16 aug 2019, 16:14

Dichtsolderen met loodvrije tin geen optie?
Nog even een korte nabrander. Dit hebben we wel overwogen. Ik vermoedde echter dat de koperen stoompijp en de originele messing tip ook gesoldeerd zaten. Een en ander is daarna is het geheel een chroombad ingegaan. Als je daar dan de brander opzet om de gaatjes dicht te solderen, loop je het risico dat de tip loskomt en het chroomlaagje scheurt. Het wordt er dan allemaal niet fraaier van.
Een andere optie was om de gaatjes dicht te maken met metaal gevulde epoxyhars. Het is dan niet helemaal te garanderen dat dit lang goed blijft.
Beste optie was originele tip afzagen, 8 mm draad tappen en een mooie tip van Tije erop.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Ponte Vechio Export

Berichtdoor we tigers » vr 16 aug 2019, 16:15

Dat kan als je die van Kilo hebt overgenomen...Kafko heeft er ooit achter ventilatiegaten in geboord...
Dat is ‘m!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Ponte Vechio Export

Berichtdoor bvds » wo 16 okt 2019, 14:26

Mijn Export mag van eigenaar wisselen. Zo gaat dat zoals bekend bij mij ;)

Staat zeker niet in de weg en ik wacht nog even met een officieel verkoop topic.

Maar mocht iemand al interesse hebben dan hoor ik het wel.

Zie het liefs dat hij straks naar een liefhebber gaat.

20191016_103131.jpg
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Ponte Vechio Export

Berichtdoor bobbee » wo 16 okt 2019, 15:50

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Ponte Vechio Export

Berichtdoor we tigers » wo 16 okt 2019, 17:45

Wat gaat er voor in de plaats komen? Of verder met de MCAL?
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Ponte Vechio Export

Berichtdoor bvds » wo 16 okt 2019, 17:52

Mcal blijft. Enige machine waar ik echt aan gehecht ben.

Nog even spelen met Pavoni met pressure kit en dan volgende jaar een keer de Londinium Compact.

Los daarvan is de PV een super leuk machientje. Lekker stabiel qua temperatuur en erg potente stomer.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Ponte Vechio Export

Berichtdoor GuidovW » wo 16 okt 2019, 17:53

Mijn Export mag van eigenaar wisselen. Zo gaat dat zoals bekend bij mij ;)

Staat zeker niet in de weg en ik wacht nog even met een officieel verkoop topic.

Maar mocht iemand al interesse hebben dan hoor ik het wel.

Zie het liefs dat hij straks naar een liefhebber gaat.


20191016_103131.jpg

Oei, tempting....
Is wel erg mooi zeg.
Maar ik moet eerst es SHAMBO voorbereiden.... :P
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Ponte Vechio Export

Berichtdoor we tigers » wo 16 okt 2019, 17:54

Die Londinium Compact is wel iets om naar uit te kijken denk ik. Ik las er een tijdje terug over en ik werd er wel enthousiast over. (Maar eens een spaarpotje aan gaan leggen...)
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Ponte Vechio Export

Berichtdoor bvds » wo 16 okt 2019, 18:01

En geduld hebben. Is al paar keer uitgesteld. Zou eerst begin 2019 komen, daarna eind 2019 en nu zomer 2020. Reiss had het druk met andere projecten. Komt wel goed. Hij maakt waar wat hij belooft.

Overigens vooral weer leuk om te proberen. Als ik kijk hoe goed de koffie uit zowel de Ponte als Elektra is dan is er geen enkele noodzaak.

Maffe hobby.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron