Cafelat Robot Barista

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bobbee » zo 06 aug 2023, 12:55

Leuke bezigheid! Hoe maak je de melk warm?
Ik meem dan zo'n melk opschuimer mee die ook verwarmt. Heb nog niks makkelijkers gevonden en neemt net zoveel ruimte in als een cafetiere, heb alleen wel stroom nodig.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor kilo » zo 06 aug 2023, 14:06

Ik doe dat net zo. De robot heeft een eigen koffertje gekregen.
De Cafetière voor de warme melk en de bonen passen daar niet in. Meestal is er wel een magnetron in het vakantiehuisje op de melk te warmen.
IMG_0421.jpeg
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor we tigers » zo 06 aug 2023, 19:11

Mooi koffertje zo!
Het verwarmen van de melk is afhankelijk van waar ik ben. Zijn we met onze oude Eriba op pad, dan in een pannetje op het fornuis. Ik hang er dan een thermometer in. Deze keer zitten we in huisjes. Vanochtend heb ik een magnetron gebruikt; in het vorige huisje een pannetje.

De ellebogen krijgen het wel te verduren als de kinderen ook een cappuccino willen. En vaak nemen mijn vrouw en ik nog een tweede bakkie. Dan is zes keer met de handmaler beuken wel een work-out.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bobbee » zo 06 aug 2023, 21:25

Mooi koffertje zo!
Het verwarmen van de melk is afhankelijk van waar ik ben. Zijn we met onze oude Eriba op pad, dan in een pannetje op het fornuis. Ik hang er dan een thermometer in. Deze keer zitten we in huisjes. Vanochtend heb ik een magnetron gebruikt; in het vorige huisje een pannetje.

De ellebogen krijgen het wel te verduren als de kinderen ook een cappuccino willen. En vaak nemen mijn vrouw en ik nog een tweede bakkie. Dan is zes keer met de handmaler beuken wel een work-out.
Malen is wel ff wat idd, en de robot dan? Het drukken op de hefboompjes?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor we tigers » ma 07 aug 2023, 09:41

Daar heb ik geen enkele moeite mee. Ik draai hem met de drukmeter van me af en leun er een beetje overheen. Sinds ik die houten handjes erop heb is het best comfortabel.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bobbee » ma 07 aug 2023, 09:45

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Riotss
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 30 aug 2023, 11:58

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor Riotss » vr 01 sep 2023, 18:47

Even een paar upgrades uitgevoerd aan de robot. Op de draaibank een paar “mittens” gemaakt. Daarnaast de tamper verlengd met een stuk messing en een passende bus voor geleiding gemaakt. (Zie foto’s).
IMG_1055.jpeg
Cafelat1.jpeg

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bobbee » vr 01 sep 2023, 18:53

Even een paar upgrades uitgevoerd aan de robot. Op de draaibank een paar “mittens” gemaakt. Daarnaast de tamper verlengd met een stuk messing en een passende bus voor geleiding gemaakt. (Zie foto’s).
IMG_1055.jpeg
Cafelat1.jpeg
Mooi werk!

Ook op bestelling? Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Riotss
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 30 aug 2023, 11:58

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor Riotss » vr 01 sep 2023, 19:12

Even een paar upgrades uitgevoerd aan de robot. Op de draaibank een paar “mittens” gemaakt. Daarnaast de tamper verlengd met een stuk messing en een passende bus voor geleiding gemaakt. (Zie foto’s). IMG_1055.jpeg
Cafelat1.jpeg
Mooi werk!

Ook op bestelling? Afbeelding
Haha nee helaas niet op bestelling. Ik doe het op het werk wanneer ik een paar minuten over heb dus dat wordt wat lastig :P

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor fransg » vr 01 sep 2023, 23:27

Prachtig
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten